فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۰۱۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۲ - ۲۷-۰۳-۱۳۹۴
کد ۴۰۱۳۳۶
انتشار: ۱۶:۲۲ - ۲۷-۰۳-۱۳۹۴

شهرک ارتباطی در کشور ایجاد می‌شود

عصر ایران
وی با اشاره به اینکه البرز شرایط ویژه ای دارد که باید به آنها توجه شود، گفت: این استان از لحاظ قرار گرفتن در مسیر 13 استان کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شهرک ارتباطی به منظور استقرار شرکت های داخلی و خارجی در استان البرز ایجاد می شود.

به گزارش ایرنا، محمود واعظی روز چهارشنبه در حاشیه دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج، گفت: کار مطالعات ایجاد شهرک ارتباطی در کشور از پارسال در دولت آغاز شده است.

وی بیان کرد: مزیتی که در این زمینه مورد توجه قرار گرفته نیروهای متخصص و ماهر استان البرز است که می تواند به عنوان یک اصل تلقی شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه توسعه دولت الکترونیک به طور جدی در دولت دنبال می شود، گفت: توسعه دولت الکترونیک در کشور دو مرحله دارد؛ مرحله نخست آن که تامین زیرساخت هاست بر عهده دولت است، اما مرحله بعدی آن به کارمندان و دستگاه های اجرایی باز می گردد که به جای اینکه پروسه های اداری را در کشوهای اداری نگه دارند، برای شفاف سازی آنها را در فضای مجازی قرار دهند.

واعظی تاکید کرد: این موضوع باعث جلوگیری از فساد اداری، تبعیض و جعل می شود. سرعت کار را بالا می برد اما پیش از هر چیز نیاز به فرهنگ سازی در این زمینه داریم. مشکل امروز این است که کارمندان تصور می کنند مردم باید حتما به آنان مراجعه کنند و در این صورت است که کار جلو می رود.

وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره به ضرورت توسعه خدمات اینترنتی در روستاها و ارایه آموزش های لازم در خصوص این خدمات به روستاییان، اظهار کرد: تاکنون به 144 روستای استان البرز خدمات اینترنتی داده شده و مصمم هستیم تا پایان سال جاری همه روستاهای البرز صاحب تلفن شوند.

وی با اشاره به اینکه البرز شرایط ویژه ای دارد که باید به آنها توجه شود، گفت: این استان از لحاظ قرار گرفتن در مسیر 13 استان کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی ادامه داد: بحث اتصال فیبرنوری به منازل و دانشگاه ها نیز در اولویت قرار دارد.

واعظی با اشاره به بالا بودن نرخ رشد جمعیت در استان البرز و قابل مقایسه نبودن آن با استان های دیگر، بیان کرد: نیاز استان به تلفن ثابت بیشتر است و برنامه های خوبی برای تلفن همراه تدارک دیده ایم، باید با توسعه خدمات اینترنتی از طریق موبایل و تلفن مراجعات مردم را به دستگاه های اجرایی کاهش دهیم.

وی تمرکز بر روستاها را با توجه به اهمیتی که روستاها در رونق اقتصادی دارند، بیشتر دانست و گفت: دولت نیز بر بحث اشتغال در این زمینه تاکید بسیاری دارد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه در فرودگاه پیام نیز هدف گذاری هایی کرده ایم، گفت: در این فرودگاه هواپیماهای باری رفت و آمد می کند و در کنار این فرودگاه مجوز احداث منطقه ویژه اقتصادی پیام گرفته شده که می تواند در ایجاد کسب و کار بسیار مهم باشد.

واعظی افزود: در تلاش برای حل مشکلات سوخت برای هواپیماها در فرودگاه پیام هستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ابتدای این دیدار با حضور در مزار شهدای گمنام واقع در مصلای نماز جمعه کرج، نسبت به مقام شامخ شهدای گرانقدر دفاع مقدس ادای احترام کرد.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: ارتباطات ، روستا
ارسال به دوستان
مسی: فقط از صعود خوشحالم، مغزم کار نمی‌کند! دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت: امضای رسمی ترامپ پای نام خلیج فارس سند ایستادگی ایرانیان است ونس: در مذاکرات با ایران پیشرفت داشته‌ایم ۵ کشته و ده‌ها زخمی در حمله موشکی اوکراین به روسیه اژه ای: عفو بیش از ۸۰ هزار محکوم اغتشاشات؛ بازگشت ۵۸ هزار میلیارد به بیت‌المال گل‌گهر سیرجان در تورنمنت سه‌جانبه تعیین سهمیه آسیایی شرکت نمی‌کند تیراندازی در کانادا؛ یک افسر پلیس هدف قرار گرفت صهیونیست‌ها بیش از 11 هزار منزل لبنانی را ویران کردند تاریکخانه ساترا به روان جامعه آسیب می‌زند! سفر قالیباف و عراقچی به عمان آرژانتین۲-۰ اتریش/حتی یک دقیقه از آخرین رقص بهترین بازیکن تاریخ را از دست ندهید چرا بازی ایران بلژیک مساوی شد؟ فریب ظاهرشان را نخورید! پشت پرده تفاوت های شگفت انگیز سه غول دنیای خزندگان (+اینفوگرافیک) وزارت بهداشت لبنان: شمار قربانیان حملات اسرائیل از ۴ هزار نفر فراتر رفت اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای شمالی کشور