فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۹۷۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۰۱-۰۳-۱۳۹۴
کد ۳۹۷۰۷۷
انتشار: ۰۹:۵۳ - ۰۱-۰۳-۱۳۹۴

پاسخ مرادخانی درباره مذاکره با شجریان

عصر ایران
او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چندی است زمزمه حضور محمدرضا شجریان به عنوان خواننده ارکستر ملی شنیده می‌شود، گفت: ارکستر ملی هنوز کارش را آغاز نکرده است و ما هم هنوز با هیچ خواننده‌ای مذاکره نکرده‌ایم.
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ارکستر موسیقی ملی ایران هنوز کارش را آغاز نکرده است و ما هم درباره‌ی خواننده‌ی ارکستر با هیچکس مذاکره نکرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، علی مرادخانی در حاشیه‌ی بازدید از تمرین ارکستر سمفونیک تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تمام حرف ما این است که ارکستر وابسته به فرد خاص نباشد و ما هم باید در این زمینه ساز و کاری ایجاد کنیم که همه ارکسترها زیرمجموعه یک سازمان قرار گیرند و هر رهبری که سرکار می‌آید وقتی برای تشکیل ارکسترهای مختلف نوازنده می‌خواهد به این سازمان مراجعه کند.

او درباره‌ی ادغام ارکسترها که طرح آن از سوی علی رهبری مطرح شده بود، گفت: من نمی‌خواهم بر سر نام این ارکستر مناقشه ایجاد شود. آقای رهبری هم نظری داشتند که محترم است ولی ما باید بر روی آن فکر کنیم.

وی افزود: ارکسترها می‌توانند در قالب یک مجموعه با هم کار کنند؛ مثلا اگر ارکستر ملی، نوازنده خواست گروهی از نوازندگان ارکستر سمفونیک به سولیست‌های ارکستر ملی ملحق شوند، در عین حال هویت ارکستر، ارکستر ملی است.

مرادخانی با بیان اینکه اجازه دهید ارکستر ملی تجربه اول خود را از سر بگذارند و بعد مورد قضاوت قرار گیرد، گفت: ما بعد از اجرای اول ارکستر موسیقی ملی ایران بار دیگر شرایط فعلی را ارزیابی خواهیم کرد و تصمیم‌گیری می‌کنیم.

معاون وزیر ارشاد در امور هنری در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: ما یک ارکستر ملی و یک ارکستر سمفونیک خواهیم داشت که علی رهبری مدیر هنری ارکستر سمفونیک و فرهاد فخرالدینی مدیر هنری ارکستر ملی خواهد بود. درباره حقوق نوازندگان هم که پیش از این شبهاتی وجود داشت باید بگویم که حقوق آن‌ها از یک و نیم میلیون تومان است. نهاد ناظر بر ارکسترها نیز دفتر موسیقی است، حتی اگر بنیاد رودکی در امور دخیل باشد.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چندی است زمزمه حضور محمدرضا شجریان به عنوان خواننده ارکستر ملی شنیده می‌شود، گفت: ارکستر ملی هنوز کارش را آغاز نکرده است و ما هم هنوز با هیچ خواننده‌ای مذاکره نکرده‌ایم.

علی مرادخانی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره‌ی استعفای ندا انتظامی به عنوان مدیر روابط عمومی معاونت امور هنری گفت: بهتر است دلیل استعفایشان را از خودشان بپرسید.
برچسب ها: شجریان ، مرادخانی
ارسال به دوستان
تویوتای دست‌ساز و کمیاب ژاپنی / ترکیب چهره کلاسیک با موتور افسانه‌ای (+عکس) گران‌ترین و ارزان‌ترین اینترنت دنیا در سال ۲۰۲۶ (+اینفوگرافیک) سفیر ایران در بغداد: باید به نگرانی‌های گروه‌های مقاومت عراق پاسخ داده شود سقوط بالگرد گشت ساحلی آمریکا مسی: فقط از صعود خوشحالم، مغزم کار نمی‌کند! دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت: امضای رسمی ترامپ پای نام خلیج فارس سند ایستادگی ایرانیان است ونس: در مذاکرات با ایران پیشرفت داشته‌ایم ۵ کشته و ده‌ها زخمی در حمله موشکی اوکراین به روسیه اژه ای: عفو بیش از ۸۰ هزار محکوم اغتشاشات؛ بازگشت ۵۸ هزار میلیارد به بیت‌المال گل‌گهر سیرجان در تورنمنت سه‌جانبه تعیین سهمیه آسیایی شرکت نمی‌کند تیراندازی در کانادا؛ یک افسر پلیس هدف قرار گرفت صهیونیست‌ها بیش از 11 هزار منزل لبنانی را ویران کردند تاریکخانه ساترا به روان جامعه آسیب می‌زند! سفر قالیباف و عراقچی به عمان آرژانتین۲-۰ اتریش/حتی یک دقیقه از آخرین رقص بهترین بازیکن تاریخ را از دست ندهید