فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۹۵۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۸ - ۲۰-۰۲-۱۳۹۴
کد ۳۹۵۳۵۹
انتشار: ۱۵:۵۸ - ۲۰-۰۲-۱۳۹۴

پزشکی قانونی: قرص برنج 636 نفر را کشت

عصر ایران
در این مدت یکهزار و 30 نفر شامل 663 مرد و 367 زن بر اثر مسمومیت با سم جان خود را از دست داده اند، این رقم در مقایسه با سال قبل از آن که آمار تلفات مسمومیت با سم یکهزار و 101 نفر بود، 6.4 درصد کاهش یافته است.
روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی، از کاهش 6.4 درصدی مرگ در کشور بر اثر مسمومیت با سم طی سال گذشته(1393) و نیز جان باختن 636 نفر به علت مصرف قرص برنج خبر داد.

به گزارش ایرنا از سازمان پزشکی قانونی، مرگ ومیر ناشی از مسمومیت با سم در سال گذشته در کشور با کاهش مواجه بوده است.

در این مدت یکهزار و 30 نفر شامل 663 مرد و 367 زن بر اثر مسمومیت با سم جان خود را از دست داده اند، این رقم در مقایسه با سال قبل از آن که آمار تلفات مسمومیت با سم یکهزار و 101 نفر بود، 6.4 درصد کاهش یافته است.

همچنین در سال گذشته استان های تهران با 267، مازندران با 100 و فارس با 77 فوتی بیشترین و استان های بوشهر با سه، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی و یزد هر کدام با چهار و استان های سمنان و سیستان وبلوچستان هر کدام با پنج فوتی کمترین آمار تلفات را داشته اند، ضمن آنکه استان خراسان جنوبی هیچ مرگی بر اثر مسمومیت با سم نداشته است.



** 61 درصد تلفات مسمومیت مربوط به قرص برنج است

طی سال گذشته(1393) در بین سموم آنچه بیشترین سهم را در مرگ افراد داشته قرص برنج است، به نحویکه در این مدت 61.7 درصد از کل تلفات مسمومیت با سم را به خود اختصاص می دهد، پس از آن به ترتیب سموم دفع آفات نباتی، الکل، سیانور و جونده کش ها در رتبه های بعدی مرگ بر اثر مسمومیت با سم قرار می گیرند.

بر این اساس در سال گذشته 636 نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در کشور جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات 661 نفر بود، 3.8 درصد کاهش یافته است. در این مدت 376 مرد و 260 زن بر اثر مصرف قرص برنج جان باخته اند، این در حالیست که تعداد مردان فوت شده بر اثر مصرف قرص برنج در سال 1392، 382 و تعداد زنان 279 نفر بود.

همچنین در سال گذشته استان های تهران با 195، مازندران با 95 و گیلان با 55 فوتی بیشترین تلفات مسمومیت با قرص برنج را داشته اند.

در پنج سال گذشته نیز (1389 تا 1393) بر اساس آمارهای موجود پنج هزار و 230 نفر بر اثر مسمومیت با سم جان خود را از دست داده اند که بیشترین آن مربوط به سال 1392 با یکهزار و 101 فوتی و کمترین آن با 991 فوتی مربوط به سال 1390 است.

اما در این مدت تلفات ناشی از مسمومیت دارویی در کشور با رشد 4.1 درصدی مواجه بوده و این آمار از 747 فوتی در سال 1392 به 778 فوتی(504 مرد و 274 زن) در سال گذشته رسیده است.

در سال گذشته استان های تهران با 215، فارس با 158 و کرمانشاه با 57 فوتی بیشترین آمار تلفات ناشی از مسمومیت دارویی را داشته اند.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
خانۀ اشرافی یک فرانسوی در تهران در دوران قاجار (عکس) در این روستای ایران استفاده از تلویزیون و نوشیدن چای ممنوع بوده!(+عکس) تانک جدید با برجک متفاوت و قابلیت همکاری با پهپاد(+عکس) داروهایی که موجب سفتی صبحگاهی دست‌ها می‌شوند «آلبر کامو» و راز دهان‌هایی که می‌خندند ایران شجاعانه جنگید، اما فرانسه در لحظات حساس برنده شد خنک ترین روستای یزد کجاست؟؛ ۹ جای خنک‌ و دیدنی یزد برای سفرهای تابستانی + آدرس صعود دراماتیک سوئیس و کانادا و احتمالا بوسنی ۷ کشته در ۲ تصادف در هرمزگان ادعای ترامپ: ایران امتیازهای بسیار بزرگی می دهد؛ خواهیم دید چه اتفاقی می‌افتد! فیزیکدانان در آستانه حل بزرگ‌ترین معمای کیهان/ شکار نیروی پنجم طبیعت پزشکیان: ایران امروز در منطقه به عنوان یک قدرت دیده می شود تهدید روبیو علیه ایران: به تعهدات عمل نکنید، ترامپ گزینه‌های زیادی دارد 3 نکته درباره سفر پزشکیان به پاکستان قوه قضائیه: آزادی بیش از ۲ هزار زندانی در تهران با همت خیرین در سال گذشته