فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۸۸۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۷ - ۲۸-۱۲-۱۳۹۳
کد ۳۸۸۳۰۴
انتشار: ۱۵:۱۷ - ۲۸-۱۲-۱۳۹۳

قطع سیم‌کارت های فاقد کد ملی از ۸ فروردین

عصر ایران
اپراتورهای تلفن همراه در چندین مرحله با ارسال پیامک به مشترکانی که اطلاعاتشان در پایگاه داده این اپراتورها ناقص بود از مشترکان خواستند نسبت به تکمیل اطلاعاتشان اقدام کنند.
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از قطع کامل ارتباط سیم‌کارتهای فاقد هویت خبر داد و گفت: رگولاتوری برای آخرین بار، یک هفته مهلت برای اعلام کدملی مالکان این سیم‌کارتها درنظر گرفته است.

به گزارش مهر، احراز هویت از مشترکان موبایلی که اطلاعاتشان در پایگاه داده اپراتورها ناقص است از دی ماه 93 آغاز شد و رگولاتوری اعلام کرده که ارتباط مشترکانی را که اطلاعاتشان را تکمیل نکنند تا ۱۵بهمن ماه قطع می کند.

این اقدام در راستای ساماندهی استفاده از سیم کارتهای تلفن همراه بی نام و نشان در کشور و استفاده غیرقانونی برخی مشترکان از این سیم کارتها انجام شد تا سیم کارتهایی که دارای نقص اطلاعات هستند در پایگاه داده اپراتورها احراز هویت شوند؛ براین اساس اپراتورهای تلفن همراه در چندین مرحله با ارسال پیامک به مشترکانی که اطلاعاتشان در پایگاه داده این اپراتورها ناقص بود از مشترکان خواستند نسبت به تکمیل اطلاعاتشان اقدام کنند.

غلامرضا داداش زاده معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اتمام مهلت چندین باره به مشترکان برای اعلام کدملی به اپراتورهای مربوطه، اظهار داشت: از تعداد سیم کارتهایی که دارای نقص اطلاعات شناسایی شدند حدود ۲۱ درصد همچنان فاقد کدملی هستند و تاکنون مالکان این سیم کارتها نسبت به اعلام کدملی و ثبت اطلاعاتشان اقدام نکرده اند.

وی با بیان اینکه این تعداد، تقریبا به طور مساوی، مشترک اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هستند خاطرنشان کرد: به طور متوسط برای این تعداد، در ۶ مرحله پیامک اعلام کدملی ارسال شده است و ارتباط بخشی از این سیم کارتها قطع یکطرفه شده و از ۲۰ اسفندماه نیز ارتباط حدود ۱۵ درصد این مشترکان به طور کامل قطع شده است.

داداش زاده با تاکید براینکه براساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار بود تا پایان سال ۹۳ وضعیت سیم کارتهای موبایل ساماندهی شود، گفت: با توجه به روزهای پایانی سال و در نظر گرفتن برخی محدودیتها مانند عدم دسترسی به سامانه اپراتورها و یا بی سواد بودن برخی مالکان، رگولاتوری برای جلوگیری از قطع کامل این سیم کارتها، فرصت مجددی به مالکان این سیم کارتها برای تکمیل مشخصاتشان داده است.

معاون رگولاتوری آخرین فرصت ارسال کدملی آن دسته از مالکان سیم کارتهایی که ثبت هویت نشده اند را هشتم فروردین ماه 94 اعلام کرد و گفت: بعد از این تاریخ سیم کارتهای مالکانی که کد ملی خود را اعلام نکرده اند قطع کامل می شود.

وی با بیان اینکه آخرین پیامک به این مشترکان به زودی ارسال می شود افزود: در صورتی که مشترکانی به هر دلیل کدملی خود را تا هشتم فروردین ماه ۹۴ به اپراتور مربوطه اعلام نکنند سیم کارت آنها فاقد هویت شناسایی شده و قطع ارتباط کامل می شود. در این صورت وصل مجدد سیم کارت تنها با ارائه اسناد و مدارک ممکن خواهد بود و متقاضیان باید نسبت به وصل مجدد سیم کارت به صورت حضوری اقدام کنند و در غیراینصورت شماره شان از سوی اپراتور، تخلیه خواهد شد.
برچسب ها: سیم کارت ، کدملی
ارسال به دوستان
چرا یک عفونت ساده در برخی افراد التهاب خطرناک ایجاد می‌کند تغییر ساعت کاری ادارات البرز به دلیل بازی تیم ملی فوتبال  نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران تبادل ۱۶۰ اسیر جنگی میان روسیه و اوکراین محمدرضا باهنر: در جنگ نقل و نبات پخش نمی‌کنند/ با جنگ، حداقل ۲۰۰ میلیارد دلار عقب افتادیم اطلاعیه مهم بانک ملی درباره قطعی موقت سامانه‌های کارتی  هشدار حمله موشکی در دبی صادر شد شمار کشته‌های زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ نفر رسید بقائی: ایران بیشتر از هر طرف دیگری دغدغه امنیت جمعی منطقه را دارد پزشکیان: دامنه اختیارات استانداران به گونه‌ای افزایش یافته که آنان در عمل «رییس ‌جمهور استان» محسوب می‌شوند امام جمعه اهواز: در استان خوزستان همچنان انتقال مواد مخدر به‌راحتی انجام می‌شود امام جمعه تهران: اجتماعات شبانه نباید زمینه حضور وحدت‌شکنان باشد بارش باران در ۱۳ استان کشور ۲ طوفان شدید در ژاپن/ ۲ میلیون نفر دستور تخلیه گرفتند قصه تلخ جوانان ترکیه و شعر "گاهی نمی شود، که نمی شود، که نمی شود"