کد خبر ۳۸۰۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۱۸-۱۱-۱۳۹۳
کد ۳۸۰۸۲۴
انتشار: ۱۰:۳۸ - ۱۸-۱۱-۱۳۹۳

هم پول بدهید هم حق استخدام ندارید!

عصر ایران
سیدجواد سید پور
نمایندگان مجلس در کمیسیون تلفیق با تغیییر لایحه دولت درباره فروش خدمت سربازی دست به بدعتی زده اند که در نوع خود بی سابقه است. این نمایندگان تصمیم گرفتند به جای دادن کارت معافیت عادی به این افراد با دادن کارت قرمز به این گروه از مشمولین همچنان آنها را از برخی از حقوق شهروندی خود محروم کنند!
 
گفته شده به این افراد کارت قرمز رنگ داده خواهد شد و به تبع آن این اشخاص از استخدام در دستگاه های دولتی ، حق نمایندگی در شورای اسلامی شهر و روستا ، نمایندگی مجلس شورای اسلامی و  محروم هستند.
 
در این باب نکته ای چند جهت تنویرافکار عمومی و همچنین یادآوری به نمایندگان محترم ضروری است:
 
1- طرح جریمه مشمولان غایب همراه با برخی محرومیت های اجتماعی مثل ممنوعیت استخدام این افراد خلاف آشکار منش و سلوک رهبری است چرا که وقتی معظم له دستور به معافیت مشمولین غایب متولد سال 54 و پیش ازدادند هرگز چنین شرطی را مد نظرقرارندادند.

در حالی که غایبان آن تاریخ غالبا گروه هایی بودند که در اوج زمان جنگ و دفاع مقدس غیبت داشتند ولی در معافیتی که رهبری اعلام فرمودند هیچگاه آنها را از هیچ حق اجتماعی محروم نساختند.چطور افرادی که در زمان جنگ غیبت داشتند از هیچ حق اجتماعی محروم نشدند ولی اشخاصی که در زمان صلح غیبت کردند و جریمه های چند ده میلیونی هم می دهند، باید همچنان محرومیت اجتماعی داشته باشند؟!
 
2- بدعتی که نمایندگان مجلس در دادن این نوع معافیت دارند باب می کنند از زمان دکتر مصدق تا کنون که درسنوات مختلف و به انحا متفاوت خدمت سربازی فروخته شده سابقه نداشته که فردی هم هزینه سنگین مالی بین 10تا 50میلیون تومان جریمه بپردازد و هم هنوز از بخشی از خدمات اجتماعی محروم باشد.
اگر قرار است این محرومیت شامل این افراد شود چرا مشمول سایر افراد و اشخاصی که تا کنون از معافیت هایی اینچنین استفاده کرده اند نشود؟ و چرا باید در دادن معافیت تبعیض قائل شد؟
هر چند که نباید محرومیتی برای هیچ کدام شان تعریف شود.

قراراین بود که با این اقدام گرهی از کار مشمولان غایب که در طول سالها انواع محرومیت ها را چشیده اند باز شود نه آنکه گرهی بر گره های آنها فزوده شود. 
 
3- نکته جالب اینکه نمایندگان مجلس آشکارا دارند قانونی می گذارند که خلاف درخواست دولت وستاد کل نیروهای مصلح است.در واقع اصلا چنین تبعیض هایی در لایحه دولت مطرح نشده و ستاد کل مخالف این کار است و معلوم نیست نمایندگان مجلس بر اساس کدام نظر وایده کارشناسی قرار است همچنان محرومیت استخدام را برای این افراد حفظ کنند؟!
 
4- پیام کار نمایندگان مجلس این است که هم 50میلیون تومان پول بدهید هم حق استخدام ندارید.
 
آن وقت این سوال پیش می آید که اصلا کارت معافیت به چه دردی می خورد؟ لااقل برای بخشی از این افراد، جذابیت ندارد.
 
 
برچسب ها: خرید خدمت
ارسال به دوستان
۳ دلیل رایج برای افت فشار لاستیک (و نحوه تشخیص آن‌ها) «دختران قاجاری در کلاس درس»؛ 130 سال قبل (عکس) عراقچی: تحریم صادرات نفت و پتروشیمی تعلیق شد/ برخی پول های مسدود شده آزاد شدند / طرح بزرگ بازسازی و توسعه اقتصادی ایران اجرایی شد معمای نام‌گذاری خودروهای مرسدس‌ بنز؛ هر حرف و عدد چه معنایی دارد؟ چوب گلف بوگاتی معرفی شد / تبدیل زمین گلف به پیست مسابقه (+عکس) چرا بعضی‌ها بعد از نوشیدن قهوه آرام می‌شوند و بعضی مضطرب؟ قراردادی که ایلان ماسک را نجات داد؛ کدام کشور آسیایی ناجی «اسپیس‌ایکس»‌ شد؟ چرا جنگنده اف ۳۵ موشک‌هایش را درون بدنه خود پنهان می‌کند؟ ایران قدیم؛ تصویری از یک «درویش خوش‌قیافه» در دوران قاجار مغز ما چگونه همزمان به دو زبان صحبت می‌کند؟ برندهای خودرویی با کمترین مشکل گزارش شده از سوی خریداران در سال ۲۰۲۶ (+ اینفوگرافیک) درخشش بیرانوند در جام جهانی؛ بهترین بازیکن زمین شد تیزبین ها مچ این ماهی پنهان کار را بگیرند! / رکورد 10 ثانیه رکوردداران حبس نفس با حضور یک قهرمان برهنه! (اینفوگرافیک) رقابت در عصر هوش مصنوعی: چه کسانی برنده خواهند بود؟