فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۷۳۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۰۷-۱۰-۱۳۹۳
کد ۳۷۳۲۰۰
انتشار: ۱۳:۱۱ - ۰۷-۱۰-۱۳۹۳

یک نماینده:دولت تدبیر نکرد،نفت 100دلار پایین آمد

عصر ایران
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: اوراقی که در سال 1390 منتشر شده، سررسید آن رسیده است و معادل 78 هزار میلیارد تومان است که باید تا آخر اسفندماه پرداخت شود در صورتی که دولت با این کسری نمی‌تواند چنین پرداختی داشته باشد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از رویه انتشار اوراق صکوک اجاره به منظور پرداخت بدهی‌های دولت، تأکید کرد: دولت باید با پول نفتی که هر ساله به دست می‌آورد، بتواند کشور را اداره کند نه به وسیله انتشار اوراق صکوک اجاره.

به گزارش خانه ملت، نادر قاضی پور در نشست علنی امروز (یکشنبه 7 دی ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی لایحه رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور گفت: هر ساله در بودجه سالیانه جدول شماره 12 وجود دارد که براساس آن حدود یک هزار میلیارد تومان به اشخاص حقیقی و حقوقی کمک می شود در صورتی که اگر از آن صرف نظر شود، برای پرداخت بدهی های دولت روش مناسب تری است تا انتشار اوراق.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: اوراقی که در سال 1390 منتشر شده، سررسید آن رسیده است و معادل 78 هزار میلیارد تومان است که باید تا آخر اسفندماه پرداخت شود در صورتی که دولت با این کسری نمی‌تواند چنین پرداختی داشته باشد.

وی با انتقاد از رویه انتشار اوراق صکوک اجاره تصریح کرد: نباید اجازه دهیم دولت اوراق جدید منتشر کند تا قرار نباشد مملکت با بدهی اداره شود در حالی که اگر هر ساله دولت اوراق منتشر کند، بعد از 4 سال هر رئیس جمهوری که بر سر کار بیاید باید شبانه روز کار کند تا فقط بتواند سود این اوراق را پرداخت کند.

این نماینده مردم با اشاره به گزارش مرکز پژوهش های مجلس در خصوص لایحه 1394 توضیح داد: در این گزارش در مورد حجم و چگونگی استفاده از اوراق مشارکت قید شده که تاکنون فقط 2 درصد آن در سال های 92 و 93 عملیاتی شده است لذا برای آنکه مملکت به نحو احسن، آشکار و روشن اداره شود، نباید اجازه دهیم دولت اوراق را منتشر و مملکت را با قرض اداره کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: آقای روحانی در حال حاضر رئیس دولت است ولی نمی‌خواهد فعالیت کند و فقط قصد دارد با مذاکره مملکت را اداره کند؛ حتی برای نفت هم تدبیر نکردند و 100 دلار پایین آمد.

 

هزینه دفتر معاون اول رئیس‌جمهور 8 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است

قاضی پور گفت: با این اوضاع، به جای آنکه هزینه دستگاه های اجرایی کم شود، افزایش پیدا کرده است؛ آقای جهانگیری به عنوان معاون اول رئیس جمهور هزینه دفترش از 2 میلیارد به 10 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است و در دفتر خودش جایی به نام "خدمات قراردادی"باز کرده و 47 میلیارد تومان در آن قرار داده است.

این نماینده مردم در مجلس با تأکید بر اینکه نباید اجازه داد دولت های آینده از محل انتشار اوراق صدمه ببینند، افزود: عنوان لایحه‌ای که به مجلس ارائه شده، رفع موانع تولید است در صورتی که مفاد آن مانع ایجاد می کند.

قاضی پور تأکید کرد: دولت باید با پول نفتی که هر ساله به دست می آورد بتواند کشور را اداره کند نه با اوراق زیرا بودجه یک ساله است و اوراق چند ساله و مملکت را نمی توان با قرض اداره کرد./
برچسب ها: قاضی پور ، قیمت نفت
ارسال به دوستان
تصادف زنجیره‌ای در جاده آرادان به سرخه/ ۱۲ مصدوم چگونه یک دانشمند مسلمان نظریه پزشکی اروپا را قرن‌ها پیش به چالش کشید؟ تقویت استخوان‌ها با یک خوراکی ساده و شیرین حسین شریعتمداری خطاب به تیم مذاکره: واقعا می خواهید تنگه هرمز را باز کنید و بازرسان آژانس را بپذیرید؟ راز قتل زن جوان در خیانت شوهرش نهفته بود استراتژی جدید پورشه: فروش خودرو کمتر و درآمدزایی بیشتر ارزش واقعی دارایی های بلوکه شده ایران چقدر است؟/ پول‌ها کجاست؟ سوریه وارد جنگ با حزب الله می شود؟ قاب دونفره رزیتا غفاری و رضا کیانیان در حاشیه جنجالی‌ترین سریال سال (+عکس) یکی از مشهورترین تصاویر تانک واژگون در تاریخ جنگ‌ ها «ماری‌جوآنا» در ایران قانونی می‌شود؟ یک گروه موسیقی در ایران دوران قاجار (عکس) جاده چالوس از ساعت ۹ صبح یک‌طرفه شد/ممنوعیت تردد از شمال به جنوب تا تخلیه بار ترافیکی عرق‌ریزی کلافه‌تان کرده؟ این راهکارها را امتحان کنید آقای پلیس! مرا به خاطر قتل هووی مادرم دستگیر کنید؛ دارم از عذاب وجدان می میرم