فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۷۲۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۶ - ۰۳-۱۰-۱۳۹۳
کد ۳۷۲۵۶۲
انتشار: ۱۶:۴۶ - ۰۳-۱۰-۱۳۹۳

ماراتن فدراسیون‌های بی‌رئیس کی پایان می‌یابد؟

ماراتن فدراسیون‌های بی‌رئیس کی پایان می‌یابد؟
از دست رفتن فرصت برای فدراسیون هندبال، شاید زنگ خطر مهمی برای مدیران ورزشی کشورمان باشد که هرچه زودتر به وضعیت این فدراسیون‌ها رسیدگی کنند. بالاخره پس از یک سال از حضور گودرزی در وزارت ورزش از این وزارتخانه، انتظار می‌رود تکلیف فدراسیون‌ها را هر چه زودتر مشخص کند.
 تابناک - به ‌رغم تأکیدات مسئولان بلندپایه وزارت ورزش و جوانان مبنی بر سروسامان دادن به اوضاع فدراسیون‌های بی‌رئیس، همچنان با گذشت بیش از یک سال از عمر حضور وزیر جدید در این وزارت‌خانه، برخی فدراسیون‌ها بدون رئیس و با سرپرست‌های مختلف اداره می‌شوند.

گفتنی است، سه فدراسیون اسکی، هندبال و پزشکی ورزشی از مهم‌ترین این فدراسیون‌ها هستند که در این میان، فدراسیون هندبال برای نخستین بار در تاریخ این رشته ورزشی در کشورمان در ماه جاری باید در مسابقات جهانی این رشته شرکت کند.

بنا بر این گزارش، فدراسیون اسکی یکی از آن فدراسیون‌هایی بود که گرفتار مدیریت طولانی‌مدت یک مدیر شده بود. عیسی ساوه‌شمشکی نزدیک به دو دهه در این فدراسیون بر صندلی ریاست نشسته بود و قصد داشت به حضورش در این رشته برای یک چهار سال دیگر ادامه دهد؛ اما با روی کار آمدن مدیریت جدید در وزارت ورزش، این وزارتخانه رویکرد خود را در خصوص مخالفت با مدیریت طولانی مدت افراد در فدراسیون‌ها اعلام کرد. این گونه بود که مدت ریاست ساوه‌شمشکی در این فدراسیون به پایان رسید و بدون برگزاری مجمع و انتخابات، این فدراسیون به سرپرست سپرده شد؛ سرپرستی که مدت حضورش در این فدراسیون اکنون از مرز یک سال هم گذشته و هنوز وزارت ورزش و جوانان هم زمانی را برای برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون مشخص نکرده است.

ماراتن فدراسیون‌های بی‌رئیس کی پایان می‌یابد؟

فدراسیون هندبال دیگر فدراسیونی است که هنوز با سرپرست مدیریت می‌شود. این فدراسیون امسال یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای تاریخ خود را پیش ‌روی دارد. هندبالیست‌های کشورمان امسال برای نخستین بار در ماه جاری در رقابت‌های جهانی این رشته در قطر شرکت خواهند کرد و این در حالی است که اهالی این رشته در چند ماه اخیر، یکی از پرحاشیه‌ترین روزهای این رشته را پشت سر گذاشته و بازیکنان تیم ملی به دلیل درگیری‌های داخلی موجود در این رشته، روزهای سختی را پشت ‌سر گذاشتند. همه این اتفاقات در حالی رخ داده که اگر این فدراسیون در یک ‌سال گذشته ـ که درگیر حاشیه شده ـ صاحب یک مدیریت واحد و یکپارچه بود و سعی در جمع کردن خانواده هندبال در کنار هم می‌کرد، شاید الان ما با امیدواری خیلی بیشتری پا به رقابت‌های جهانی می‌گذاشتیم.

نکته جالب توجه در خصوص این سه فدراسیون این است که بعد از آنکه سجادی، معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد که سرپرست‌ها حق شرکت در انتخابات این فدراسیون‌ها را ندارند، هر سه سرپرست این سه فدراسیون از سمت خود استعفا دادند تا بتوانند در انتخابات شرکت کنند.

در هر صورت این استعفا‌ها انجام شد و وزارت ورزش نیز برانوش نیک بین، احمدگواری و محمد اسد مسجدی را به عنوان سرپرستان جدید این فدراسیون‌ها انتخاب کرد. با این روند همه منتظر بودند وزارت ورزش، زمان انتخابات این فدراسیون‌ها را اعلام کند، زیرا به نظر می‌رسید، دیگر مشکلی در میان نباشد اما باز هم از اعلام زمان مجمع انتخاباتی خبری نشد. از دست رفتن فرصت برای فدراسیون هندبال شاید زنگ خطر مهمی برای مدیران ورزشی کشورمان باشد که هر چه زود‌تر به وضعیت این فدراسیون‌ها رسیدگی کنند. بالاخره بعد از یک سال از حضور گودرزی در وزارت ورزش از این وزارتخانه انتظار می‌رود تکلیف فدراسیون‌ها را هر چه زود‌تر مشخص کند.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
۵ کشته و ده‌ها زخمی در حمله موشکی اوکراین به روسیه اژه ای: عفو بیش از ۸۰ هزار محکوم اغتشاشات؛ بازگشت ۵۸ هزار میلیارد به بیت‌المال گل‌گهر سیرجان در تورنمنت سه‌جانبه تعیین سهمیه آسیایی شرکت نمی‌کند تیراندازی در کانادا؛ یک افسر پلیس هدف قرار گرفت صهیونیست‌ها بیش از 11 هزار منزل لبنانی را ویران کردند تاریکخانه ساترا به روان جامعه آسیب می‌زند! سفر قالیباف و عراقچی به عمان آرژانتین۲-۰ اتریش/حتی یک دقیقه از آخرین رقص بهترین بازیکن تاریخ را از دست ندهید چرا بازی ایران بلژیک مساوی شد؟ فریب ظاهرشان را نخورید! پشت پرده تفاوت های شگفت انگیز سه غول دنیای خزندگان (+اینفوگرافیک) وزارت بهداشت لبنان: شمار قربانیان حملات اسرائیل از ۴ هزار نفر فراتر رفت اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای شمالی کشور استقبال پرسپولیس از تصمیم فدراسیون فوتبال برای تعیین نمایندگان آسیا رکوردشکنی افسانه ای؛ گران ترین جام های جهانی تاریخ کدامند؟ آناتولی: ایران از زمان اعلام توافق با آمریکا ۳۶ میلیون بشکه نفت صادر کرده