کد خبر ۳۶۵۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۲۱-۰۸-۱۳۹۳
کد ۳۶۵۳۹۸
انتشار: ۰۹:۲۳ - ۲۱-۰۸-۱۳۹۳

نوشابه های انرژی زا دندانتان را نابود می کند

برخی نوشیدنی های پرطرفدار در بین جوانان موجب زشت و پوسیده شدن دندان ها می شوند.

دانشمندان با انجام آزمایشات و مطالعاتی بر روی داوطلبانز یادی دریافتند مصرف نوشابه های انرژی زا و نوشیدنی های شیرین روند پوسیدگی دندان ها را چندین برابر می کند.

بررسی ها نشان می دهند، متاسفانه نوشابه‌های ورزشی و انرژی‌زا برای سلامت دندان‌ها مضر هستند. اسیدیته بالا در این نوشیدنی‌ها موجب آسیب رساندن به مینای دندان‌ها می‌شود.

گفتنی است، نوشیدنی های انرزی زا و پر کالری و انواع کمپوت های شیرین باعث زردی و ضعیف شدن استحکام لثه ها می شوند.

نتایج مطالعات نشان می دهند، افراد بلافاصله پس از مصرف مواد غذایی شیرین باید دندان های خود را مسواک بزنند و حتی الامکان نوشیدنی های انرزی زا و شیرین مصرف نکنند.
ارسال به دوستان
قراردادی که ایلان ماسک را نجات داد؛ کدام کشور آسیایی ناجی «اسپیس‌ایکس»‌ شد؟ چرا جنگنده اف ۳۵ موشک‌هایش را درون بدنه خود پنهان می‌کند؟ ایران قدیم؛ تصویری از یک «درویش خوش‌قیافه» در دوران قاجار مغز ما چگونه همزمان به دو زبان صحبت می‌کند؟ برندهای خودرویی با کمترین مشکل گزارش شده از سوی خریداران در سال ۲۰۲۶ (+ اینفوگرافیک) درخشش بیرانوند در جام جهانی؛ بهترین بازیکن زمین شد تیزبین ها مچ این ماهی پنهان کار را بگیرند! / رکورد 10 ثانیه رکوردداران حبس نفس با حضور یک قهرمان برهنه! (اینفوگرافیک) رقابت در عصر هوش مصنوعی: چه کسانی برنده خواهند بود؟ استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین برای تخمین هزینه پروژه های صنعتی آموزش زبان انگلیسی به سبک عصر ایران / درس پنجاه و شش واکنش نتانیاهو به شایعات تاثیرپذیری از دونالد ترامپ وقوع انفجار در تاسیسات گاز مایع راس لفان قطر گل آفساید طارمی؛ هیجان در نیمه نخست جدال ایران و بلژیک تنها عرق کردن نیست؛ راه پنهان از دست دادن آب بدن