فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۶۰۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۹ - ۲۳-۰۷-۱۳۹۳
کد ۳۶۰۶۹۹
انتشار: ۲۱:۰۹ - ۲۳-۰۷-۱۳۹۳

بخشش یک محکوم به قصاص در آبیک

عصر ایران
حکم صادره به دیوان عالی کشور ارجاع داده می‌شود و چند سال طول می‌کشد تا رأی اعلام شود که در نهایت، سال گذشته حکم قصاص از سوی دیوان عالی کشور واصل می‌شود.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک گفت: با رضایت اولیای دم یک پرونده قصاص، قاتل این پرونده پس از 11 سال حبس بخشیده شد.

جواد یاوری امروز در گفت‌و‌گو با فارس اظهار کرد: در سال 82 متهم پرونده اقدام به قتل کارفرمای خود کرده بود که پس از بازداشت، به قتل، دفن و مخفی کردن جسد مقتول اعتراف کرد.

وی افزود: پس از اقرار قاتل، تحقیقات در خصوص پرونده این قتل آغاز می‌شود و مراحل بررسی و رسیدگی پرونده صورت می‌گیرد و از سوی دادسرا و دادگاه رأی قصاص صادر می‌شود.

این مسئول ادامه داد: حکم صادره به دیوان عالی کشور ارجاع داده می‌شود و چند سال طول می‌کشد تا رأی اعلام شود که در نهایت، سال گذشته حکم قصاص از سوی دیوان عالی کشور واصل می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک تصریح کرد: با توجه به کم‌تجربگی، جوان بودن متهم و وضعیت خاصی که داشت به جای اجرای فوری حکم قصاص، تصمیم گرفته شد که از اولیای دم رضایت گرفته شود که در این زمینه جلسات متعددی برگزار شد.

یاوری اضافه کرد: تا اینکه در آخرین جلسه‌ای که سال گذشته صورت گرفت از 10 نفر اولیای دم، توانستیم از هفت نفر رضایت بگیریم و بالأخره رضایت خود را اعلام کردند و سه نفر دیگر از اولیای دم باقی ماندند.

وی بیان کرد: دو هفته پیش آخرین جلسه‌ای که با سه نفر باقی مانده اولیای دم داشتیم از خون پدر خود گذشتند و به عفو قاتل رضایت دادند.

این مسئول خاطرنشان کرد: پس از رضایت اولیای دم، متهم به قتل پس از 11 سال حبس که جنبه عمومی جرم نیز اجرا شده بود،بخشیده شد و هفته گذشته و در عید سعید قربان از زندان آزاد شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک یادآور شد: قتل نفس یعنی قتل عمد، عملی زشت و گناهی بزرگ است اما به دلیل شرایط خاصی که قاتل این پرونده داشت و با توجه به اینکه توان پرداخت همه دیه را نداشت، با حرکت خودجوش و همدلی تعدادی از مردم مبالغی جمع‌آوری شد و اولیای دم از خون عزیزشان گذشتند که این گذشت کار سختی بود.

یاوری یادآور شد: از عموم شهروندان درخواست می‌شود هرگاه با دیگران مشکل دارند برای رفع آن به دنبال انتقام‌جویی نباشند چراکه عاقبت این کار، سپری کردن عمر و جوانی سال‌ها در زندان است، بنابراین لازم است شهروندان مشکلات خود را به قانون بسپارند اگر چه ممکن است رسیدن به حق طولانی باشد اما به حقشان می‌رسند.

وی از عفو و گذشت اولیای دم از خون مقتولشان تشکر و قدردانی کرد و گفت: سال گذشته نیز یک پرونده محکوم به قصاص منتهی به رضایت اولیای دم شده بود.
برچسب ها: آبیک ، قصاص
ارسال به دوستان
ترامپ و پایان رویای هالیوودی در ایران  بقائی: ایران از همه اهرم‌هایش برای اطمینان از اجرای تعهدات طرف مقابل بهره می‌گیرد ۳۳ هزار نفر تماشاگر بازی تیم ملی در سینما ؛ انتظار برای پخش بازی ایران با مصر کمک کنیم این دو مادر سرطانی به زندگی برگردند شهباز شریف: مذاکرات پیشرفت‌های امیدوارکننده‌ای داشت پزشکیان: بدون وا دادن وارد مذاکرات شدیم / لبنان را به خاطر ایران کوتاه آمدند / گشایش‌های خوبی ایجاد شده راز پنهان در ریه‌های فرعون؛ مصریان باستان چگونه آناتومی بدن را با سیاست گره زدند؟ یادداشتی که تیم ملی ایران هنگام ترک لس‌آنجلس در رختکن استادیوم از خود به جای گذاشت روزنامه جمهوری اسلامی: در مملکت حسینقلی خانی ما مداح و مجری حتی چاقو بر گلوی رئیس جمهور می‌گذارند! معجزه این غذاها برای سلامت روده؛ روزانه چقدر مجاز به مصرف هستیم؟ رشد اقتصادی ایران به ۰.۲ درصد رسید حمله ارتش آمریکا به یک شناور در کارائیب از سواچ تا هشتگ 6؛ اسمارت و تلاش برای خلق زیبایی در دنیای سدان ها (+تصاویر) دیدنی های امروز؛ از انقلاب تابستانی تا مذاکرات چهارجانبه در سوئیس برج میلاد تاسوعا و عاشورا تعطیل است؟