فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۵۰۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۹ - ۲۲-۰۵-۱۳۹۳
کد ۳۵۰۴۱۵
انتشار: ۱۹:۴۹ - ۲۲-۰۵-۱۳۹۳

نماینده مجلس: پارازیت برای سلامت مضر است

عصر ایران
این نماینده در خصوص سرطان‌زا بود‌ن امواج گفت: این موضوع در حال بررسی است،‌ ولی اگر زمان پارازیت بیشتر باشد، بنا به نظر اکثریت جامعه پزشکی برای انسان زیان‌آور است.
سال‌هاست ‌بحث ارسال پارازیت و ایجاد اختلال بر ‌شبکه‌های ماهواره‌ای، موضوع ‌محافل گوناگون بوده و تا‌کنون نیز سخنان بسیاری در این باره گفته شده است.

به گزارش «تابناک»، برخی‌ کار‌شناسان بر این باورند که پارازیت، باعث‌ اختلالات جسمانی می‌‌شود و برای سلامتی انسان مضر است؛ اما برخی ‌دیگر، پای را از این فرا‌تر گذاشته و حتی آن را‌ به پیش‌بینی هوا و اختلال بر ‌شبکه‌های تلویزیونی ـ که توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود ـ نیز ربط داده‌اند!

به هر حال، امروز فراکسیون محیط زیست ‌در مجلس شورای اسلامی، نشستی با حضور نمایندگان همه دستگاه‌ها و ارگان‌هایی که با این موضوع در ارتباط‌‌ هستند، انجام داد و به بررسی دقیق آثار و نتایج به دست آمده از پارازیت پرداخت. آنچه از جمع‌بندی نشست امروز به دست می‌آید، اینکه‌ پارازیت‌ها مضر تشخیص داده شده‌‌اند و استفاده نکردن از آن بیشتر به مصلحت است تا به کار بردن آنها‌.

‌کمال‌الدین پیر‌مؤذن ‌در خصوص نشست بررسی پارازیت بر ‌سلامت و تأثیر آن بر محیط زیست و اختلالات مرتبط گفت: در این جلسه، مدیران صدا و سیما انتقادات جدی از معضل پارازیت و اختلالات آن ‌روی پخش برنامه‌های تلویزیونی داشتند‌ و دست یاری به سوی مجلس دراز کردند.
اما ‌چون ارسال پارازیت مربوط به حاکمیت بوده و حقوق شهروندی در آن دخیل است، باید همه هموطنان به رفع این معضل و ادای حق شهروندی که با سلامت انسان مرتبط است، تلاش جدی کنند، همان گونه که در شورای عالی امنیت ملی و وزارت خانه‌های ‌دیگر در حال بررسی است.

وی همچنین ادامه داد: آنچه هم‌اکنون مطرح است، اینکه ایجاد پارازیت با توجه به تحولات تکنولوژی و اجتماعی، کارکرد مصونیت‌بخشی خود را از دست داده است؛ بنابراین، نباید بر‌ این موضوع بیش از این تأکید کرد، زیرا برای سلامت مضر است و در ارائه برنامه‌های خوب صدا و سیما نیز اختلال پدید می‌آورد.

مدیران صدا و سیما حتی در این زمینه می‌گویند، در بازی والیبال ایران در بازی‌های لیگ جهانی، ‌پارازیت‌ها باعث ‌مختل شدن برنامه شدند و ‌همین ‌قطع و وصل برنامه را به دنبال داشت‌.

این نماینده گفت: ‌باید در مقاطع زمانی مشخص و با تکیه بر قانون و در زمان‌هایی که امنیت ملی در خطر است، از پارازیت‌ها بهره برد، ولی استفاده همیشگی و طولانی ‌باید متوقف شود، زیرا به لحاظ قانونی سازمان اطلاعات و فناوری و همچنین انرژی اتمی نسبت به امواج یون‌ساز و غیر یون‌ساز مسئولیت دارند و باید تلاش کرد‌ و قاطعانه انجام وظیفه کنند.

وی گفت: سرانجام‌ ایجاد‌ هماهنگی‌ و تصریح در تدوین استانداردهای ملی و بومی با ‌کسب نظر از همه مسئولان ‌تصویب‌ و همچنین تدوین چهارچوب‌های نظارتی نیز مقرر شد‌ و دولت نیز قرار است در حسن اجرای کار نظارت داشته باشد.

این نماینده در خصوص سرطان‌زا بود‌ن امواج گفت: این موضوع در حال بررسی است،‌ ولی اگر زمان پارازیت بیشتر باشد، بنا به نظر اکثریت جامعه پزشکی برای انسان زیان‌آور است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت اصرار دارد، ‌این کار را در قالب لایحه قانون پاک به مجلس ارائه‌ داده و خلأ‌های قانونی را رفع کند.
برچسب ها: پارازیت ، سلامت ، سرطان
ارسال به دوستان
رجزخوانی پرسروصدای «وحید جلیلی» علیه ترامپ(فیلم) بارش های پراکنده در راه کشور قلعه‌نویی: درباره موضوعاتی که در دین ما ممنوع است، صحبت نمی‌کنیم سخنگوی وزارت دفاع: خطوط قرمز نظام همان شروطی است که رهبر معظم اعلام کردند شهردار شیعه نیویورک در عزاداری عاشورا (+عکس) هشدار مرکز زلزله‌نگاری درباره برج‌سازی در سواحل مازندران حمایت مقام دولت اوباما از توافق ترامپ و ایران : قابل مقایسه با برجام نیست/ در انبوه اشتباهات ترامپ، توافق، کار صحیح است پیام قرارگاه خاتم‌ به آمریکا در مورد پرواز هواپیماهای اسرائیل در اطراف ایران ادعای ترامپ: ایران بازار جدید برای آمریکا است هشدار قرارگاه خاتم درباره پرواز هواپیماهای اسرائیل به سمت ایران اولین حضور عمومی سردار قاآنی و سردار ذوالقدر بعد جنگ (عکس) عراقچی: شهادت آیت‌الله خامنه‌ای را نه می‌بخشیم، نه فراموش می‌کنیم مجتمع مسکونی سیِنا؛ پیوند میان سنت و مدرنیته در معماری (+عکس) پرسش‌های رایج وغیر متدوال در باره جام جهانی؛ از آفساید و قانون ۵ ثانیه تا مهار مسی و پیراهن اردک ورود ارتش آمریکا به خاک ونزوئلا برای کمک به زلزله زدگان (عکس)