فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۵۰۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۲۲-۰۵-۱۳۹۳
کد ۳۵۰۳۲۲
انتشار: ۱۱:۱۰ - ۲۲-۰۵-۱۳۹۳

رییس استاندارد: روغن پالم لبنیات خیلی زیاد نیست!

عصر ایران
پیروزبخت با تأکید بر شناسایی پنج کارخانه لبنی متخلف، ادامه داد: البته باید متذکر شوم بحث روغن پالم نبوده و نیست، بلکه در این زمینه بحث چربی های گیاهی مطرح است.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران از متوقف شدن تولید برخی محصولات لبنی و برخورد با پنج کارخانه متخلف خبر داد و گفت: دولت تصمیم گرفته است که واردات روغن پالم را تا سال 95 به 15 درصد کاهش دهد.

به گزارش ایرنا، نیره پیروز بخت در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت کارخانجات لبنی متخلف که از روغن پالم استفاده می کنند، افزود: سازمان استاندارد در راستای این امر هجمه ای به بازار و واحدهای تولیدی آورد و تعداد زیادی را آزمایش کرد که خوشبختانه مشکل زیادی مشاهده نشد.

وی با بیان اینکه در شیر مشکلی وجود نداشته است گفت: در لبنیات پر چرب مانند ماست و پنیز مواردی را مشاهده و با آنها برخورد کرده ایم.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اینکه این سازمان و وزارت بهداشت کارخانه های متخلف را به مراجع قضایی معرفی خواهد کرد، افزود: هر زمان اسامی را به مراجع قضایی اعلام کردیم، به طور حتم اسامی آنها را در اختیار رسانه ها قرار می دهیم.

پیروزبخت با تأکید بر شناسایی پنج کارخانه لبنی متخلف، ادامه داد: البته باید متذکر شوم بحث روغن پالم نبوده و نیست، بلکه در این زمینه بحث چربی های گیاهی مطرح است.

وی اظهار داشت: باید وارد این فاز شویم که استفاده از روغن پالم را در محصولات دیگر کم کنیم، چرا که در لبنیات خیلی زیاد نیست.

پیروز بخت با بیان اینکه روغن پالم هم اکنون بیشترین حجم روغن سرخ کردنی را تشکیل می دهد، اظهار داشت: بیشترین روغنی که به خاطر تحریم ها وارد کشور می شد، روغن پالم است البته این روغن، روغن بدی نیست.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اینکه سرانه مصرف روغن پالم ایران از سرانه این روغن در اروپا خیلی کمتر است، تصریح کرد: در اروپا سرانه 12.5 کیلوگرم است و برای ما 10 کیلوگرم است.

وی با بیان اینکه کشورهای دیگر بیشتر از ایران روغن پالم استفاده می کنند، گفت: هم اکنون مردم از روغن پالم ترسیده اند، اما بعد از مشکلی که پیش آمد دولت وارد این سیاست گذاری شد که واردات این روغن را تا سال 95 به 15 درصد کاهش دهد.

وی تصریح کرد: در سال های 90 و 91 حدود 50 درصد روغن های وارداتی پالم بود، ولی امسال به 30 درصد و سال 95 به 15 درصد می رسد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ادامه داد: مردم نگران نباشند، چرا که با متخلفان برخورد کرده ایم و حتی بازرسان به داخل کارخانه ها رفته اند تا وجود روغن پالم در این کارخانه ها را بررسی کنند.

وی گفت: خوشبختانه هم اکنون این موضوع کنترل شده است و سازمان ملی استاندارد و وزارت بهداشت تمام روغن های موجود را جمع آوری کرده اند.
برچسب ها: روغن پالم ، لبنیات
ارسال به دوستان
چرا مردان زودتر از زنان می‌میرند؟/ پشت پرده یک بحران خاموش کشورهایی که بیشترین و کمترین وابستگی را به نفت خاورمیانه دارند (+ اینفوگرافیک) مصرف سنگین الکل می‌تواند بافت ارتباطی مغز را در جوانی تغییر دهد تتر می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ به بزرگ‌ترین خریدار اوراق خزانه‌داری آمریکا تبدیل شود(+اینفوگرافیک) یک هشدار مهم درباره مصرف آبمیوه در کودکی یک اروپایی با «کجاوه» در یکی از جاده‌های ایران در دوران قاجار (عکس) وسیله‌ای که شاید آلوده‌تر از توالت باشد! چرا عینک‌های دید در شب سبز هستند؟ رازی که در چشم انسان نهفته است صعود برزیل و مراکش/ اسکاتلند در انتظار نتایج دیگر گروه ها نوشیدنی معجزه‌آسایی که از معده تا مغز را آرام می‌کند + روش تهیه خانۀ اشرافی یک فرانسوی در تهران در دوران قاجار (عکس) در این روستای ایران استفاده از تلویزیون و نوشیدن چای ممنوع بوده!(+عکس) تانک جدید با برجک متفاوت و قابلیت همکاری با پهپاد(+عکس) داروهایی که موجب سفتی صبحگاهی دست‌ها می‌شوند «آلبر کامو» و راز دهان‌هایی که می‌خندند