فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۴۹۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۱۴-۰۵-۱۳۹۳
کد ۳۴۹۰۷۱
انتشار: ۱۳:۰۰ - ۱۴-۰۵-۱۳۹۳

دانشمند برجسته سلول بنیادی خودکشی کرد!

عصر ایران
ساسای یکی از مولفان دو پژوهش سلولهای بنیادی بود که در ماه ژانویه در مجله نیچر منتشر شده بود و در آنها به توصیف یک راه ساده‌تر و سریعتر برای تولید سلولهای بنیادی پرداخته شده بود.
یک دانشمند برجسته ژاپنی و از مولفان یک پژوهش بحث برانگیز سلول بنیادی که ماه گذشته رد شده بود، در شهر کوبه واقع در غرب ژاپن خودکشی کرد.

به گزارش ایسنا، به گفته سخنگوی پلیس استان هیوگو که خواست ناشناس بماند، جسد به دار آویخته شده یوشیکی ساسای، معاون مدیر رئیس مرکز زیست‌شناسی رشد ریکن در ساختمانی در نزدیکی این مرکز پیدا شد و مرگ وی در ساعت 11:03 به وقت محلی در یک بیمارستان تائید شد.

جون نوناکا، سخنگوی مرکز ریکن، در گفتگوی تلفنی از یک یادداشت خودکشی آشکار بر روی میز منشی ساسای خبر داد.

ساسای یکی از مولفان دو پژوهش سلولهای بنیادی بود که در ماه ژانویه در مجله نیچر منتشر شده بود و در آنها به توصیف یک راه ساده‌تر و سریعتر برای تولید سلولهای بنیادی پرداخته شده بود.

مجله نیچر در ماه ژویئه، رد این دو مقاله را که در آنها گفته شده بود می‌توان سلولهای عادی بدست آمده از موشهای نوزاد را بدون افزودن ژن به سلول بنیادی تبدیل کرد، تائید کرد.

این پژوهشها به رهبری هاروکو اوبوکاتا در ریکن پس از اینکه بررسی‌های مرکز تحقیقات نشان داد برخی داده‌ها جعلی بوده، رد شد و اوبوکاتا تنها مسئول این سوء رفتار شناخته شد. تروهیکو واکایاما از دانشگاه یاماناشی و ساسای از مرکز ریکن به عنوان دیگر مولفان این پژوهشها برای ارسال مقالات به منظور درج در مجله نیچر بدون تائید دقت داده‌ها، مسئولیت سنگینی را متحمل شدند.

دکتر ساسای در یک نشست خبری در ماه آوریل اظهار کرد، اگرچه معتقد است با در نظر گرفتن مسائل موجود، مقالات باید رد شوند، برخی از داده‌ها را نمی‌توان بدون فرض وجود نوع جدیدی از سلولهای بنیادی توضیح داد. وی معتقد بود نشانه‌های امیدوارکننده‌ای از دستیابی به موفقیت در این پژوهشها وجود دارد.

هیدئو میکی، وکیل اوبوکاتا از هرگونه اظهارنظر در مورد مرگ ساسای خودداری کرده و اظهار کرد که وی هیچ برنامه‌ای برای انتشار بیانیه ندارد. واکایاما نیز تاکنون نظری نداده است.

ساسای در سال 1986 از دانشگاه کیوتو فارغ‌التحصیل شد. وی یک زیست‌شناس سلول بنیادی بود که به خاطر کار بر روی سلولهای بنیادی به منظور رشد به شکل بافتهای مختلف مانند بافت مغزی و چشم شهرت داشت. پژوهشهای وی به همکارش ماسایو تاکاهاشی در مرکز ریکن اجازه داد تا اولین کارآزمایی بالینی انسانی جهان را با سلولهای بنیادی تولید شده توسط روش شینیا یاماناکا که جایزه نوبل را بخاطر آن بدست آورده بود، انجام دهد.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: سلول بنیادی ، خودکشی
ارسال به دوستان
دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت: امضای رسمی ترامپ پای نام خلیج فارس سند ایستادگی ایرانیان است ونس: در مذاکرات با ایران پیشرفت داشته‌ایم ۵ کشته و ده‌ها زخمی در حمله موشکی اوکراین به روسیه اژه ای: عفو بیش از ۸۰ هزار محکوم اغتشاشات؛ بازگشت ۵۸ هزار میلیارد به بیت‌المال گل‌گهر سیرجان در تورنمنت سه‌جانبه تعیین سهمیه آسیایی شرکت نمی‌کند تیراندازی در کانادا؛ یک افسر پلیس هدف قرار گرفت صهیونیست‌ها بیش از 11 هزار منزل لبنانی را ویران کردند تاریکخانه ساترا به روان جامعه آسیب می‌زند! سفر قالیباف و عراقچی به عمان آرژانتین۲-۰ اتریش/حتی یک دقیقه از آخرین رقص بهترین بازیکن تاریخ را از دست ندهید چرا بازی ایران بلژیک مساوی شد؟ فریب ظاهرشان را نخورید! پشت پرده تفاوت های شگفت انگیز سه غول دنیای خزندگان (+اینفوگرافیک) وزارت بهداشت لبنان: شمار قربانیان حملات اسرائیل از ۴ هزار نفر فراتر رفت اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای شمالی کشور استقبال پرسپولیس از تصمیم فدراسیون فوتبال برای تعیین نمایندگان آسیا