فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۴۵۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۲۳-۰۴-۱۳۹۳
کد ۳۴۵۸۰۵
انتشار: ۱۱:۰۲ - ۲۳-۰۴-۱۳۹۳

سرقت از چهار موزه کشور طی 16 ماه

عصر ایران
معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه سه مورد از پرونده‌های تشکیل شده در خصوص سرقت از موزه کشف شده است، گفت: تنها پرونده سرقت از موزه کنگاور همچنان در مرحله تحقیق قرار دارد که سارقان با تخریب شیشه طبقه دوم به داخل موزه نفوذ کردند.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا ضمن تشریح جزییات سرقت از موزه‌های کشور، گفت: ضعف امنیتی برخی موزه‌ها سبب وقوع این جرایم می‌شود.

سرهنگ غیاثوند در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح میزان وقوع سرقت از موزه‌های کشور ، گفت: براساس آمارهای موجود در سیستم پلیس آگاهی، تعداد پرونده‌های واصله به پلیس آگاهی برای رسیدگی در حوزه سرقت از موزه‌ها از سال 92 تاکنون تنها 4 فقره بوده است.

وی با بیان اینکه در 16 ماه اخیر تنها چهار پرونده سرقت از موزه‌ها به معاونت مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ارجاع داده شده است، گفت: از این میان دو پرونده متعلق به سرقت از موزه‌های ملی و دو فقره نیز مربوط به موزه‌های استانی و یا موزه‌هایی که تحت نظارت سازمان‌ها یا نهادهای خاص هستند، مربوط می‌شود.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه سه مورد از پرونده‌های تشکیل شده در خصوص سرقت از موزه کشف شده است، گفت: تنها پرونده سرقت از موزه کنگاور همچنان در مرحله تحقیق قرار دارد که سارقان با تخریب شیشه طبقه دوم به داخل موزه نفوذ کردند.

به گفته وی، سارقان آتشکده شهرری نیز دستگیر شده‌اند.

غیاثوند با بیان اینکه گاها برخی موسسات و نهادها اقدام به نگهداری اشیاء فرهنگی در قالب موزه و یا خانه موزه می‌کنند، گفت: متاسفانه اینگونه موزه‌ها به دلیل ضعف فیزیکی مورد سوء استفاده سارقان قرار می‌گیرد و گاها نیز سارقان نمی‌دانند که در حال سرقت از یک موزه هستند که می‌توان به سارقان خانه شهید رجایی اشاره کرد که آنها اقدام به ربودن تلویزیون، تلفن و... کردند.

وی با اشاره به مشکل حفاظت فیزیکی برخی از این موزه‌ها گفت: موزه‌های ملی دارای تجهیزات ایمنی، دوربین، آژیر خطر و... هستند که عمدتا مشکل خاصی برای آنها به وجود نمی‌آید اما برخی از این موزه‌ها، مخصوصا مکان های خصوصی که به صورت شخصی نگهداری می‌شود اغلب تنها به گماشتن یک نگهبان اکتفا کرده اما بررسی پرونده‌ها نشان داده که سارقان از این ضعف‌ها استفاده کرده و حتی در یک مورد سارقان از پشت بام به داخل موزه نفوذ کرده و از ضعف نگهبان استفاده کرده است.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه موزه‌ها باید در هنگام راه‌اندازی نظر کارشناسان امنیتی و پلیسی را جویا شوند، گفت: متاسفانه ضعف حفاظتی برخی امکان نگهداری اشیا ثابت می‌کند که صاحبان موزه در جویا شدن نظر کارشناسان قصور داشته‌اند.

برچسب ها: سرقت ، موزه ، پلیس آگاهی
ارسال به دوستان
تصادف زنجیره‌ای در جاده آرادان به سرخه/ ۱۲ مصدوم چگونه یک دانشمند مسلمان نظریه پزشکی اروپا را قرن‌ها پیش به چالش کشید؟ تقویت استخوان‌ها با یک خوراکی ساده و شیرین حسین شریعتمداری خطاب به تیم مذاکره: واقعا می خواهید تنگه هرمز را باز کنید و بازرسان آژانس را بپذیرید؟ راز قتل زن جوان در خیانت شوهرش نهفته بود استراتژی جدید پورشه: فروش خودرو کمتر و درآمدزایی بیشتر ارزش واقعی دارایی های بلوکه شده ایران چقدر است؟/ پول‌ها کجاست؟ سوریه وارد جنگ با حزب الله می شود؟ قاب دونفره رزیتا غفاری و رضا کیانیان در حاشیه جنجالی‌ترین سریال سال (+عکس) یکی از مشهورترین تصاویر تانک واژگون در تاریخ جنگ‌ ها «ماری‌جوآنا» در ایران قانونی می‌شود؟ یک گروه موسیقی در ایران دوران قاجار (عکس) جاده چالوس از ساعت ۹ صبح یک‌طرفه شد/ممنوعیت تردد از شمال به جنوب تا تخلیه بار ترافیکی عرق‌ریزی کلافه‌تان کرده؟ این راهکارها را امتحان کنید آقای پلیس! مرا به خاطر قتل هووی مادرم دستگیر کنید؛ دارم از عذاب وجدان می میرم