فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۴۵۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۲۰-۰۴-۱۳۹۳
کد ۳۴۵۲۷۳
انتشار: ۰۹:۵۱ - ۲۰-۰۴-۱۳۹۳

یک بیمارستان و همه کارتن‌خوابهای شهر

عصر ایران
در سامانسرای لویزان تهران که زنان در آن حضور دارند، هم زن باردار حضور دارد و هم زن مبتلا به ایدز، هرچند تعداد آنها زیاد نیست اما تفکیکی صورت نمی‌گیرد
قائم مقام سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از وجود بیماری‌های عفونی و مسری مانند سل، ایدز و هپاتیت بین ساکنان گرمخانه‌های تهران خبر داد.
 
رضا بتو در گفت‌و‌گو با ایسنا، درباره هزینه سرانه افرادی که شب‌ها در گرمخانه‌ها می‌مانند، گفت: شهرداری برای این افراد طی روز و شب 5 هزار تومان هزینه می‌کند که البته این رقم جدای از هزینه‌های عمرانی و نگهداری مجموعه است که بر عهده شهرداری تهران است.
 
بتو در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو درباره بیماری‌های شایع بین مراجعان به گرمخانه‌ها، گفت: غالب مددجویان تنها یک بیماری‌ ندارند و معمولا از یکی از بیماری‌های عفونی و مسری مانند سل، HIV+، هپاتیت و زخم‌ها و بیماری‌های پوستی رنج می‌برند. البته در بین آنها افرادی هم حضور دارند که سالم هستند و خودمراقبتی می‌کنند.
 
قائم مقام سازمان رفاه شهرداری در پاسخ به اینکه آیا مددجویان بیمار، شناسایی و دسته‌بندی می‌شوند، گفت: در حال حاضر برنامه‌ای برای تشخیص و شناسایی بیماران مبتلا به HIV+ یا هپاتیت نداریم چرا که این موضع در ابتدای امر حساسیت زیادی را بین خود این افراد ایجاد می‌کند و واکنش‌هایی در پی دارد. ضمن اینکه تکلیف قانونی در این زمینه نداریم و این کار را اخلاقی نمی‌دانیم.
 
این مقام مسئول ادامه داد: در سامانسرای لویزان تهران که زنان در آن حضور دارند، هم زن باردار حضور دارد و هم زن مبتلا به ایدز، هرچند تعداد آنها زیاد نیست اما تفکیکی صورت نمی‌گیرد و معمولا مددکارها از لا‌به‌لای صحبت‌ها و مشاوره‌های این افراد از بیماری و حتی رفتارهای آسیب‌زای این زنان و آگاه می‌شوند.
 
وی درخصوص درمان این بیماران، گفت: هر سال مبالغ هنگفتی را در سامان‌سراها و مددسراها برای درمان این بیماران هزینه می‌کنیم. قاضی دادگاه برای افراد بی‌خانمانی که بعضا دچار بیماری هستند، رای درمان صادر می‌کند و شهرداری تهران نیز با وجود اینکه در این زمینه تکلیف قانونی ندارد، پیگیر درمان این افراد است.
 
بتو در پاسخ به اینکه آیا بیمارستان‌ها در این زمینه با شهرداری همکاری می‌کنند، گفت: تنها بیمارستانی که با ما همکاری می‌کند، بیمارستان امام حسین (ع) است و سایر بیمارستان از این همکاری سرباز می‌زنند و این موضوع مشکلات زیادی را ایجاد کرده است. یکی از مهمترین مشکلات انتقال این بیماران از گرمخانه‌های نقاط مختلف شهر مانند اسلامشهر، لویزان، خاوران و بهمن به بیمارستان امام‌حسین (ع) است.
برچسب ها: کارتخواب ، تهران
ارسال به دوستان
ب ام و ZBF-7er ؛ اصالت آلمانی با طراحی ژاپنی / خودرویی که ندیده اید (+تصاویر) اعلام شرایط ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع فوتبال و شکاف‌نسل‌ها/ مسی یا پله و مارادونا؟ ادعای بسنت: آمریکا می‌تواند معافیت‌های تحریمی ایران را پس بگیرد دانشمندی که برای اثبات نظریه‌اش خون بیمار را به خود تزریق کرد عاشوراء و سنت های حاکم بر زمانه کاهش محدودیت‌های تیم ملی ایران در آمریکا تاریخ به روایت تصویر / گنج مرکرس هیتلر و تابلویی از مانه نذر ماندگار؛ نذری که امید را بر سفره بیماران می نشاند موساد در سوئیس قصد ترور عاصم منیر را داشت؟ پزشکیان: می‌شود جان را داد اما آزادگی را نه ترامپ: سنای آمریکا رأی خود درباره اختیارات جنگی علیه ایران را تغییر داد/ از همه سپاسگزارم طبقۀ متوسط در ایران؛ کوچک می‌شود یا دگرگون؟ زلزله دوقلو در ونزوئلا و تخریب گسترده (+عکس)/ 23 کشته تاکنون / پیش بینی 10 هزار کشته / ترامپ: تعداد کشته ها، هولناک است عکس‌های صدساله از عاشورا!