فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۴۲۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۳ - ۰۲-۰۴-۱۳۹۳
کد ۳۴۲۲۱۶
انتشار: ۱۶:۳۳ - ۰۲-۰۴-۱۳۹۳

دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات به ایران آمد

عصر ایران
در این دیدار، دبیر کل ITU نیز از حضور در ایران ابراز خوشحالی کرد و گفت: از طرح‌های بزرگی همچون طرح شبکه ملی اطلاعات که در ایران در دست اجرا قرار دارد تحت تاثیر قرار گرفته‌ام.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در 8 سال گذشته جایگاه ایران در مجامع جهانی ارتباطات و مخابرات از دست رفت، خواستار احیای نقش و جایگاه از دست رفته ایران در اتحادیه جهانی مخابرات شد.

به گزارش مهر، حمدون توره دبیر کل اتحادیه جهانی مخابرات که از روز گذشته به ایران آمده است امروز با حضور در محل وزارت ارتباطات، با محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

در این مراسم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به نقش اتحادیه جهانی مخابرات - ITU - در مجامع جهانی و ارتباطاتی که این اتحادیه در تصمیم سازی های مربوط به فعالیتهای اینترنت و مخابرات در دنیا دارد، گفت: مذاکرات مثبت و سازنده ای میان وزارت ارتباطات و دبیر کل ITU صورت گرفته و با توجه به پروژه‌های بزرگ ICT در ایران که مورد تاکید دولت و مجلس است، لزوم برگزاری این دیدار و مذاکره احساس می شد.

واعظی به برگزاری دو اجلاس مهم در حوزه ICT در آینده نزدیک و نقش آنها در تصمیم گیری های سازنده اینترنت و مخابرات دنیا اشاره کرد و گفت: اجلاس اول اجلاس وزرای ارتباطات آسیا و اجلاس بعدی، اجلاس سران مختار است که اوایل آبان ماه در کره جنوبی برگزار خواهد شد و در آن تصمیم گیری‌های کلی برای آینده اینترنت و مخابرات دنیا صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه ایران در سال‌های گذشته نقش خوب و پررنگی در این اجلاس ها داشته است ادامه داد: طی هشت سال گذشته این سمت‌ها از دست رفت و اکنون در تلاش برای احیای جایگاه گذشته مان هستیم؛ براین اساس قصد داریم در حوزه‌های مختلف از تجربیات اتحادیه جهانی مخابرات استفاده کنیم؛ براین اساس در ملاقات امروز نیز هماهنگ شد که تجربیات مدنظر در اختیار ایران قرار گیرد.

در این دیدار، دبیر کل ITU نیز از حضور در ایران ابراز خوشحالی کرد و گفت: از طرح‌های بزرگی همچون طرح شبکه ملی اطلاعات که در ایران در دست اجرا قرار دارد تحت تاثیر قرار گرفته‌ام.

حمدون توره با بیان اینکه نسبت به سه سال قبل که اینجا بودم تغییرات زیادی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات مشاهده کرده ام دامه داد: به نظر می رسد کیفیت خدمات ارتباطی در ایران بسیار بهبود پیدا کرده است.

دبیر کل ITU در مورد بهره گیری بهتر از خدمات نسل سوم موبایل گفت: در سفر قبلی من به ایران تماس‌هایم به کرات قطع می‌شد اما اکنون وضعیت قابل مقایسه با سه سال پیش نیست؛ در هتل هم شب گذشته سرعت اینترنتم بسیار بالا بود.

وی با بیان اینکه 3 سال پیش هم بر این نکته تاکید کرده بودم که لازم است کیفیت خدمات ارتقا پیدا کند خاطرنشان کرد: مردم حق دارند سرویس‌های خوب دریافت کنند.

توره در ارتباط با دسترسی به اینترنت و تاثیر تحریم‌ها در این حوزه نیز گفت: در ماه‌های گذشته حرکات سیاسی بسیار خوبی صورت گرفته و ما امیدواریم بحث تحریم‌ها در حوزه ارتباطات حل شود اما به هر حال از نظر فنی مشکلی وجود ندارد.

دبیر کل ITU درباره جایگاه ایران در حوزه اینترنت و کیفیت خدمات موبایل نیز ادامه داد: در ITU استانداردهایی تعریف شده که ایران باید خود را با این استانداردها انطباق دهد و در حوزه توسعه خدمات باند پهن و کیفیت سرویس‌ها تلاش کند؛ چرا که به هر حال نباید کشوری دراین حوزه عقب بماند یا در سیاست گذاری‌های خود به این مساله توجهی کند.

ارسال به دوستان
پیشنهاد افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی اعتبار کالابرگ برخی دهک‌ها روی میز دولت بیانیه پایانی نشست شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا؛ حمایت از مذاکرات تهران-واشنگتن ایران ۰ - ۳ آمریکا/ طلسم باخت‌های تیم ملی والیبال شکسته نشد روز عاشورا در لرستان (عکس) ادعای نتانیاهو: ما هنوز وظایفی داریم که باید در ایران انجام شود/ از جنوب لبنان عقب‌نشینی نخواهیم کرد فرانسه چند راکتور هسته‌ای را از مدار خارج کرد شیخ نعیم قاسم: صبر ما معادلات را تغییر می‌دهد انگلیس ۳۸۰ میلیون دلار برای تامین سوخت هسته‌ای و کمک به اوکراین اختصاص می‌دهد نحوه ثبت اعتراض به احکام مستمری و دریافت غیرحضوری فیش حقوقی بازنشستگان تأمین اجتماعی هدف قرار گرفتن یک کشتی در جنوب شرق عمان وزارت دفاع عراق: انفجاری در انبار مهمات الحشد الشعبی رخ داده   از اتاقی ۹ متری تا باشگاهی برای رویاها؛ روایتی از 16 سالگی « کتابخانه روستایی فاطمه‌ها» معاون ترامپ: یادداشت تفاهم با ایران جلوی افزایش اختلاف ها را می گیرد رهبر انصارالله: حضور اسرائیل در سومالی‌لند را تحمل نمی‌کنیم پیام تسلیت و ابراز همدردی پزشکیان با دولت و ملت ونزوئلا در پی زلزله اخیر