فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۴۱۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۷ - ۲۸-۰۳-۱۳۹۳
کد ۳۴۱۴۰۷
انتشار: ۱۷:۰۷ - ۲۸-۰۳-۱۳۹۳

آغاز مجدد طرح جمع‌آوری ماهواره‌ها در تهران

عصر ایران
دکتر روحانی سال گذشته و در سفر به نیویورک، در پاسخ به این پرسش که آیا در ایران ماهواره ممنوع است؟ گفته بود: در ایران همه به راحتی به شبکه‌های ماهواره دسترسی دارند و حتی روی پشت‌بام‌های هر روستایی آنتن ماهواره می‌بینید.

ماموران نیروی انتظامی در طرحی ضربتی، تجهیزات دریافت از ماهواره را در برخی مناطق شهر تهران جمع‌آوری کردند.

به گزارش ایسنا، سایت «روز نو» نوشت: بنا بر اخبار رسیده، جمع‌آوری ماهواره‌ها به صورت چراغ خاموش در نقاط مختلف تهران آغاز شده و بیشتر این اقدام در غرب تهران مشهود بوده است، به طوری که برخی از مخاطبان در غرب تهران گفته‌اند که طی روزهای اخیر ماموران ناجا با مراجعه به خانه‌های آنان دیش‌های ماهواره را جمع‌آوری کرده‌اند.

این در حالی است که محدودیت‌هایی که تاکنون برای جلوگیری از استفاده شهروندان از تکنولوژی‌های ارتباطی و رسانه‌ای جدید وضع شده، نتایج مورد نظر دستگاه‌های مسئول را نتوانسته تامین کند.

در همین راستا رئیس‌جمهور کشورمان چندین بار از جمع‌آوری ماهواره‌ها انتقاد کرده است. دکتر روحانی سال گذشته و در سفر به نیویورک، در پاسخ به این پرسش که آیا در ایران ماهواره ممنوع است؟ گفته بود: در ایران همه به راحتی به شبکه‌های ماهواره دسترسی دارند و حتی روی پشت‌بام‌های هر روستایی آنتن ماهواره می‌بینید.

همچنین وی در مناظرات انتخاباتی ریاست جمهوری با استناد به تحقیقات صورت‌گرفته کارشناسان تصریح کرده بود که جمع‌آوری دیش‌های ماهواره هیچ نتیجه‌ای نداشته است و «بنابراین ورود به حریم خصوصی ممنوع است.»

وی همچنین تاکید کرده بود: مساله مهم‌تر مساله حریم خصوصی است. حریم خصوصی بسیار مهم است. من تعجب می‌کنم. نیروی انتظامی شنیدم در یک رسانه‌ای گفته بود که با راپل می‌توانیم روی پشت بام برویم، چون خصوصی نیست و مجموعه ۱۰ آپارتمان است. من واقعا دچار حیرت شدم زیرا اگر پشت بام فضای مشاع است، برای صاحبان آپارتمان است، نه بین آنها.

روحانی در تازه‌ترین اظهار نظر خود در خصوص ماهواره‌ها نیز گفت: در پشت بام‌ها و بالکن‌ها با ماهواره مبارزه کردیم اما تاثیری نداشت؛ نه ایمان مردم پر زد و نه هویت مردم از دست رفت.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز در همین زمینه گفته بود: بستن دریچه‌های اطلاعات و ارتباطات نتیجه‌ای معکوس می‌دهد و عقل سلیم به فکر فیلترینگ نیست.

برچسب ها: ماهواره ، دیش ، راپل
ارسال به دوستان
روز عاشورا در لرستان (عکس) ادعای نتانیاهو: ما هنوز وظایفی داریم که باید در ایران انجام شود/ از جنوب لبنان عقب‌نشینی نخواهیم کرد فرانسه چند راکتور هسته‌ای را از مدار خارج کرد شیخ نعیم قاسم: صبر ما معادلات را تغییر می‌دهد انگلیس ۳۸۰ میلیون دلار برای تامین سوخت هسته‌ای و کمک به اوکراین اختصاص می‌دهد نحوه ثبت اعتراض به احکام مستمری و دریافت غیرحضوری فیش حقوقی بازنشستگان تأمین اجتماعی هدف قرار گرفتن یک کشتی در جنوب شرق عمان وزارت دفاع عراق: انفجاری در انبار مهمات الحشد الشعبی رخ داده   از اتاقی ۹ متری تا باشگاهی برای رویاها؛ روایتی از 16 سالگی « کتابخانه روستایی فاطمه‌ها» معاون ترامپ: یادداشت تفاهم با ایران جلوی افزایش اختلاف ها را می گیرد رهبر انصارالله: حضور اسرائیل در سومالی‌لند را تحمل نمی‌کنیم پیام تسلیت و ابراز همدردی پزشکیان با دولت و ملت ونزوئلا در پی زلزله اخیر  مفقود شدن بیش از 21 هزار نفر در پی زلزله‌های ویرانگر ونزوئلا دمای هوا در استان بوشهر به مرز ۵۰ درجه رسید کوه خرافات ؛ افسانه ای که همچنان زنده است