۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۴
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۴:۳۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۴۱۲۷۵
تعداد نظرات: ۱۱۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۲۸-۰۳-۱۳۹۳
کد ۳۴۱۲۷۵
انتشار: ۱۰:۲۹ - ۲۸-۰۳-۱۳۹۳

مصباح یزدی؛ از «واجب الاطاعه بودن محمود احمدی نژاد» تا «نشناختن دین حسن روحانی»!

اشکالی هم ندارد،‌نه تغییر خط از حوزه به فعالیت حزبی و جناحی ، نه حمایت از لنکرانی و بعد سعید جلیلی ، نه انتقاد از رئیس جمهور. آنچه محل اشکال است، یک بام و دو هواست و مایه گذاشتن از دین محمد(ص) برای اهداف سیاسی و جناحی.
عصرایران - آیت الله محمدتقی مصباح یزدی این روزها شمشیر را از رو بسته و مدام علیه رئیس جمهور روحانی سخن می گوید. در جدیدترین سخنانش هم با متهم کردن حسن روحانی به این که از خط امام و انقلاب برگشته ،‌ گفته است: این‌که شخصی بگوید عده‌ای دین را نمی‌شناسند و متوهم هستند، در همین مسأله ریشه دارد. چون این عده، دین خود را با الهام از فرهنگ غربی تفسیر می‌کنند و شناخت آنها نسبت به دین، به گونه‌ای نیست که امام(ره) آن را معرفی کرد. بله، ما، دینی را که آن‌ها می‌گویند، نمی‌شناسیم.

البته ایرادی نیست و هر کسی حق دارد از رئیس جمهور کشور انتقاد کند و آقای مصباح نیز به عنوان یک شهروند از این حق مستثنی نیست. کسی هم حق ندارد علیه ایشان به دلیل سخنانش اقدامی کند چه آن که همان گونه که بارها تأکید کرده ایم ،‌جواب کلمه ، کلمه است.

در این میان اما یک نکته قابل توجه و تأمل است. سخنان جناب مصباح در تاریخ 21 مرداد 1388 را را بخوانید،‌ زمانی که محمود احمدی نژاد رئیس جمهور بود و صد البته به موسسه تحت مدیریت مصباح ،‌خوب می رسید:‌مصباح یزدی؛ از «واجب الاطاعه بودن محمود احمدی نژاد» تا «نشناختن دین حسن روحانی»!
"وقتي رييس جمهوري از جانب رهبري نصب و تاييد مي شود به عامل او تبديل شده و از اين پرتو نور بر او نيز تابيده مي شود. وقتي رياست جمهوري حکم ولي فقيه را دريافت کرد اطاعت از او نيز چون اطاعت از خداست."

حال از جناب مصباح می پرسیم پس چه شد "تئوری اطاعت از رئیس جمهور اطاعت از خداست"؟
البته ما بر خلاف جناب مصباح معتقدیم که اطاعت از رئیس جمهور ، چه احمدی نژاد باشد و چه روحانی ،‌ ربطی به اطاعت از خدا ندارد ولی وقتی کسی که ادعای نظریه پردازی دینی دارد چنین چیزی را می گوید، باید خود نیز در قبال آن پاسخگو باشد؟

چطور است که وقتی احمدی نژاد محبوب شان رئیس جمهور می شود،‌می گویند که به واسطه تنفیذ حکمش توسط ولی فقیه پرتو نور ولایت بر او تابیده و واجب الاطاعه است ولی وقتی فرد دیگری رئیس جمهور می شود و درست مانند رئیس جمهور قبلی، ریاستش توسط ولی فقیه تنفیذ می شود،‌ دیگر خبری از این حرف ها نیست و هر روز علیه او موضع می گیرند و حتی اسلام او را هم نمی شناسند؟!

آقای مصباح! یک بام و دو هوا که نمی شود. اگر ملاک واجب الاطاعه بودن رئیس جمهور، تنفیذ رهبری است که درباره روحانی هم انجام شده است. اگر هم از سخن دیروزتان برگشته اید یا دیگر چنان گفتمانی به صرفه و صلاح نیست اعلام کنید. دین که بازیچه نیست که هر روز از آن برای اهداف سیاسی مایه گذاشته شود. همان گونه که برای احمدی نژاد حتی از امام زمان (عج) هم هزینه کردید؛ برای اثبات این ادعا این سخن تان را به یاد آورید:
دیشب یکی از دوستان ... در حال احیاء پیش از نیمه شب به خواب می رود. در خواب به او ندا می شود که بلند شو برای احمدی نژاد دعا کن ، وجود مقدس ولی عصر (عج) دارند برای احمدی نژاد دعا می کنند. (گفتمان مصباح، رضا صنعتی، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ص883)

مصباح یزدی؛ از «واجب الاطاعه بودن محمود احمدی نژاد» تا «نشناختن دین حسن روحانی»!

آقای مصباح مدت هاست که از قامت یک محقق و مدرس حوزوی خارج شده و در حد یک فعال حزبی درآمده است کما این که در انتخابات ریاست جمهوری،‌از کاندیداتوری کامران باقری لنکرانی حمایت می کرد و این جمله معروف را درباره اش گفت:‌ "بینی وبین الله شهادت می دهم که روی زمین و زیر این آسمان کسی اصلح از آقای لنکرانی نمی شناسم."

مصباح یزدی؛ از «واجب الاطاعه بودن محمود احمدی نژاد» تا «نشناختن دین حسن روحانی»!

به نظر می رسد این فعال سیاسی،‌ هنوز در حال و هوای انتخابات است و از این که صالح ترین انسان روی زمین و زیر آسمان(!) رئیس جمهور نشده ،‌همچنان ناراحت است. اشکالی هم ندارد،‌نه تغییر خط از حوزه به فعالیت حزبی و جناحی ، نه حمایت از لنکرانی و بعد سعید جلیلی ، نه انتقاد از رئیس جمهور. آنچه محل اشکال است، یک بام و دو هواست و مایه گذاشتن از دین محمد(ص) برای اهداف سیاسی و جناحی.
آقای مصباح! شما لباس دین پوشیده اید برای خدمت به دین نه برای به خدمت گرفتن دین.
 

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۱۸
در انتظار بررسی: ۶۳۱
غیر قابل انتشار: ۳۳۴
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
57
2480
like
پاسخ ها
سوادکوهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
عصرایران زنده باد
حرف حق را زدی تمام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
اینکه شما مصباح رو فعال سیاسی قلمداد کردین زیاد تعجب نداره !
تعجب از اینه که انتقاد یک مجتهد و عضو خبرگان از عضو مجتهد خبره دیگر در دایره مباحثات فقهی رو با دعوا های سیاسی یکی فرض کردی !
روحانی فقه خونده و مجتهده ، احمدی نژاد یک مهندس حوزه نرفته و عامی محسوب میشه ، تفاوت اظهار نظر یک مجتهد با انسان عامی از زمین تا آسمان است !
جناب مصباح به این موضوع منتقده و بحث اطاعت و عدم اطاعت اصلا اینجا موضوعیت نداره !
میدونم منتشر نمیشه ولی واسه آخرت خودم خوبه !
سید
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
50
2522
خوشبختانه ما هم از سوابق آقای مصباح قبل از انقلاب را بیاد داریم و هم گفتارشان را بعد از انقلاب.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
آخ آی گفتی
دمت گرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
ببخشید ؛ شما چند سالتونه ؟؟؟؟

شما بهتره بفکر آخرت خودتون باشید

حضرت آیت الله مصباح ؛ به عنوان یک عالم دینی تکلیفشان عمل می کنند

اگر کسی در مسیر حق باشند ازشون حمایت می کنند و اگر همون شخص راهش رو عوض کرد ؛ ازشون انتقاد می کنند

و برای ایشون احمدی نژاد و روحانی نداره

لااقل ایشون مثل بعضی ها نیستند مه لباس پیامبر ص رو پوشیدند ولی برای قدرت چند روزه
دنیا ؛ مسلمات دین رو زیر سوال می برند

در ضمن چرا کسی از شما جرات نداره با آیت الله مصباح مناظره کنه ؟؟؟/

هنوز مردم مناظره ایشون با آقای حجتی کرمانی رو فراموش نکردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
مرد حسابی حداقل منصف باش! آقای مصباح در علوم فقهی و فلسفی اگر نگیم بی نظیر، قطعا کم نظیر هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
44
1728
عالی بود برای شناختن عالمان سره از ناسره
حمیدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
36
1580
کاش این مطالب توی روزنامه ها هم چاپ بشه. کسانی که دسترسی به اینترنت دارند، غالبا همفکر شما هستند. روزنامه ها باید اینها رو با تیترهای بزرگ چاپ کنن که مردم کوچه و خیابون هم ببینن و بخونن این حرفا رو
امين
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
39
1047
احسنت بر تو
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
30
1371
واوووو عالی بود . نیم ساعت فکر کردن بهتر از هزار سال عبادت ریایی با هدف رسیدن به جایگاه استفاده از دین برای دنیا !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
تفکر الساعته افضل من عباده...
حتی یک لحظه تفکر.....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
29
971
جانا سخت از دل ما ميگويي!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
31
869
درود بر شما حرف دل من زدین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
30
923
احسنت بر این تحلیل متقن و منطقی . دیگر جای نظر دادن باقی نمیماند . خدا به راه راست هدایتش کند . مسیری که پیش گرفته بوی دین و خدا نمی دهد !!!
شاهین
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
23
819
واجب الاطاعه بودن رو خوب اومدی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
شاهین جان شما کارت اینه صبح تا شب بیای تو عصر ایران و به این و اون بگی " .... خوب اومدی". خب بپذیر که همین زمان رو افرادی دارند درس فقه می خونن و بعد از سال ها حق دارند که از نظر دینی، نظراتشون رو بگن. حالا علامه مصباح باشه یا یه مرجع تقلید دیگه
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
27
970
آخیش !!!! سبک شدم این متن رو خوندم.
بالاخره یه حرف حساب.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
دور از جون عقده ای هستی مگه؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
25
666
ایول داری بخدا درود برشما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
خب عزیز من، تو که اینقدر دوست داری مقالات هم عقیده با خودت رو بخونی، پس کی می خوای به حرفهای مخالفانت گوش بدی؟ شاید تو هم اشتباهاتی داشته باشی
ناشناس
Seychelles
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
27
647
چرا توجه نمی کنید این گروه نیاز به مطرح شدن دارند و این گونه سخنان برای جلب توجه و رسانه ای ماندن گفته می شود بهترین روش عدم توجه به این سخنان است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
کاملا موافقم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
نه دوست عزیز، از قدیم گفته اند جواب های هوی است.
فاطمه
Bahrain
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
37
775
اگر سعيد جليلي از سوی اقاي مصباح حمايت نميشد حتما شانس بيشتري در انتخابات داشت!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
انتخابات فی نفسه ارزش و اهمیتی نداره. تکلیف مهمه، البته برای کسی که به آخرت ایمان داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
ناشناس عزيز! گشتي دنبال بي ربط ترين و اعصاب خوردكن ترين جواب!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
بابا جون 51 درصد که دیگه اینهمه قمپز در کردن نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
چه حمایت میکرد چه نمیکرد رای نداشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
19
723
جناب مصباح به حافظه ملت بزرگ ايران توهين مي كنند ما هرگز اين سخنان افراطي ايشان را فراموش نكرديم و نمي كنيم حتي مقام معظم رهبري نيزچنين فرمايشاتي نداشتند در مورد هيچ كدام از روساي پيشين جمهوري
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
علامه مصباح به عنوان یک فقیه و فیلسوف، نظراتی دارند که باید به نگرانی های ایشون توجه بشه. راندن دانشمندان اشتباه دولت قبل بود که نباید بذاریم تکرار بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
آقای مصباح بر خط اصیل اسلام هستند. شاید بعضی ها شل دین تشریف دارند که با ایشون زاویه پیدا کرده اند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
من میخوام به این دوستمون که آیت الله مصباح رو علامه خطاب کردند بگم که تا اونجایی که ما به خاطر داریم کسانی مثل علامه طباطبایی و علامه مطهری هیچگاه وارد سیاست نشدند و فقط صرفا به پژوهش و مبانی ایدئولوژیک می پرداختند.
هخا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
علامه مصباحی که ما میبینیم، بدیهی ترین چیزها رو از نگاه افراط گرایانه یا میبینند،شماهم انقدر سنگ علامه رو به سینه نزن برادر، مجبور نیستی از اوون بالا تا این پایین بشینی به یکی یکی ملت پاسخ بدیاااا

چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است...
ائلي
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
16
363
چوخ، خيلي، veri ، جداً عالي
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
چوخف خیلی، veri، جدا مغرضانه
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
15
626
روزی که آقای روحانی زیر نظر امام خمینی یکی از ارکان انقلاب بودند شما کجا بودی مردم مصباح قبل از انقلاب رو یادشون نرفته...
حميد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
16
567
درست يادم هست كه در دوره اصلاحات اين قبيل صحبت هاي جناب آقاي مصباح از قدرت نفوذ زيادي در ميان مخاطبان برخوردار بود. اما در حال حاضر چنين نيست و اگر ايشان بسيار تندتر از اين هم اظهار نظر كند دامنه تاثيرش بسيار محدود خواهد بود.
حق با روحاني است كه دوران اين قبيل تندروي ها و تريبون هاي يك طرفه كم كم دارد به سر مي رسد.
پاسخ ها
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
لطفاً يكي هم منفي بده . اينجوري خيلي تابلو ميشه!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
علامه مصباح برای خوش اومدن من و شما حرف نمیزنه. بلکه هدفش رضای الهی است
ناشناس
United States of America
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
14
538
جملات حماسی آیت اله در مورد احمدی نژادوباقری لنکرانی آدمو یاد گزارشات ورزشی خیابانی میندازه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
لطفا در مورد همه بزرگان با ادب باشید. ما ملت بافرهنگی هستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
خوب که چی؟! الان این نشانه ادب شماست که یک دانشمند کشورتئن رو با شومن ها مقایسه می کنید؟
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
14
336
عالی بود عالی
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
14
469
ما هم به عنوان يك مسلمان ديني كه آقاي مصباح مبلغ اون هستند رو نمي شناسيم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
906
33
تخریب تخریب به چه قیمت؟!!!
عصر ایران حیا کن و بیشتر از این به اینطور مباحث دامن نزن!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
شما حق داری ناراحت بشی چون هیچ وقت دوست ندارید صدایی غیر از خودتون شنیده بشه
کارمند
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
14
531
ای وای! چه بگویم!!!!!!!!!!! آقای مصباح! آقای احمدی نزاد! حرف حساب! ایران! مردم ایران! بیکاری! فقر! اعتیاد ! خودکفائی بنزین! سرطان! محکومیت در داد گاه های جامعه ملل به واسطه تصمیمات محمود احمدی نزاد! مسکن مهر! استقراض از بانک مرکزی! مسکن مهر ودلار 3300 تومان! بیکاری وفقرو تولید و امنیت سرمایه گذاری و کاغذ پاره های جامعه ملل و پاره شدن قطنامه دون و...! فتنه!هولکاست! هاله نور!خادم ملت !نوکر ملت! مصباح و محمود احمدی نزاد و ایران !و حرف درست و اسلام و مسلمین ! وام ازدواج و مبارزه با فسادو بگم بگم و سفر های استانی و پول بنزین پتروشیمی بالگردها و کیسه های نامه و هزار و یک مسخره بازی ! ما که یکسر دیوانه شدیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
ممنون از تحليل جامع وکامل شما
استواری
United States of America
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
11
456
قهر آقای احمدی نژاد وخانه نشینی او در باره بقای وزیر اطلاعات از جانب رهبری جزء کدام بخش از اطاعت آقای رئیس جمهور از رهبری بود؟
پاسخ ها
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
شما خوبی هاش رو ببینید بدی هاش رو هم ما قبول داریم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
از خوبی هاش برامون بگو اقا مصطفی! کاغذ پاره ها؟ تورم؟ سقوط ارزش پول ملی به یک سوم؟ گرانی؟ بیکاری؟ هزینه 40 درصد پول کل این کشور از روزی که اقتصاد به خود دیده پای یک پروژه شکست خورده به اسم مسکن مهر؟ عزیز من این اقا لطفی در حق این ممکلت کرد که بقول شماها دشمنان قسم خورده انقلاب اگر سالها هم برنامه میریختند نمیتونستند به این زیبایی از کار در بیارنش.
آرش
Germany
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
14
577
آقای مصباح! شما لباس دین پوشیده اید برای خدمت به دین نه برای به خدمت گرفتن دین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
بسيار زيبا - بسيار منطقي گفتي دوست عزيز
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
8
117
آقای مصباح! شما لباس دین پوشیده اید برای خدمت به دین نه برای به خدمت گرفتن دین.
خوشم آمد
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
7
83
عالی بود. برقرار باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
6
126
خیلی جالبه! آقای مصباح مرتبا از امام صحبت می کنن اما ما که سندی دال بر همراهی ایشون با امام ندیدیم.
در صورتیکه دکتر روحانی یار دیرینه امام بودن و لقب امام خمینی رو ایشون اصن طرح کردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
154
19
دولت اصلح دولت آقای لنکرانی است.
این جمله رو همیشه تکرار کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
16
312
یکی از بهترین مطالب عصر ایران بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
اتفاقا کاملا یکطرفه و مغرضانه بود
شیرازی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
8
102
فکر می کنم اگر خود ملا صدرا هم زنده بود به نظر ایشون مشکل داشت.
موسوي
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
203
12
متاسفانه جانب انصاف را در اين متن رعايت نكرده ايد و از همان ابتدا با يك برداشت اشتباه ار صحبت هاي آقاي مصباح به ايشان ايراد گرفته ايد.
در سخنان ايشان منظور از اطاعت از رئيس جمهور يعني پذيرفتن رياست جمهوري ايشان (بعد از تنفيذ رهبري ) نه اينكه بي چون و چرا از ايشان در هرمسئله اي اطاعت شود (در حد يك معصوم)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
61
21
قالَ عليه السلام : لَوْ لاَ الدّينُ وَ التُّقى ، لَكُنْتُ اءدْهَى الْعَرَبِ.
فرمود: چنانچه ديندار و با تقوا نمى بود، هر آينه سياستمدار ترين افراد بودم ولى دين و تقوا مانع سياست بازى مى شود .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
7
89
الحق و الانصاف هرچه گفتید حقیقتی است که بعضی از شنیدنش میسوزند درود بر قلمی که حق را مینویسد احسنت
كيان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
6
114
در يكي از مطالب ايشان برخی رو به نشخوار كردن گفتمان اصلاحات متهم كرده . كه خدمت ايشان كه نشانه خدا روي زمين هستش عرض كنم ما مردم عادي انتظاري بيش از اين از شما عالمان داريم ، لطفاً بي ادبانه صحبت نفرمائيد دارم يواش يواش دلواپس ميشم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
8
107
پولي كه ميگيري حلالت و نوش جانت باشه كه حرف حق گفتي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
5
99
حرف حق جواب ندارد . بسیار منطقی و بجا بود. متشکرم عصرایران .
nothing
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
126
20
دیگه زدی به سیم آخر عصر ایران
نیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
6
87
عالی بود،ممنون که از آقای روحانی حمایت میکنید، این مطالب توی روزنامه ها باید چاپ بشه.تاهمه مردم اگاه بشن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
5
106
مطلب خوبی بود برای شناختن افراد . البته این روزها درآمد جیب افراد مهمتر از عملکردشان است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
شناخت فیلسوف بزرگی چون علامه مصباح، کار بنده و احتمالا شما نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
265
14
آقای مصباح عالمی است که 15 سال در خدمت آقای بهجت درس اخلاق گرفته و می دانیم که آقای بهجت تا نفسی مستعد نباشد وقت خود را برای تربیتش تلف نمی کند آقای مصباح فقط به فکر عمل به وظیفه است نه قدرت برایش مهم است نه چیز دیگری
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
خیلی از علمای بزرگ مخالف مصباح هم در خدمت آقای بهجت درس اخلاق گرفته اند دلیت قانع کننده نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
10
81
محشر گفتی.
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
185
15
عصر ایران! چرا همش نظرات اون وری ها رو میزاری!
خجالت بکش!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
304
12
از دروغگویان و وطن فروشان عصر ایران چه عجب که دروغی دیگر بگوید و بر هر چیز به ناحق بتازد...

اما فهم و سواد شما که اما اکثر خوانندگانتان به این چیزها نمیرسد.. اگر هم برد دنیاطلبی و نفس پرستی شما مانع از تمکین به آن خواهد شد...

امام به معنای پیشوا در صورتیکه به حق باشد... اطاعتش اطاعت از خداست و در غیر اینصورت خیر....

حال باید دید که رفتارها و حرفها و مواضع هر امامی چه میزان با رضای خدا و دین خدا تطابق دارد...
اگر داشت اطاعتش اطاعات خداست و ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
لابد شما واقاي مصباح هم معيار حق وباطل هستيد!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
لطفا همین آقای ناشناس را برای سنجش حق و ناحق و تطابق دین و بی دینی و صدور دستور اطاعت و نافرمانی استخدام کنید
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
عصر ایران حرفهای مصباح و نقد کرد.شما اونقدی بی منطق هستید که به جای جواب نقد ما رو متهم به دنیا پرستی می کنید.دنیا پرست اونهایی بودن که با شعار عدالت ورزی اومدن به دیگران گفتن ثروت اندوز ولی خودشون حتی از اتومبیل های ریاست جمهوری از نگذشتن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
لابد رفتارهای احمدی نژاد با همه معیارهای آقای مصباح و شما مطابقت داشت؟؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
الان من یه سوال برام پیش اومد. این حکم ه عصر ایران دروغگو و وطن فروش است چطور محرز شد؟
شما اجتهاد فرمودید؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
فهم خودت از ادبیاتت ،‌کاملاً مشخصه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
5
161
بیخود نیست میگن، حرف رو بزن، خودش میره صاحبشو پیدا میکنه.
دکتر روحانی فرمودن، برخی مردم بیکارن و نمیدونن دین چیه... حالا مصباح داره جواب میده... پس نتیجه میگیریم مخاطب دکتر صددرصد جناب مصباح بوده...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
ادب حکم می کنه شما به یک مرجع تقلید بیش از اینها احترام بگذاری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
حرف بیانداز زمین صاحبش بر میداره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
آقای ناشناس
آقای مصباح یک مرجع تقلید نیست. از خودتان حرف درست نکنید.
ناشناس
Germany
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
5
113
کاشکی نام موسسه ای که ایشان مسولیتش را می گرفتند نام امام خمینی را نداشت. در آن صورت همه چیز شفاف تر بود و باعث سر در گمی هم نمی شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
41
59
از روزی که دولت روحانی سرکار امده هر روز و روزی چندبار سایت عصر ایران و ...را میخوانم. به نظر میرسه که عصر ایران روند همسویی با دولت و مردم را پیش گرفته و رسالت رسانه ای خود را -فارغ از گرایش سیاسی اش- به نحو مطلوب انجام میدهد.اما سایت... در حال زاویه گرفتن از خواسته های ملت و تن دادن به برخی تندرویهاست. به نوبه خودم از عصر ایران بابت این مطلب و نامه سرگشاده دکتر زیباکلام تشکر میکنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
5
96
عالی عالی عالی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
چقدر ذوق کردی؟! نظرات مخالفانت رو هم بخون تا یک طرفه به قاضی نرفته باشی
علی قلم
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
278
13
آنهایی که به آیت الله مصباح سلمهم الله بدمیگویداگرشهیدمطهری ره هم زنده بودندهمین حرفهارابه ایشان نسبت میدادند.ایشان مطهری زمان هستند.خداوندموهنین رابه راه راست وآیت الله مصباح راخاری درچشم دشمنان اسلام وانقلاب قراردهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
علامه مصباح چراغی هستند که با فوت چهارتا بچه سوسول خاموشی ندارند
دوستدار خاتمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
کوچکترین شباهتی بین نظریات شهید مطهری و ایشون نیست لطفا به اون شهید بزرگوار تهمت نزنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
اگه شهید مطهری زنده بود شما اون رو هم قبول نداشتید.
ناشناس
Kazakhstan
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
8
129
عکس این آقا به همراه مرحوم دکتر شهیدی را در آمریکا با کت و شلوار و بدون عبا و عمامه دیده اید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
خوب که چی؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
کاش می گذاشتید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
یاد سخن پراکنی معاویه علیه علی علیه السلام افتادم
مسلمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
9
137
نویسنده واقعا شیر مادرت حلالت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
عصر ایران به جاده انصاف برگرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
عصرایران به لطف الهی همیشه در جاده انصاف بوده است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
5
87
بسیار عالی بود دست مریزاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
3
89
زنده باد حرف حساب .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
5
98
یکی از بهترین مطالب عصر ایران بود
ناشناس
-
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
8
64
((چطور است که وقتی احمدی نژاد محبوب شان رئیس جمهور می شود،‌می گویند که به واسطه تنفیذ حکمش توسط ولی فقیه پرتو نور ولایت بر او تابیده و واجب الاطاعه است ولی وقتی فرد دیگری رئیس جمهور می شود و درست مانند رئیس جمهور قبلی، ریاستش توسط ولی فقیه تنفیذ می شود،‌ دیگر خبری از این حرف ها نیست و هر روز علیه او موضع می گیرند و حتی اسلام او را هم نمی شناسند؟!))
اینو گفتن تا یکی مثل تو بسوزی.هه هه هه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
3
88
می گویند بودجه مو سسه پرتو وابسته به آقای مصباح دوازده ونیم میلیاردتومان است از سایت عصر ایران تقاضا دارم که تحقیقی انجام دهندتا مشخص شود که این بودجه در دولت روحانی پرداخت شده یانه!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
62
3
قضاوت سهل است همه را گردن بزنید یا شیخ حسن در بین اینها هست ....
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
5
78
باسلام
کاری ندارم که جناب مصباح ذر جواب رییس جمهور محترم چه گفته .اما لازمه به ایشان عرض کنم که حضرت اقا:این جمله امام ره هیچ گاه فراموش نمیکنم که فرموذند میزان رای ملت است.من به اقای روحانی رای ندادم اما به احترام رای ملت و مهر تایید مقام محترم رهبری .مطیع امر ایشانم.از شما که خوذ را صاحب نظر ذر تمامی مسايل شرعی و اجتماعی میدانید سوال میکنم ایا رفتار شما مطابق با راه امام ره و مقام معظم رهبری است یا ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
5
92
هنگامی کسی برای استدلال روی اصل مطلبی دلیل ندارد به حاشیه می پردازد . وقتی آقای مصباح روی انگلیس رفتن روحانی تکیه میکند و اقعا" دلیل درستی ندارد . خوب دکتر بهشتی هم آلمان بود ، امام موسی صدر هم لبنان بود ، حضرت ابراهیم هم در شهر نمرود مهد بت پرستی بود که چی ؟ همه بد بودند ؟ عقایدشان فاسد بود ؟ من نمی دانم آقای مصباح چه می خواهد بگوید ؟ اگر " مردم را به زور نمیتوان به بهشت برد " اشتباه است ، پس " انک لا تهدی من تشاء " و " لست علیهم بمصیطر " و " ما علیک الی البلاغ " و ده ها آیه دیگر هم مورد انتقاد است . این از جنبه اسام شناسی .
واقعا" روحانی چه گفته و میگوید که ایشان را آشفته کرده ، چرا حرفشان را با صراحت و شجاعت نمی گویند .
اما یک توصیه : همانطور که از نظر قوای بدنی بازنشسته داریم ، برخی آقایان هم باید از نظر قوای فکری و ذهنی خود را بازنشسته بدانند و از افاضه های آنچنانی کناره بگیرند.
ممکن است بعد از عمری نیاز به ربنا لا تزغ قلوبنا باشد .
کیوان
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
2
53
ایکاش ما به معیار حق که وجه ممیز تفکر شیعی با سایر تفکر هاست برگردیم... این معیار از کلام امیرالمومین ع است که فرمودند:

"لایعرف الحق برالرجال؛ اعرف الحقف تعرف اهله"

یعنی "حق را با اشخاص نشناسید، بلکه حق را بشناسید (تا به واسطه آن) اهلش را بشناسید"...

تا زمانیکه ما از این اصل فاصله داشته باشیم دچار انحراف میشویم کما اینکه در صدر اسلام هم بخاطر دور شدن از این معیار الهی، به بیراهه رفتند....

ما مجاز به تایید فاعلها نیستیم؛ ما باید فعلها را با معیار حق مورد سنجش قرار دهیم و فارغ از قضاوت سفید و سیاه (صفر و یک)، در مورد میزان و کیفیت و حقانیت افعال نه فاعلان، سخن بگوییم... والله اعلم
تقی زاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
159
10
طیف غرب زده چون توان پاسخ گویی و استدلال را از دست میدهند به ترور شخصیت افرادی چون علامه مصباح یزدی دست می زنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
6
89
خواهش میکنم یه تحقیقی هم درباره موسسه ایشون و بودجه فعالیت این موسسه داشته باشید
آمنه
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
5
72
از عصر ایران واقعا ممنونم چون همیشه با منطق و باکلمات درست و مستند جواب همه را میدهد و من از خواندن مطالبش لذت میبرم
در مورد آقای مصباح یزدی هم که دیگه برای همه ی آنها که حق را میشناسند تکلیفشان معلوم است خدا خودش ایشان را هدایت کند
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
7
105
جناب آقای مصباح درزمان حضرت امام خمینی شماکجابودید چراهیچوقت درمحضر ایشان حاضر نبودید
چون شمارا قبول نداشتندوراهتان نمی دادند.
حالا چی شده که /کاتولیک تراز پاپ شدید/وبه منتخب مردم اینجور بی احترامی میکنید.
آفرین برمسئولین عصرایران.
حبيب
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
7
85
شايد دولت روحاني بودجه بنياد يا نهاد تحت پوشش ايشان را كم كرده است.
علی پگاه نژاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
8
93
با سلام
خوشبختانه تبلیغات منفی این آقایان روز به روز به محبوبیت روحانی در افکار عمومی می افزاید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
157
13
دوست عزیز
اطاعت از رئیس جمهور به این معنی نیست که هر چی گفت بگیم درسته
بلکه به این معنی است که دستورات ایشون به عنوان رئیس جمهور (و در حوزه تعریف شده قانون) واجب الاطاعه است
این بحث های ایت ا... مصباح در حوزه امر به معروف و نهی از منکر می باشد
لطفا مغلطه نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
عه!!!!!
پس چرا اون موقع که احمدی نژاد رئیس جمهور بود اینو نگفتی؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
12
158
این جمله اخر که نوشتید( شما لباس دین پوشیدیدبرای خدمت به دین نه برای به خدمت گرفتن دین)خیلی عالی گفتید چون در انتخابات مردم از کاندیدای ایشان استقبال نکردندناراحتند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
18
1
متن بالا کاملا مغرضانه است چرا که آیت الله مصباح انتقادهای زیادی هم به آقای احمدی نژاد داشتند تا جایی که موافقان سر سخت آقای احمدی نژاد از این بابت ایشان را سرزنش می کردند اما در مورد سخنان حجت اسلام روحانی باید بگویم که ایشان دو تهمت بزرگ تا به الان زده اند یکی به جامعه دانشگاهی کشور که آنها را بی سواد خواندند و یکی هم به جامعه حوزوی کشور که آنها را بی اطلاع از دین خواندند ظاهرا هر کس نظرات ایشان را قبول ندارد می بایست چنین سرزنشی را بپذیرد .- امیدوارم مطلب بنده را هم بگذارید هر چند امیدی ندارم
شرکت برق: از امروز تنظیمات محدود کننده مصرف برق در کنتورهای هوشمند تهران فعال خواهد شد طعنه مژده لواسانی مجری تلویزیون به محمدرضا گلزار (عکس) تحقیق جدید: رنگ اقیانوس‌های زمین در آینده ممکن است بنفش شود ب ام و دیدنی با کیت بدنه پندم آمریکا(عکس) زیکر X مدل 2025؛ قدرت و پیمایش بالا در یک شاسی‌بلند برقی کوچک (عکس) هند با فیلم اعتراضی برای دومین سال پیاپی برنده هات داکس شد حراج شمشیر «ناپلئون»(+عکس) قلب می‌تواند ۴۵ سال پیرتر از سن واقعی فرد باشد! فرانچسکو توتی بهترین بازیکن تاریخ را معرفی کرد؛ چه کسی از رونالدو و مسی بهتر است؟ کنایه پاکستانی ها به رعایت نکردن بهداشت توسط هندی ها/ بمب افکن با شامپو و مام زیربغل! (عکس) بهترین زمان برای وزن‌کشی؛ چه موقعی عدد ترازو دقیق‌تر است؟ اعلام نامزدهای جوایز «تونی» ؛ نامزدی «جورج کلونی» و نادیده گرفتن «اتللو» داستان دادخواهی کارگران «هفت تپه» روی پرده سینما لاریجانی : ماهیت مسئله هسته‌ای ایران سیاسی است / مذاکرات شاید به نتیجه برسد شاید هم نرسد، بستگی به عقلانیت دارد زنگ خطر برای کرج/ سدها خالی‌تر از همیشه