فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۴۰۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۴ - ۲۵-۰۳-۱۳۹۳
کد ۳۴۰۶۵۸
انتشار: ۰۸:۱۴ - ۲۵-۰۳-۱۳۹۳

در صداوسیما به روی خوانندگان ممنوع‌الکار باز شد

عصر ایران
اگر ما درِ مرکز موسیقی را به روی هنرمندان ببندیم، آنها به ماهواره و شبکه‌های خارجی روی می‌آورند. در نتیجه از نگاه من هیچ هنرمندی ممنوع الفعالیت نیست. حتی آنهایی که پیش از این در شبکه‌های ماهواره‌ای فعالیت داشته‌اند و اکنون آمده‌اند و پشیمان هستند و می‌گویند که ما ندانسته این کار را انجام دادیم.

رییس مرکز موسیقی و سرود صداوسیما به سوال ایسنا درباره سیاست جدید این رسانه در قبال همکاری با برخی از هنرمندان ممنوع‌الکار که پیشتر با شبکه‌های ماهواره‌ای همکاری داشته‌اند، پاسخ داد.

تقی‌پور گفت: اگر ما درِ مرکز موسیقی صداوسیما را به روی هنرمندان ببندیم، آنها به ماهواره و شبکه‌های خارجی روی می‌آورند. در نتیجه از نگاه من هیچ هنرمندی ممنوع‌الفعالیت نیست.

حسین تقی‌پور، رییس مرکز موسیقی و سرود صدا و سیما در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که آیا فاصله‌ اختلاف سلایق در وزرات ارشاد و صداوسیما در دولت جدید و در قبال موسیقی به حداقل رسیده است؟ اظهار کرد: با نشست‌هایی که با دوستان در وزارت ارشاد داشته‌ایم، دایره اختلافات‌مان درخصوص مجوز دادن به آثار تنگ‌تر شده و به کمترین حد خود رسیده است.

او در پاسخ به این پرسش که سیاست صداوسیما در قبال همکاری با برخی از هنرمندان که پیش از این در شبکه‌های ماهواره‌ای فعالیت داشته‌اند چیست؟ گفت: رسانه ملی متعلق به همه مردم و همه هنرمندان است. همه هنرمندان اگر واقعا هنری دارند، دوست دارند که خودشان را در صدا و سیما ببینند و همچنین دوست دارند که مردم از هنرشان استفاده کنند. اگر ما درِ مرکز موسیقی را به روی هنرمندان ببندیم، آنها به ماهواره و شبکه‌های خارجی روی می‌آورند. در نتیجه از نگاه من هیچ هنرمندی ممنوع الفعالیت نیست. حتی آنهایی که پیش از این در شبکه‌های ماهواره‌ای فعالیت داشته‌اند و اکنون آمده‌اند و پشیمان هستند و می‌گویند که ما ندانسته این کار را انجام دادیم.

وی ادامه داد: صداوسیما با گرفتن یک تعهد از هنرمندانی که پیش از این در شبکه‌های ماهواره‌ای فعالیت می‌کرده‌اند، با آنها همکاری خواهد کرد. این است که از خوانندگان جوان استفاده می‌کنیم، حال چه خواننده باشند و چه آهنگساز.

تقی‌پور درخصوص همکاری با برخی آهنگسازان ممنوع‌الکار نیز گفت: برخی از آهنگسازان ما به دلیل اینکه با شبکه‌های ماهواره‌ای و خارجی کار کرده‌اند، ممنوع‌الفعالیت هستند. این مساله خیلی مهم است که از روی علم با شبکه‌های ماهواره‌یی همکاری کرده‌اند و یا ندانسته، اگر این همکاری ندانسته صورت گرفته باشد، می‌توانند به مرکز موسیقی صداوسیما بیایند و ما استقبال می‌کنیم.

رییس مرکز موسیقی و سرود سازمان صداوسیما در بخش دیگری از این گفت‌وگو در خصوص میزان وجه اختلافات با وزارت ارشاد در زمینه دادن مجوز به هنرمندان گفت: معیارهای ما در رسانه ملی با معیارهایی که در وزارت ارشاد جاری می‌شود، متفاوت است. آنها آثاری که مجوز می‌دهند مخاطبان خیلی محدودی دارد. ولی رسانه ملی در معرض دید و قضاوت حداقل 20 میلیون مخاطب با دیدگاه‌ها و نگاه‌ها و سلائق مختلف قرار دارد. به همین دلیل معیار‌هایمان نسبت به ارشاد کمی تنگ‌تر و سخت‌تر است. اما با نشست‌هایی که با دوستان ارشاد داشته‌ایم دایره اختلافاتمان به کمترین حد خود رسیده و تنگ‌تر شده است.

حسین تقی‌پور در پایان گفت: در حال حاضر آثاری که ارشاد تولید می‌کند، به دست ما در مرکز موسیقی و سرود صداوسیما می‌رسد و معمولا در اداره نظارت مجوز می‌گیرد و به پخش ارسال می‌شود.

ارسال به دوستان
تویوتای دست‌ساز و کمیاب ژاپنی / ترکیب چهره کلاسیک با موتور افسانه‌ای (+عکس) گران‌ترین و ارزان‌ترین اینترنت دنیا در سال ۲۰۲۶ (+اینفوگرافیک) سفیر ایران در بغداد: باید به نگرانی‌های گروه‌های مقاومت عراق پاسخ داده شود سقوط بالگرد گشت ساحلی آمریکا مسی: فقط از صعود خوشحالم، مغزم کار نمی‌کند! دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت: امضای رسمی ترامپ پای نام خلیج فارس سند ایستادگی ایرانیان است ونس: در مذاکرات با ایران پیشرفت داشته‌ایم ۵ کشته و ده‌ها زخمی در حمله موشکی اوکراین به روسیه اژه ای: عفو بیش از ۸۰ هزار محکوم اغتشاشات؛ بازگشت ۵۸ هزار میلیارد به بیت‌المال گل‌گهر سیرجان در تورنمنت سه‌جانبه تعیین سهمیه آسیایی شرکت نمی‌کند تیراندازی در کانادا؛ یک افسر پلیس هدف قرار گرفت صهیونیست‌ها بیش از 11 هزار منزل لبنانی را ویران کردند تاریکخانه ساترا به روان جامعه آسیب می‌زند! سفر قالیباف و عراقچی به عمان آرژانتین۲-۰ اتریش/حتی یک دقیقه از آخرین رقص بهترین بازیکن تاریخ را از دست ندهید