فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۳۷۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۰۵-۰۳-۱۳۹۳
کد ۳۳۷۸۲۰
انتشار: ۱۰:۵۹ - ۰۵-۰۳-۱۳۹۳

آخرین آمار مبتلایان به "ام اس" در کشور

عصر ایران
حدود 70 هزار مبتلا به بیماری ام اس در کشور وجود دارد که تنها 20 هزار نفر آنها در انجمن ثبت نام کرده‌اند و این ضعف فرهنگی ماست که کسی که بیمار می‌شود نمی‌تواند به دلیل ناآگاهی از جامعه از بیماری ام اس در این انجمن ثبت نام کند.
 مدیرعامل انجمن ام اس گفت: در کشور آمار مبتلایان به بیماری ام اس حدود 70 هزار نفر است که تنها 20 هزار نفر آنها در این انجمن ثبت نام کرده‌اند.
 
به گزارش ایسنا، وزیری در جشنواره فرهنگی هنری هفته‌ ام اس گفت: بیماری ام اس باید در رده بیماران خاص قرار بگیرد و تلاش‌هایی نیز در این زمینه صورت گرفته است که هم اکنون به صورت جدی تری پیگیری می‌شود.
 
وی افزود: بیمه‌های تامین اجتماعی و خدمات درمانی تا حدود 90 درصد هزینه‌های دارویی این بیماران را پرداخت می‌کنند و بیمارستان‌های دانشگاهی نیز با توجه به بودجه‌ای که وزارت بهداشت به آنها تخصیص داده است،‌ هزینه درمانی بیماران ام اس را پرداخت می‌کنند.
 
وزیری با اشاره به هزینه‌های دارویی این بیماران بیان کرد: هزینه دارویی این بیماران متفاوت است و از 48 هزار تومان تا 900 هزار تومان هزینه دارویی این بیماران است که البته داروها تک نیز هست که قیمت بالاتری دارد.
 
وی در مورد استفاده از داروهای ایرانی بیان کرد: استفاده از داروهای ایرانی اختلالی در روند درمان ایجاد نمی‌کند و استفاده از داروهای ایرانی بنا به دستور و تشخیص پزشک صورت می‌گیرد ولی در کل، کیفیت داروهای داخلی کمتر از داروهای وارداتی نیست.
 
مدیر عامل انجمن ام اس در مورد برگزاری جشنواره‌هایی برای بیماران ام اس، گفت: این برنامه با دو هدف برگزار می‌شود، یکی اینکه بیماران توانایی‌های خود را بشناسند و دیگر اینکه جامعه این افراد را باور کند و از توانایی‌های این افراد استفاده کنند چرا که دیده شده برخی از شرکت‌ها و سازمان‌ها به محض اینکه متوجه می‌شوند نیرویی مبتلا به ام اس، فورا دستور اخراج کارمند خود را می‌دهند.
 
وی در پایان گفت: حدود 70 هزار مبتلا به بیماری ام اس در کشور وجود دارد که تنها 20 هزار نفر آنها در انجمن ثبت نام کرده‌اند و این ضعف فرهنگی ماست که کسی که بیمار می‌شود نمی‌تواند به دلیل ناآگاهی از جامعه از بیماری ام اس در این انجمن ثبت نام کند.
 
در حاشیه این جشنواره نمایشگاهی از آثار مبتلایان به ام اس افتتاح شد و علاقمندان می‌توانند همه روزه تا 9 خرداد از ساعت 18 لغایت 21 از این نمایشگاه بازدید کنند.
 
همچنین از برنامه‌های دیگر این جشنواره پخش فیلمهای خط آفتاب، طلا و مس، گلبهار، راه و بیراهه که با موضوع ام اس ساخته شده از ساعت 18 لغایت 21 در اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران پخش و مورد نقد و بررسی صاحبنظران قرار می‌گیرد.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: ام اس ، آمار
ارسال به دوستان
گران‌ترین و ارزان‌ترین اینترنت دنیا در سال ۲۰۲۶ (+اینفوگرافیک) سفیر ایران در بغداد: باید به نگرانی‌های گروه‌های مقاومت عراق پاسخ داده شود سقوط بالگرد گشت ساحلی آمریکا مسی: فقط از صعود خوشحالم، مغزم کار نمی‌کند! دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت: امضای رسمی ترامپ پای نام خلیج فارس سند ایستادگی ایرانیان است ونس: در مذاکرات با ایران پیشرفت داشته‌ایم ۵ کشته و ده‌ها زخمی در حمله موشکی اوکراین به روسیه اژه ای: عفو بیش از ۸۰ هزار محکوم اغتشاشات؛ بازگشت ۵۸ هزار میلیارد به بیت‌المال گل‌گهر سیرجان در تورنمنت سه‌جانبه تعیین سهمیه آسیایی شرکت نمی‌کند تیراندازی در کانادا؛ یک افسر پلیس هدف قرار گرفت صهیونیست‌ها بیش از 11 هزار منزل لبنانی را ویران کردند تاریکخانه ساترا به روان جامعه آسیب می‌زند! سفر قالیباف و عراقچی به عمان آرژانتین۲-۰ اتریش/حتی یک دقیقه از آخرین رقص بهترین بازیکن تاریخ را از دست ندهید چرا بازی ایران بلژیک مساوی شد؟