فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۳۶۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۸ - ۲۸-۰۲-۱۳۹۳
کد ۳۳۶۴۹۶
انتشار: ۱۹:۲۸ - ۲۸-۰۲-۱۳۹۳

بروز 12 بیماری در نتیجه نخوردن صبحانه

عصر ایران
خوردن روزانه یک عدد سیب درختی شیرین در ناشتا، باعث کاهش چربی خون و اضافه وزن می‌شود.
یک کارشناس طب اسلامی گفت: نخوردن صبحانه و سحری برای روزه گرفتن، باعث ایجاد 12 بیماری در انسان می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید حسن ضیایی در ویژه‌برنامه طب‌المعصومین(ع) که با موضوع «چربی خون و چاقی» در صحن جمهوری اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه خوردن سحری در روایات معصومین(ع) تأکید شده است، اظهار داشت: نخوردن سحری موجب افزایش چربی‌های مضر خون می‌شود.

وی با استناد به حدیثی از حضرت علی(ع) که «هر که خوراکش زیاد باشد، سلامتی‌اش کم باشد و بار زندگی بر دوش او سنگین شود»، خاطرنشان کرد: پرخوری و کم تحرکی حداقل 9 بیماری را برای انسان ایجاد می‌کند.

این کارشناس طب اسلامی، ازدیاد چربی بدن، فشار خون، اضافه وزن، بیماری‌های قلبی، دردهای مفصلی و نارسایی ریوی را برخی از بیماری‌های ناشی از پرخوری و کم‌تحرکی عنوان کرد.

ضیایی با بیان اینکه هر یک کیلو اضافه وزن معادل 10 کیلو فشار بر مفصل زانو می‌آورد، ابراز داشت: استفاده از قندهای شیمیایی، آبمیوه‌های صنعتی، نوشابه، سرخ‌کردنی‌ها، میوه موز، شیرینی‌های خامه‌ای، بستنی‌های صنعتی، نسکافه، خوردن خامه، سر شیر، جگر سیاه و کله پاچه در صبح موجب افزایش چربی و قند خون می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه پرخوری و بدخوری باعث چرب شدن کبد انسان می‌شود، ابراز کرد: استفاده از سُس علاوه بر اضافه وزن و افزایش چربی مضر خون، باعث چرب شدن کبد نیز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه چربی‌های اضافی جدار شکم باعث ایجاد دردهای قوس کمر می‌شود، ابراز داشت: مصرف زیاد برنج سفید و ماکارونی برای کسانی که چربی خون، قند خون و یبوست شدید دارند، مضر است.

این کارشناس طب اسلامی، افزایش چربی خون، نارسایی مخچه، کاهش حافظه و خشونت‌‌های بی‌جا را از برخی اثرات استفاده از مسکرات و مواد الکلی عنوان کرد.

وی توصیه کرد: بیماران از خوددرمانی و استفاده از داروهای بدون تجویز پزشک خودداری کنند، چراکه اگر داروهای شیمیایی درست استفاده نشود، عوارض سوئی برای بدن به دنبال خواهد داشت.

ضیایی درباره درمان چربی خون نیز اظهار داشت: خوردن روزانه یک عدد سیب درختی شیرین در ناشتا، باعث کاهش چربی خون و اضافه وزن می‌شود.

وی، خوردن هفت عدد آلو بخارا یک ساعت قبل از شام را توصیه کرد و افزود: خوردن آن باعث تنظیم غلظت خون و کاهش چربی خون شده و از یبوست شدید و لخته شدن خون جلوگیری می‌کند.

این کارشناس طب اسلامی تصریح کرد: خوردن آبلیموی ترش تازه در مخلوط یک لیوان آب، باعث کاهش چربی خون، شادابی پوست و ایجاد عطش کاذب در انسان شده و برای فصل‌های بهار و تابستان بسیار مناسب است.

ضیایی عنوان کرد: خوردن یک عدد انار صبح جمعه به صورت ناشتا، باعث کاهش غلظت و چربی خون شده و در شفافیت پوست نیز مؤثر است.

این مدرس طب اسلامی گفت: 15 درصد از دانش‌آموزان و دانشجویان از اضافه وزن رنج می‌برند و طب اسلامی خوردن عرق زنیان و عرق زیره را برای کسانی که اضافه وزن دارند، توصیه می‌کند.

وی با بیان اینکه کرفس و ساقه آن بسیار مفید است، بیان کرد: کرفس جایگزینی برای آسپرین است و باعث کاهش قند خون، فشار خون و چربی اضافی بدن می‌شود.
برچسب ها: صبحانه ، بیماری ، چربی خون
ارسال به دوستان
تویوتای دست‌ساز و کمیاب ژاپنی / ترکیب چهره کلاسیک با موتور افسانه‌ای (+عکس) گران‌ترین و ارزان‌ترین اینترنت دنیا در سال ۲۰۲۶ (+اینفوگرافیک) سفیر ایران در بغداد: باید به نگرانی‌های گروه‌های مقاومت عراق پاسخ داده شود سقوط بالگرد گشت ساحلی آمریکا مسی: فقط از صعود خوشحالم، مغزم کار نمی‌کند! دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت: امضای رسمی ترامپ پای نام خلیج فارس سند ایستادگی ایرانیان است ونس: در مذاکرات با ایران پیشرفت داشته‌ایم ۵ کشته و ده‌ها زخمی در حمله موشکی اوکراین به روسیه اژه ای: عفو بیش از ۸۰ هزار محکوم اغتشاشات؛ بازگشت ۵۸ هزار میلیارد به بیت‌المال گل‌گهر سیرجان در تورنمنت سه‌جانبه تعیین سهمیه آسیایی شرکت نمی‌کند تیراندازی در کانادا؛ یک افسر پلیس هدف قرار گرفت صهیونیست‌ها بیش از 11 هزار منزل لبنانی را ویران کردند تاریکخانه ساترا به روان جامعه آسیب می‌زند! سفر قالیباف و عراقچی به عمان آرژانتین۲-۰ اتریش/حتی یک دقیقه از آخرین رقص بهترین بازیکن تاریخ را از دست ندهید