فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۳۴۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۱ - ۱۴-۰۲-۱۳۹۳
کد ۳۳۴۱۹۰
انتشار: ۱۶:۲۱ - ۱۴-۰۲-۱۳۹۳

تبلیغات ماهواره ای کلاه 144 هزار نفر را برداشت

فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری اعضای یک باند به اتهام کلاهبرداری از 144 هزار نفر خبر داد.

سردار ˈعزیرالله ملکیˈ روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اعضای این باند با تبلیغات ماهواره ای بیش از 40 میلیارد ریال کلاهبرداری کردند.

وی در تشریح چگونگی دستگیری این کلاهبرداران، گفت: 30 دی ماه سال گذشته شهروندی ساوجی با مراجعه به کلانتری مرکزی شهرستان ساوه یک مورد کلاهبرداری از طریق تبلیغات ماهواره ای را گزارش داد.

وی ادامه داد: با تحقیقات پلیس از شاکی معلوم شد در اواخر سال گذشته تبلیغی در یک شبکه ماهواره ای برای شرکت در یک مسابقه پیامکی و خرید یک بسته کالا با قیمت بسیار مناسب پخش شده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: در این تبلیغ آمده بود که با ارائه جواب درست و بعد از برنده شدن با پرداخت مبلغ 280 هزار ریال، تخفیفی در حدود 55 درصد به صاحب کالا داده می شود.

سردار ملکی گفت: شاکی پس از تماس با شمارهای درج شده در تبلیغ و پیامک به آن، نحوه پرداخت مبلغ کالا را سئوال کرده و به اشتباه دو میلیون ریال به حساب آنها واریز می کند که بعد از پیگیری برای دریافت مازاد پرداختی و دریافت کالا، پول و کالایی که اعلام شده به دست او نمی رسد.

وی گفت: پس ازاعلام این گزارش و حساسیتی که این پرونده داشت موضوع برای بررسی دقیق در اختیار کارآگاهان پلیس شهرستان قرار گرفت و در تحقیقات اولیه مشخص شد که افراد بسیاری با این شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: با هماهنگی دستگاه قضایی، برنامه ریزی لازم برای شناسایی کلاهبرداران با جدیت در دستور کار قرار گرفت و بعد از سه ماه تحقیقات شبانه روزی مخفیگاه اعضای این باند در شهر تهران شناسایی شد.

سردار ملکی اظهار کرد: با برنامه ریزی عملیاتی کاراگاهان، دو نفر از اعضای اصلی این باند در روزهای پایانی سال در شهرستان ساوه و دو نفر دیگر نیز در عملیات هایی جداگانه در تهران دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: متهمان در مدت فعالیت خود با همکاری دو شبکه ماهواره ای، تبلیغات گسترده ای در خصوص برگزاری مسابقه پیامکی و ارائه تخفیف به برندگان آن با عنوان یک شرکت صوری برگزار می کردند و با سیم کارت هایی با صاحبانی نامشخص و بعد از دریافت پیامک، با کلیه مخاطبان تماس گرفته و آنان را برنده جایزه اعلام می کردند و بدون ارائه کالا از آنان کلاهبرداری می کردند.

سردار ملکی گفت: با توجه به اینکه مبلغ واریز شده به حساب اعضای این باند کلاهبرداری توسط مالباختگان کم ارزش بوده است، متاسفانه موضوع به پلیس گزارش نشده و افراد از پیگیری مطالبات خود انصراف می دادند .

وی افزود: افرادی که به این روش از آنان کلاهبرداری شده است می توانند با پلیس آگاهی شهرستان ساوه تماس گرفته و شکایت خود را مطرح و پیگیری کنند.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: تبلیغات ، ماهواره ای
ارسال به دوستان
دانشمندی که برای اثبات نظریه‌اش خون بیمار را به خود تزریق کرد عاشوراء و سنت های حاکم بر زمانه کاهش محدودیت‌های تیم ملی ایران در آمریکا تاریخ به روایت تصویر / گنج مرکرس هیتلر و تابلویی از مانه نذر ماندگار؛ نذری که امید را بر سفره بیماران می نشاند موساد در سوئیس قصد ترور عاصم منیر را داشت؟ پزشکیان: می‌شود جان را داد اما آزادگی را نه ترامپ: سنای آمریکا رأی خود درباره اختیارات جنگی علیه ایران را تغییر داد/ از همه سپاسگزارم طبقۀ متوسط در ایران؛ کوچک می‌شود یا دگرگون؟ زلزله دوقلو در ونزوئلا و تخریب گسترده (+عکس)/ 23 کشته تاکنون / پیش بینی 10 هزار کشته / ترامپ: تعداد کشته ها، هولناک است عکس‌های صدساله از عاشورا! بقایی: ناتو باید به خاطر همدستی در جنایات آمریکا-اسرائیل علیه ایران پاسخگو باشد راز افزایش شادی در محل کار با یک فرمول رایگان منظرۀ «گنبد هارونیه توس» در زمان ناصرالدین شاه قاجار در شب "استیون بلام" چه گذشت/ هنرمندان و اهل موسیقی چه گفتند؟