فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۳۱۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۸ - ۲۹-۰۱-۱۳۹۳
کد ۳۳۱۳۸۳
انتشار: ۱۷:۳۸ - ۲۹-۰۱-۱۳۹۳

گزارش ماهانه آژانس درباره اجرای توافق ژنو

عصر ایران
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در به روزرسانی گزارش ماهانه خود درباره اجرای توافق ژنو تاکید می‌کند.

آژانس در گزارش ماهانه‌اش درباره توافق هسته‌ای ایران و 1+5 موسوم به "برنامه اقدام مشترک" اذعان کرد که ایران بر اساس این توافق به کاهش ذخیره اورانیوم 20 درصدی‌اش ادامه داده است.

به گزارش ایسنا، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در به روزرسانی گزارش ماهانه خود درباره اجرای توافق ژنو تاکید می‌کند که از 20 ژانویه سال 2014 ایران نکات زیر را انجام داده است:

1. ایران اورانیوم را بیش از 5 درصد (U-235) در تاسیسات اعلام شده غنی‌سازی نکرده است.

2. ایران آبشارهایی در زنجیره به هم متصل شده تاسیسات اعلام شده راه‌اندازی نکرده است.

3. ایران به روند رقیق‌سازی ادامه می‌دهد و میزان غنی‌سازی خود را به سطح 5 درصد رسانده است در همین راستا نیمی از مواد هسته‌ای خود را که اورانیوم غنی شده 20 درصد بوده است از 20 ژانویه 2014 رقیق کرده است.

4. ایران 50.1 کیلوگرم از اورانیوم UF6 غنی شده 20 درصد را در روند تبدیل به صفحه سوخت برای تبدیل به اکسید اورانیوم وارد کرده است.

5. ایران هیچ روندی مبنی بر خط باز تبدیل اکسید اورانیوم به صفحه سوخت (FPFP) ندارد.

6. ایران هیچ پیشرفتی در فعالیت‌های خود در نیروگاه بوشهر، راکتور فردو یا راکتور اراک (راکتور IR-40 ) و تولید و آزمایش سوخت برای راکتور IR-40 نداشته است.

7. ایران اطلاعات طراحی خود را برای راکتور IR-40 به روز کرده و توافق کرده است که دیداری با‌ آژانس در 5 می سال 2014 برای شروع مباحث درباره نتایج رویکرد پادمانی توافق شده برای راکتور را آغاز کند.

8. ایران به ساخت کارخانه تاسیسات مربوط به تولید اکسید (EUPP) برای تبدیل UF6 غنی شده بیش از 5 درصد به اکسید ادامه می‌دهد اما هنوز این تبدیل آغاز نشده است.

9. ایران راستی‌آزمایی عملیات تحقیق و توسعه در بخش تحقیق و توسعه (PFEP) را انجام می‌دهد.

10. ایران فعالیت‌های مربوط به بازفرآوری را در راکتور تهران و تاسیسات تولید رادیو ایزوتوپ زنون، ید و مولیبدن و در هیچ یک از تاسیساتی که آژانس به آن‌ها دسترسی دارد انجام نمی‌دهد.

11. ایران اطلاعات و دسترسی مدیریت شده به معدن و کارخانه اورانیوم در گچین را فراهم کرده است.

12. ایران دسترسی روزانه به تاسیسات غنی‌سازی در نطنز و فردو را فراهم کرده است.

12. ایران دسترسی مدیریت شده منظم به کارگاه‌های سانتریفیوژ‌، مونتاژ سانتریفیوژ و انبار و اطلاعات فراهم شده را فراهم کرده است.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: گزارش ، ماهانه ، آژانس ، توافق ، ژنو
ارسال به دوستان
قصه تلخ جوانان ترکیه و شعر قیصر امین پور؛ گاهی نمی شود، که نمی شود، که نمی شود روایت بلانشو از «فوکو»؛ معرفی کتابی نادر از دو غول فلسفه فرانسه ایران‌شناس فرانسوی و مترجم حافظ و مولانا درگذشت تغییر مدیریت در هلدینگ صبا انرژی/ پناهی عزل و غفوری سرپرست شد نان؛ سلاحی که هرگز بازنشسته نشد شروع به‌کار ادارات کرمان روز شنبه ۶ تیر با دو ساعت تأخیر برای تماشای بازی تیم ملی هشدار مدیریت بحران تهران درباره گرمازدگی کنایه بقائی به آمریکا با انتشار آمار گرسنگی در این کشور تصویری جدید و بی‌حجاب مریم رجوی (+عکس) ناپدید شدن کاپیتان تیم ملی والیبال ونزوئلا پس از زلزله صرافی کوینکس به دور زدن تحریم‌های ایران متهم شد امام جمعه ارومیه درباره تفاهم نامه: نه عالی است ، نه خیانت؛ مانند خوارج تندروی نکنیم وقتی برای عکس گرفتن با ایرانِ پیروز صف می‌کشند تقاضا از برخی مداحان: درباره بقیه مسائل هم راهکارهای نو بدهید! سی‌ان‌ان: اسرائیل چندین تیپ خود را از غزه و جنوب لبنان خارج می کند