فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۳۱۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۸ - ۲۷-۰۱-۱۳۹۳
کد ۳۳۱۱۱۱
انتشار: ۱۶:۵۸ - ۲۷-۰۱-۱۳۹۳

وزیر خارجه امارات: ایران شریک استراتژیک ماست

عصر ایران
حجم تبادل تجاری میان دو کشور چند سال پیش به 12 میلیارد دلار رسیده بود اما در سال گذشته میلادی به رقم 6.8 میلیارد دلار کاهش یافت. امیدواریم گشایش در روابط ایران و جهان ادامه یابد تا بتوانیم دوباره به آمارهای گذشته بازرگانی و اقتصادی دست یابیم.
وزیر خارجه امارات گفت روابط میان ایران و امارات ، روابط قدیمی و تاریخی است و براساس احترام متقابل و همکاری مشترک برای امنیت و ثبات در منطقه استوار است.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری آلمان، عبدالله بن زاید افزود: نگاه ما به گفتمان رئیس جمهور حسن روحانی برای نزدیکی روابط ایران و شورای همکاری خلیج فارس بسیار مثبت است. معتقدیم این یک فرصت برای تقویت روابط تاریخی و برچیدن موانع و اختلافات است.

او در پایان نشست های دوره دوم کمیته عالی مشترک ایران و امارات در شهر ابوظبی سخن می گفت.
این نشست با حضور مشترک عبدالله بن زاید و محمدجواد ظریف وزیران خارجه ایران و  امارات در شهر ابوظبی برگزار شد.

وزیر خارجه امارات اضافه کرد: ایران یک شریک استراتژیک برای کشور امارات است. این موضوع محدود به بازرگانی و روابط اقتصادی نیست گرچه این زمینه ها نیز اهمیت دارند بلکه به دلیل روابط فرهنگی و تمدنی مشترک است.



عبدالله بن زاید ادامه داد: دولت امارات از توافق هسته ای ژنو میان ایران و گروه 1+5 و موفقیت مذاکرات هسته ای، استقبال کرد. امیدواریم از منطقه مان که عاری از تسلیحات نظامی هسته ای است حفاظت کنیم چرا که این موضوع امنیت مشترک ما را تقویت می کند و باب بکارگیری پتانسیل های بیشتر برای همکاری میان ایران و کشورهای جهان و در راس آنها کشورهای همسایه را باز می کند.

وی با اعلام اینکه امارات همه تلاش ها را برای برچیدن هر مانعی در مسیر تقویت روابط ابوظبی - تهران به کار خواهد گرفت گفت: تقویت حضور کادرهای دیپلماتیک و کنسولی وسیله مهمی برای توسعه فعالیت های مشترک به سمت همکاری قوی ترین و قابل اعتماد میان دو کشور است.

وزیر خارجه امارات همچنین ابراز امیدواری کرد همکاری بیشتری میان ایران و امارات افزایش یابد.

او گفت: حجم تبادل تجاری میان دو کشور چند سال پیش به بیش از 44 میلیارد درهم در سال ( حدود 12 میلیارد دلار) رسیده بود اما هم اکنون به رقم 25 میلیارد درهم (6.8 میلیارد دلار) در سال 2012 کاهش یافته است. امیدواریم گشایش در روابط ایران و جهان ادامه یابد تا بتوانیم دوباره به آمارهای گذشته بازرگانی و اقتصادی دست یابیم و آنها را پشت سر بگذاریم.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: ظریف ، امارات ، ایران ، ابوظبی
ارسال به دوستان
قصه تلخ جوانان ترکیه و شعر قیصر امین پور؛ گاهی نمی شود، که نمی شود، که نمی شود چرا بلانشو «فوکو» را نویسنده‌ای در فضای ادبی می‌خواند؟ معرفی کتابی نادر از دو غول فلسفه فرانسه ایران‌شناس فرانسوی و مترجم حافظ و مولانا درگذشت تغییر مدیریت در هلدینگ صبا انرژی/ پناهی عزل و غفوری سرپرست شد نان؛ سلاحی که هرگز بازنشسته نشد شروع به‌کار ادارات کرمان روز شنبه ۶ تیر با دو ساعت تأخیر برای تماشای بازی تیم ملی هشدار مدیریت بحران تهران درباره گرمازدگی کنایه بقائی به آمریکا با انتشار آمار گرسنگی در این کشور تصویری جدید و بی‌حجاب مریم رجوی (+عکس) ناپدید شدن کاپیتان تیم ملی والیبال ونزوئلا پس از زلزله صرافی کوینکس به دور زدن تحریم‌های ایران متهم شد امام جمعه ارومیه درباره تفاهم نامه: نه عالی است ، نه خیانت؛ مانند خوارج تندروی نکنیم وقتی برای عکس گرفتن با ایرانِ پیروز صف می‌کشند تقاضا از برخی مداحان: درباره بقیه مسائل هم راهکارهای نو بدهید! سی‌ان‌ان: اسرائیل چندین تیپ خود را از غزه و جنوب لبنان خارج می کند