فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۳۰۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۲۶-۰۱-۱۳۹۳
کد ۳۳۰۷۶۱
انتشار: ۰۹:۲۴ - ۲۶-۰۱-۱۳۹۳
طنز

8 دلیل در مخالفت با دفن دکتر "فرای" در ایران!

عصر ایران
الف.راستگو
   قدیم ترها می گفتند: "میت روی زمین نمی ماند" اما این روزها و به همت برخی دوستان همیشه در صحنه، یک میت روی زمین مانده است!
 
همانطور که پیش از این نیز گفته بودیم، تصمیم داریم هر از چند گاهی اقدام به چاپ یادداشت های روزنامه کهکشان بکنیم. این روزنامه توسط ایرانی های مقیم کره مریخ، در آنطرف فضاها(!) چاپ می شود و تنها یک نسخه اش به: "کره زمین، سمت راست، دفتر عصرایران، بخش طنز و کاریکاتور" ارسال می شود. این یادداشت به شرح زیر است.
 
 ما نیز با دفن پیکر دکتر ریچارد نلسون فرای در ایران به شدت مخالف هستیم. زیرا:
 
1- در جاسوس بودن وی شکی نیست! اصلا همینکه یک امریکایی اقدام به یاد گرفتن زبان فارسی کند به خودی خود مشکوک است! بچه های خودمان حافظ و سعدی و فردوسی و ... را به درستی نمی شناسند! آن موقع یک دکتر خارجی چرا باید بیاید به زبان فارسی علاقه مند شود؟! آنهم وقتی که دکترهای ادبیات خودمان وضع مالیشان چندان رو به راه نیست و فوق لیسانس های ادبیات مسافرکشی می کنند!
از این گذشته ، همین که ما می گوییم جاسوس بود ، پس نتیجه می گیریم که جاسوس بود.
 
2- اگر وی در اصفهان دفن شود، از این پس راه برای بقیه جاسوس ها نیز باز می شود و می توانند هر وقت دلشان خواست به بهانه آمدن سر قبر این دکتر، به ایران آمده و جاسوسی کنند!
 
3- از کجا معلوم واقعا این دکتر مُرده باشد؟! اگر همه اینها دسیسه از پیش برنامه ریزی شده(!) بود و "فرای" یواشکی از قبرش بیرون آمد و به ادامه جاسوسی هایش از حافظ و فردوسی و ... پرداخت چه؟! مگر سریال "پیامکی از دیار باقی" را فراموش کرده اید؟!
 
4- به فرض محال اگر واقعا ایشان مرده باشد، مگر شما فیلم ترسناک نمی بینید؟! بیشتر این جنازه های امریکایی شب ها از قبر بیرون می آیند و اقدام به ترساندن شهروندان می کنند. البته عمرا ما از آنها بترسیم!
 
5- مگر تا به حال یک "امریکاشناس ایرانی" در امریکا دفن شده است که ما بگذاریم یک "ایران شناس امریکایی" اینجا دفن شود؟!
 
6- برخی می گویند اگر ما نگذاریم این دکتر در ایران دفن شود، افغانستان و تاجیکستان سریع با به خاک سپردن او در کشورشان او را به نام خودشان به ثبت می رسانند.
 
این مورد اتفاقا خیلی هم خوب است! اینطوری همه می فهمند ما چقدر دست و دل باز هستیم! اتفاقا قبلا هم دست و دل بازی خودمان را ثابت کردیم! مثلا وقتی که ترکیه ای ها مولانا را به اسم خودشان زدند و یا کشور آذربایجان تصویر نظامی گنجوی را بر روی اسکناسش چاپ کرد اصلا صدایمان در نیامد!
 
7- اصلا از همه این حرف ها گذشته؛ مگر بیل به کمر جوانان خودمان خورده که نگران باشیم با چنین برخوردهایی دیگر یک اجنبی نمی آید فارسی شناس شود! خودمان فارسی یمان را می خوانیم! آنهم بدون لهجه!
 
8- تا حالا آمریکایی ها از زنده ها جاسوسی می کردند و اگر فرای را در ایران دفن کنیم، از اموات نیز جاسوسی خواهد کرد. ما اجازه جاسوسی از اموات مان را نمی دهیم.
 
 امروز درخواست می کنند در ایران دفن شوند، لابد فردا هم درخواست می کنند بعد از مرگشان به فرزندانشان یارانه و سبدکالا تعلق گیرد! رو که نیست ... .

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
تاثیر شگفت‌آور یک ویتامین رایج بر یکی از کشنده‌ترین سرطان‌های مغز انگلیس ۰-۰ غنا؛ سد دفاعی کی‌روش برابر ماشین موقعیت‌سازی سه‌شیرها کپسول زمان ۷۰۰هزار ساله؛ مدفوع سنجاب‌های کانادا اسرار حیات عصر یخبدان را آشکار کرد قلب خود را با این ماده مغذی بیمه کنید دختری از ایل شاهسون با لباس‌های سنتی در دوران قاجار(عکس) ۵ چهره ماندگار که راه زنان را به دنیای مهندسی گشودند(+عکس) از جنرال موتورز تا فورد؛ برندهایی که خودروهای نظامی را برای ارتش آمریکا ساختند(+عکس) حمله سایبری به زیرساخت‌های بانکی کشور تایید شد دلاور دوستانیان کارگردان مستند درگذشت درخشش هاکی‌بازان ایرانی در روسیه؛ کسب دو مدال نقره جام تات‌نفت شکست تیم ملی هندبال ساحلی ایران در نخستین دیدار جهانی تصمیم جدید وزارت امنیت داخلی آمریکا برای تیم ملی ایران ترامپ: در تلاش هستیم که با ایران به توافقی منصفانه دست پیدا کنیم/ اوضاع خیلی خوب پیش می‌رود گروسی: ایده‌ای درباره محل احتمالی مواد غنی سازی شده داریم/ اولویت اصلی، تأیید محل اورانیوم با غنای بالا است ترامپ: شاید باید دوباره نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بشوم!