کد خبر ۳۲۵۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۲۱-۱۲-۱۳۹۲
کد ۳۲۵۸۷۲
انتشار: ۱۴:۲۳ - ۲۱-۱۲-۱۳۹۲

حداقل حقوق شاغلان و بازنشستگان اعلام شد

با تصویب دولت، ضریب حقوق شاغلین مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری برای سال 1393 به میزان یکهزار و دویست و هفت (1207) ریال تعیین می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت وزیران بنا به پیشنهاد مشترک معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ماده (76) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 1386 و بند (الف) ماده (50) قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب 1389 تصویب کرد: ضریب حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و قضات برای سال 1393 به میزان هفده هزار و یکصد و نود (17190) ریال تعیین می‌شود.

بر این اساس، ضریب حقوق شاغلین مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری برای سال 1393 به میزان یکهزار و دویست و هفت (1207) ریال تعیین می‌شود.

همچنین ضریب حقوق کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت (از جمله کارمندان وزارت اطلاعات و شاغلین پست‌های سیاسی وزارت امور خارجه) برای سال 1393 به میزان یکهزار و دویست و هفت (1207) ریال تعیین می‌شود.

ضریب حقوق بازنشستگان موضوع بند (ج) ماده (50) قانون برنامه پنجم توسعه برای سال 1393 نیز به میزان هزار و دویست و هفت (1207) ریال تعیین می‌شود.

بر اساس این مصوبه، حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی، موسسات انتفاعی وابسته به دولت، نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی در سال 1393 به میزان بیست درصد نسبت به سال 1392 افزایش می‌یابد.

سقف افزایش حقوق کارکنان مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی، بانک‌های دولتی، بیمه‌ها و شرکت‌های دولتی که قانون مدیریت خدمات کشوری را اجراء نکرده‌اند، در سال 1393 بیست درصد تعیین می‌شود.

همچنین حداقل حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر (شاغلین) موضوع تبصره ماده (76) قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارمندان دستگاه‌های اجرایی مشمول این قانون و سایر مشمولان ماده مذکور به استثنای مشمولان بند (9) این تصویب‌نامه در سال 1393 به میزان شش میلیون (6.000.000) ریال و حداکثر حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر این قبیل کارمندان هفت برابر حداقل
حقوق مذکور در این بند تعیین می‌شود.

بر این اساس، حداقل حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی به میزان شش میلیون (6.000.000) ریال و حداکثر حقوق آنان نیز هفت برابر حداقل حقوق بازنشستگی تعیین می‌شود.

حداقل حقوق کارمندان مشمول بند (3) این تصویب‌نامه در سال 1393 با احتساب فوق‌العاده ویژه و فوق‌العاده جذب به میزان شش میلیون (6.000.000) ریال و حداکثر هفت برابر حداقل مذکور در این بند تعیین می‌شود.

بر اساس مصوبه دولت، پرداخت فوق‌العاده اضافه کار ساعتی به کارمندان دستگاه‌های اجرایی مشمول این تصویب‌نامه با رعایت بند (ز) ماده (50) قانون برنامه پنجم توسعه در سقف اعتبار مصوب دستگاه مجاز است. تشخیص کارکنانی که به اقتضای شغلی مطابق با بند (9) ماده (68) قانون مدیریت خدمات کشوری اضافه کار بیشتری دریافت می کنند با بالاترین مقام دستگاه اجرایی یا مقامات مجاز موضوع ماده (53) قانون محاسبات عمومی کشور خواهد بود.

این مصوبه از سوی اسحاق جهانگیری؛ معاون اول رئیس‎جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.
ارسال به دوستان
فیلسوف-امپراتور روم هر روز صبح به خودش چه می‌گفت؟ نبود ما همیشه به نفع طبیعت نیست؛ وقتی طاعون انسان‌ها را کشت، تنوع زیستی هم کم شد حل معمای ۶۰۰ ساله؛ کشف نظم واقعی صفحات عجیب‌ترین کتاب دنیا اروپا از طرح موشک رهگیر AQUILA برای مقابله با تسلیحات هایپرسونیک رونمایی کرد گاز دادن در حالت توقف؛ مفید برای موتور یا عامل آسیب به خودرو؟ آن حروف ناخوانای اعصاب‌خردکن بی‌دلیل نبودند؛ ماجرای عجیب کپچاهای قدیمی اینترنت چرا قطره‌های آب روی ماهیتابه داغ سُر می‌خورند و دیرتر تبخیر می‌شوند؟ صاعقه برق ۲۹ روستای خراسان شمالی را قطع کرد سناتور منتخب دموکرات: جنگ علیه ایران احمقانه بود عراقچی: نتایج انتخابات آمریکا به رفت‌وآمد میانجی‌ها شوک وارد کرد؛ باید کمی صبر کنیم شرکت توانیر: حمله سایبری به شبکه برق تهران صحت ندارد ۳۰ بازیکن به اردوی تیم فوتبال امید دعوت شدند شنیده شدن صدای انفجار در قشم و بندرعباس اعلام لیست تیم ملی فوتبال برای فیفادی آبان جزئیات دقیق از طرح قطر برای پایان جنگ ایران و آمریکا