فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۲۲۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۰۶-۱۲-۱۳۹۲
کد ۳۲۲۹۴۹
انتشار: ۱۳:۵۸ - ۰۶-۱۲-۱۳۹۲

غول دارویی آمریکا وارد ایران شد

عصر ایران
وی افزود: این شرکت حتی برای جلب اعتماد طرف ایرانی قیمت محصولات خود را در بازار ایران بین 30 تا 40 درصد نیز نسبت به قیمت‌های قبلی کاهش داده است.

رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو از ورود یک شرکت بزرگ داروسازی آمریکایی به صنعت داروسازی ایران خبر داد و گفت: قرارداد تولید تحت لیسانس شرکت بزرگ داروسازی MSD آمریکا در ایران امضا شده است.

ناصر ریاحی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه شرایط امیدوارکننده‌ای برای بازار و صنعت داروسازی کشور به وجود آمده است، گفت: ایران کشور مستعدی برای سرمایه‌گذاری بوده و این استعداد به ویژه در حوزه صنعت داروسازی نسبت به سایر صنایع بیشتر نیز است. به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک شاهد حضور بسیاری از شرکت‌های بزرگ داروسازی جهان در ایران باشیم.

او با اشاره به تمایل یک شرکت آلمانی برای خرید سهام شرکت سرم‌سازی شیراز و مشارکت در تولید این کارخانه عنوان کرد: شرکت بزرگ داروسازی آمریکایی MSD نیز که جزو بزرگترین شرکتهای داروسازی جهان محسوب می‌شود برای تولید تحت لیسانس در ایران ابراز تمایل کرده و قرارداد مربوط به آن نیز منعقد شده است.

وی افزود: این شرکت حتی برای جلب اعتماد طرف ایرانی قیمت محصولات خود را در بازار ایران بین 30 تا 40 درصد نیز نسبت به قیمت‌های قبلی کاهش داده است.

رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو گفت: شرکتهای بزرگ داروسازی نوارتیس و مرک نیز که جزو غول‌های دارویی جهان هستند تولید خود را در ایران آغاز کرده یا قرارداد تولید خود را امضا کرده‌اند. یک شرکت دارویی ژاپنی نیز قرارداد تولید داروهای خود را در ایران امضا کرده است.

ریاحی با اشاره به اینکه تا یک ماه پیش حضور این تعداد غول‌های داروسازی جهان در ایران بیشتر به شایعه شبیه بود، عنوان کرد: تا جایی که من اطلاع دارم شرکت MSD نخستین شرکت داروسازی آمریکایی است که بعد از پیروزی انقلاب وارد کشور شده است.

رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو گفت: شرکت آمریکایی انواع و اقسام دارو اعم از واکسن و داروهای خاص را در ایران تولید می‌کند.

به گزارش ایسنا، شرکت Merck Sharp & Dohme آمریکا یکی از بزرگترین شرکتهای دارویی جهان محسوب می‌شود که دفتر مرکزی آن نیز در حال حاضر در نیوجرسی آمریکا قرار دارد. این شرکت در سال 1891 به عنوان یکی از واحدهای زیرمجموعه شرکت مرک آلمان تاسیس شد.

دولت آمریکا در جریان جنگ جهانی اول (1917) این شرکت را به تصرف خود درآورد و به این ترتیب از آن زمان به بعد شرکت MSD به صورت یک شرکت آمریکایی مستقل به فعالیت خود ادامه داد. این شرکت در حال حاضر براساس آمارهای منتشر شده یکی از هفت شرکت بزرگ داروسازی در جهان از نظر ارزش بازار و درآمد محسوب می‌شود.

مجموع درآمد این شرکت داروسازی در سال 2011 میلادی بالغ بر 48 میلیارد دلار بوده است. در همان سال این شرکت معادل 86 هزار نفر نیروی کار در سراسر جهان داشته است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: داروسازی ، msd ، آمریکا
ارسال به دوستان
تاثیر شگفت‌آور یک ویتامین رایج بر یکی از کشنده‌ترین سرطان‌های مغز انگلیس ۰-۰ غنا؛ سد دفاعی کی‌روش برابر ماشین موقعیت‌سازی سه‌شیرها کپسول زمان ۷۰۰هزار ساله؛ مدفوع سنجاب‌های کانادا اسرار حیات عصر یخبدان را آشکار کرد قلب خود را با این ماده مغذی بیمه کنید دختری از ایل شاهسون با لباس‌های سنتی در دوران قاجار(عکس) ۵ چهره ماندگار که راه زنان را به دنیای مهندسی گشودند(+عکس) از جنرال موتورز تا فورد؛ برندهایی که خودروهای نظامی را برای ارتش آمریکا ساختند(+عکس) حمله سایبری به زیرساخت‌های بانکی کشور تایید شد دلاور دوستانیان کارگردان مستند درگذشت درخشش هاکی‌بازان ایرانی در روسیه؛ کسب دو مدال نقره جام تات‌نفت شکست تیم ملی هندبال ساحلی ایران در نخستین دیدار جهانی تصمیم جدید وزارت امنیت داخلی آمریکا برای تیم ملی ایران ترامپ: در تلاش هستیم که با ایران به توافقی منصفانه دست پیدا کنیم/ اوضاع خیلی خوب پیش می‌رود گروسی: ایده‌ای درباره محل احتمالی مواد غنی سازی شده داریم/ اولویت اصلی، تأیید محل اورانیوم با غنای بالا است ترامپ: شاید باید دوباره نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بشوم!