فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۲۲۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۰۵-۱۲-۱۳۹۲
کد ۳۲۲۷۲۹
انتشار: ۱۲:۳۷ - ۰۵-۱۲-۱۳۹۲

تجمع کارکنان پتروشیمی در مقابل وزارت نفت

عصر ایران
این کارکنان میزان بدهی خریدار پتروشیمی اصفهان به صندوق بازنشستگی نفت بابت حق بیمه را بیش از 20 میلیارد تومان عنوان می‌کنند.
تعدادی از کارکنان با سابقه پتروشیمی اصفهان در اعتراض به مبهم بودن رابطه استخدامی آنها با وزارت نفت پس از خصوصی‌سازی و پرداخت‌های آنها به صندوق بازنشستگی نفت در مقابل وزارت نفت تجمع کردند.

به گزارش خبرگزرای فارس، حدود 50 تا 60 نفر از کارکنان با سابقه پتروشیمی اصفهان در اعتراض به مبهم بودن رابطه استخدامی آنها با وزارت نفت پس از خصوصی‌سازی در مقابل وزارت نفت تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، نمایندگان این کارکنان می‌گویند علیرغم آنکه رابطه استخدامی آنها پیش از خصوصی‌سازی با وزارت نفت رابطه استخدامی مستقیم بوده است و کارکنان رسمی نفت محسوب می‌شده اند اما پس از خصوصی‌سازی این شرکت، به دلیل آنکه این خصوصی‌سازی پیش از اجرای قانون سیاست‌های کلی اصل 44 انجام شده است، وضعیت استخدامی آنها در حال حاضر در ابهام به سر می‌برد و نامشخص است و کسی مسئولیت این مساله را بر عهده نمی گیرد.

این افراد متوسط سابقه کاری خود در نفت را 24 سال اعلام کرده و می‌گویند در طول این سال‌ها حق بیمه خود را به صندوق بازنشستگی نفت پرداخت کرده‌اند اما در حال حاضر حتی وضعیت بازنشستگی آنها نیز معلوم نیست و صندوق بازنشستگی نفت مسئولیت پرداخت حقوق بازنشستگی آنها را بعد از بازنشستگی به عهده نمی‌گیرد.

کارکنان حاضر در تجمع می‌گویند تعداد افرادی که مشمول این شرایط شده‌اند بیش از 400 نفر هستند که به منظور تعطیل نشدن تولید در پتروشیمی اصفهان که به تازگی آغاز شده، محل کار خود را ترک نکرده و در این تجمع شرکت نکرده‌اند.

کارکنان پتروشیمی اصفهان در عین حال می‌گویند به دلیل آنکه مالک پتروشیمی اصفهان که چند ماه پیش به دلیل اتهامات مالی بازداشت شده،‌ در طول چند سال گذشته حق بیمه آنها را پرداخت نکرده است،‌ صندوق بازنشستگی نفت نیز ارائه بیشتر خدمات درمانی و رفاهی را نیر به این کارکنان متوقف کرده است.

آنها می‌گویند خریدار پتروشیمی اصفهان نه تنها سهم کارفرما از حق بیمه را پرداخت نکرده است بلکه حتی سهم کارکنان از حق بیمه را نیز که ماهانه از حقوق آنها کسر شده، به صندوق بازنشستگی نفت منتقل نکرده است.

این کارکنان میزان بدهی خریدار پتروشیمی اصفهان به صندوق بازنشستگی نفت بابت حق بیمه را بیش از 20 میلیارد تومان عنوان می‌کنند.

بر اساس این گزارش، تعدادی از کارکنان پتروشیمی اصفهان حاضر در تجمع می‌گویند حاضر هستند حق بیمه‌ای که 25 سال به صندوق بازنشستگی نفت پرداخته‌اند به صندوق بازنشستگی کشوری منتقل شود تا مشکل آنها برطرف شود.

به گزارش فارس، در ادامه این تجمع یک افسر نیروی انتظامی از قول مسئولان وزارت نفت به تجمع کنندگان گفت که وزیر نفت به مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی دستور داده است مشکل آنها را بررسی و برای رسیدن به توافقی با تجمع‌کنندگان تلاش کند.

با این وجود تعدادی از کارکنان پتروشیمی اصفهان امید چندانی به مذاکره با مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی نداشتند و با توجه به نشست چند هفته پیش خود با مسئولان شرکت ملی پتروشیمی معتقد بودند نتیجه‌ مطلوبی از این ملاقات حاصل نخواهد شد.
برچسب ها: پتروشیمی ، وزارت نفت
ارسال به دوستان
مسجد جامع بارزانی؛ سومین مسجد بزرگ جهان (+فیلم و عکس) نتانیاهو: نیروهای ما در جنوب لبنان باقی می‌مانند و آزادی عمل کامل دارند سرویس و تمام‌کنندگی بلای جان والیبال ایران تهران/ حضور مهران غفوریان در مراسم عزاداری ظهر عاشورا پیشنهاد افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی اعتبار کالابرگ برخی دهک‌ها روی میز دولت بیانیه پایانی نشست شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا؛ حمایت از مذاکرات تهران-واشنگتن ایران ۰ - ۳ آمریکا/ طلسم باخت‌های تیم ملی والیبال شکسته نشد روز عاشورا در لرستان (عکس) ادعای نتانیاهو: ما هنوز وظایفی داریم که باید در ایران انجام شود/ از جنوب لبنان عقب‌نشینی نخواهیم کرد فرانسه چند راکتور هسته‌ای را از مدار خارج کرد شیخ نعیم قاسم: صبر ما معادلات را تغییر می‌دهد انگلیس ۳۸۰ میلیون دلار برای تامین سوخت هسته‌ای و کمک به اوکراین اختصاص می‌دهد نحوه ثبت اعتراض به احکام مستمری و دریافت غیرحضوری فیش حقوقی بازنشستگان تأمین اجتماعی هدف قرار گرفتن یک کشتی در جنوب شرق عمان وزارت دفاع عراق: انفجاری در انبار مهمات الحشد الشعبی رخ داده