فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۱۹۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۱۶-۱۱-۱۳۹۲
کد ۳۱۹۰۸۳
انتشار: ۱۱:۲۸ - ۱۶-۱۱-۱۳۹۲

قبض‌هایی که هر روز مفصل‌تر می‌شوند!

عصر ایران
عوارض گازرسانی به شهرها و روستاها نیز از موارد جدیدی است که با تصویب مجلس شورای اسلامی در بودجه سال 1392 به فیش‌های گاز راه یافته است و چون که بودجه سال 92 نیز با تأخیر طولانی ابلاغ شده است.

آیا قبض‌های گاز، آب، برق و تلفن واقعاً متناسب با مصرف مشترکین صادر می‌شوند، یا در صدور آنها موارد دیگر نیز دخیل هستند؟

به گزارش ایسنا، نحوه محاسبه، صدور و توزیع قبوض مربوط به آب، برق، گاز و تلفن از مواردی است که هر از گاهی به شکلی در رسانه‌ها مربوط می‌شود و علیرغم مشکلاتی که برای شهروندان ایجاد می‌کند معمولاً از سوی دستگاه‌های مربوطه مورد رسیدگی قرار نمی‌گیرد و یا به عبارت بهتر در نهایت حق با شرکت‌های صادر کننده قبض‌ها است.

فیش‌های صادر شده توسط شرکت گاز، هر روز که می‌گذرد مفصل‌تر شده و آیتم‌های بیشتری به آن افزوده می‌شود و البته هیچگاه هم اطلاع‌رسانی حداقلی هم پیرامون موارد اضافه شده صورت نمی‌گیرد.

اواسط سال 1391 ردیف جدیدی تحت عنوان «آبونمان» به قبض‌های گاز به صورت دستی اضافه شد که در قبض‌های سال 92 برای خود جای تثبیت شده‌ای پیدا کرده است.

طبق گفته‌های کارشناسان پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به دلیل اینکه تمامی درآمدهای شرکت گاز به خزانه واریز شد و این شرکت با مشکلاتی در زمینه درآمدی مواجه شد مسئولان امر چاره را در افزودن یک آیتم به فیش‌های مشترکان دیدند در نتیجه با ابتکار عمل سازمان هدفمندی یارانه‌ها گزینه آبونمان به قبض‌های گاز افزوده شد تا مردم نیز در حل مشکلات شرکت گاز سهیم باشند. بر اساس این ردیف در قبض‌ها مبالغی از 3 هزار تومان به بالا منظور می‌شود.

عوارض گازرسانی به شهرها و روستاها نیز از موارد جدیدی است که با تصویب مجلس شورای اسلامی در بودجه سال 1392 به فیش‌های گاز راه یافته است و چون که بودجه سال 92 نیز با تأخیر طولانی ابلاغ شده است.

در فیش‌های صادر شده مربوط به دی ماه آمده است که بر اساس بند 1 از ماده 3 قانون بودجه سال 92 به ازاء مصرف هر متر مکعب گاز 100 ریال عوارض گازرسانی به شهرها و روستاها از مشترکین اخذ می گردد.

و در بخش انتهائی قبض‌های این ماه آمده است که «با توجه به ارتقاء سیستم مشترکین، مبلغی به عنوان بدهی متفرقه در قبوض درج گردیده است بدهی گذشته + قسط آخر عوارض گاز رسانی مربوط به تاریخ 1.1.92 تا 1.4.92 می‌باشد»

شهروند ایلامی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: قبض گاز یک مجتمع 24 واحدی 50 درصد افزایش داشته است و شهروند دیگر هم گفت: میزان بهای گاز در ماه گذشته 400 هزار تومان بوده است که در این ماه به 800 هزار تومان رسیده است.

اینگونه که به نظر می‌رسد باید در انتظار مفصل تر شدن و اضافه شدن آیتم‌های دیگر به قبوض باشیم چون از نظر تصمیم گیرندگان هیچ گزینه‌ای بهتر از قبض‌های گاز و برق و آب و تلفن نمی‌تواند کسری و کمبود بودجه را جبران کند.

مقابله با آلودگی هوای کلانشهرها از مواردی است که انتظار می‌رود به زودی در کنار گاز بهاء قرار گیرد و قبض‌های مشترکین را پر و پیمان‌تر کند!

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: قبض‌ ، عوارض ، فیش‌
ارسال به دوستان
حماس: اسرائیل به‌دنبال یک ساختار سیاسی جدید در غزه است حمله اسرائیل به جنوب لبنان همزمان با آغاز مذاکرات بیروت و تل‌آویو چمران: مترو رایگان راه‌حل نیست؛ اولویت واگن است / بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده با پروانه رایگان اصول مهم عکاسی ماکرو برای آغاز / توصیه هایی برای شروع با گوشی هوشمند جزئیات مسیرهای تشییع پیکر شهید در تهران و مشهد اعلام شد ماهی اوپاه را تا به حال دیده‌اید؟ یک استثنا در دنیای ماهی ها(+عکس) انتخاب داور فینال جام جهانی برای دیدار حساس ایران و مصر سقوط مردِ آرام؛ چرا کی‌یر استارمر دو سال پس از فتح تاریخیِ قدرت ناچار به استعفا شد؟ تعدیل گسترده پیش‌بینی قیمت جهانی طلا توسط دویچه بانک برنامه فعالیت میادین میوه و تره‌بار و مراکز عرضه دام در تاسوعا و عاشورا تریبون‌های پرهزینه خطر محرومیت دو ستاره تیم ملی در آستانه بازی حساس با مصر ترافیک تراکنش‌ها عامل کندی خدمات در برخی بانک‌های کشور اطلاعیه بانک مرکزی درباره رفع اختلال در سامانه‌های بانکی ناترازی ۶۰ هزار میلیارد تومانی در سازمان تأمین اجتماعی