فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۱۲۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۰۸-۱۰-۱۳۹۲
کد ۳۱۲۰۵۱
انتشار: ۱۳:۳۵ - ۰۸-۱۰-۱۳۹۲

احتمال حذف ثبت‌نامی‌های مازاد مسکن مهر

عصر ایران
وی ادامه داد: اگرچه سهمیه ما 400 هزار واحد مسکونی است اما چون در ثبت نام کنترل نشد در برخی از جاها ثبت نام بیشتر شد به طوریکه حدود 16 هزار نفر بیشتر ثبت‌نام کردند.
فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: رویکرد جدید ما این است که شهرهای جدید را به بخش خصوصی بدهیم که بخش خصوصی نیز در این خصوص اقبال نشان داده است.

محسن نریمان با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: رویکرد ما این است که شهرهای جدید را به بخش خصوصی بدهیم تا در این شهرها اقدام به شهرک‌سازی و شهرک‌های دانشگاهی، علمی، توریستی بکنند.

وی ادامه داد: برای اینکه بخش خصوصی در شهرهای جدید حضور پیدا کند مصوبات شورای عالی شهرسازی را اخذ کرده‌ایم مطمئناً با این اقدام سرریز جمعیتی کنترل خواهد شد.

نریمان گفت: یک شهر جدید به نام تیس در کنار دریا در منطقه چابهار پیشنهاد شده تا واحدهای ویلایی در آنجا ساخته شوند بنابراین از هم‌اکنون اعلام می‌کنم که در این شهر ویلاسازی خواهیم کرد که مطمئناً اقبال مردمی در آن مشمول است.

* 16 هزار نفر بیشتر از سهمیه در شهرهای جدید ثبت‌نام کردند

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: در 14 استان کشور شهر جدید داریم که در 12 استان که دارای شهرهای جدید هستند مسکن مهر احداث شده است پس بنابراین در تمام شهرهای جدید مسکن مهر شروع نشده است.

وی ادامه داد: در کل در شهرهای جدید 416 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید در حال احداث است اما سهمیه ما 400 هزار واحد مسکونی است.

وی ادامه داد: اگرچه سهمیه ما 400 هزار واحد مسکونی است اما چون در ثبت نام کنترل نشد در برخی از جاها ثبت نام بیشتر شد به طوریکه حدود 16 هزار نفر بیشتر ثبت‌نام کردند.

نریمان تاکید کرد: قصد داریم تا این تعداد را پالایش کنیم بنابراین احتمال دارد این 16 هزار نفر به دلیل اینکه شرایط لازم را ندارند ریزش کنند بنابراین اگر حذف شوند جایگزینی برای آنها نخواهیم داشت.

به گفته وی در حال حاضر واحدهای مسکونی مهر به طور مستمر در شهرهای جدید 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما اگر بخواهیم متوسط بگیریم در برخی از شهرهای جدید حتی برخی از واحدهای مسکونی 90 درصد هم پیشرفت کرده‌اند.

نریمان گفت: 305 هزار واحد مسکونی در قالب تفاهم سه جانبه (مسکن مهر) احداث شده‌اند و 74 هزار واحد مسکونی به شکل تعاونی و 36 هزار واحد مسکونی به صورت خود مالکی در حال احداث هستند.

وی گفت: 166 هزار واحد مسکونی در شهرهای مسکونی به مرحله نازک‌کاری رسیده که از این تعداد 78 هزار واحد مسکونی را افتتاح کرده‌ایم و حدود 16 هزار و 376 واحد نیز با توجه به زیرساختهای آنها (آب، برق، گاز، فاضلاب) آماده هستیم که آنها را تحویل دهیم.

وی گفت: 72 هزار واحد مسکونی به دلیل اینکه انشعابات آب، برق، فاضلاب و گاز ندارند و باید دستگاه‌های دیگر خدمت رسان آنها را تامین کنند به دلیل نبود انشعابات واگذار نمی‌شوند.

به گفته وی، هزینه انشعاب آب،گاز،برق و فاضلاب پیشاپیش پرداخت شده است.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
تاثیر شگفت‌آور یک ویتامین رایج بر یکی از کشنده‌ترین سرطان‌های مغز انگلیس ۰-۰ غنا؛ سد دفاعی کی‌روش برابر ماشین موقعیت‌سازی سه‌شیرها کپسول زمان ۷۰۰هزار ساله؛ مدفوع سنجاب‌های کانادا اسرار حیات عصر یخبدان را آشکار کرد قلب خود را با این ماده مغذی بیمه کنید دختری از ایل شاهسون با لباس‌های سنتی در دوران قاجار(عکس) ۵ چهره ماندگار که راه زنان را به دنیای مهندسی گشودند(+عکس) از جنرال موتورز تا فورد؛ برندهایی که خودروهای نظامی را برای ارتش آمریکا ساختند(+عکس) حمله سایبری به زیرساخت‌های بانکی کشور تایید شد دلاور دوستانیان کارگردان مستند درگذشت درخشش هاکی‌بازان ایرانی در روسیه؛ کسب دو مدال نقره جام تات‌نفت شکست تیم ملی هندبال ساحلی ایران در نخستین دیدار جهانی تصمیم جدید وزارت امنیت داخلی آمریکا برای تیم ملی ایران ترامپ: در تلاش هستیم که با ایران به توافقی منصفانه دست پیدا کنیم/ اوضاع خیلی خوب پیش می‌رود گروسی: ایده‌ای درباره محل احتمالی مواد غنی سازی شده داریم/ اولویت اصلی، تأیید محل اورانیوم با غنای بالا است ترامپ: شاید باید دوباره نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بشوم!