فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۰۸۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۱۷-۰۹-۱۳۹۲
کد ۳۰۸۰۳۶
انتشار: ۲۱:۴۵ - ۱۷-۰۹-۱۳۹۲

حضور وزیر نیرو در مجلس برای توضیح درباره کارون

نماینده شادگان در مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر نیرو برای ارائه توضیحات در خصوص سئوال وی در مورد انتقال آب از سرشاخه های کارون به فلات مرکزی خبرداد.

عبدالله تمیمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: چندی قبل سئوالی از وزیر نیرو در خصوص علت ادامه طرح های انتقال آب از سرشاخه های کارون به فلات مرکزی در صحن علنی مطرح کردم که بعد از پیگیری های جدی، فردا دوشنبه وزیر نیرو برای ارائه توضیحات در خصوص این سئوال باید با هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ملاقات و توضیحات خود را ارائه کند.

وی افزود: در صورتی که وی نتواند من و هیئت رئیسه را در جلسه دوشنبه قانع کند، این موضوع به کمیسیون انرژی عودت داده می شود و در صورتی که در کمیسیون هم به نتیجه نرسد وزیر نیرو باید در صحن علنی پاسخگوی کل نمایندگان باشد.

تمیمی عنوان کرد: انتقال آب از سرشاخه های کاورن به سایر نقاط کشور در حالی که زمین های کشاورزی خوزستان به علت نبود و کمبود آب در حال نابودی است خیانت بزرگی به مصالح کشور، نظام و مردم خوزستان است و معلوم نیست دلیل اصرار وزارت نیرو برای این انتقال چیست.

نماینده شادگان در مجلس ادامه داد: طرح انتقال آب کارون به فلات مرکزی هم اکنون به صرف هزینه های سرسام آور و میلیاردی در حال اجرا است که در حالیکه خود خوزستان که قطب تولید محصولات کشاورزی کشور به شمار می رود بیش از هر استانی به این آب نیاز دارد.

تمیمی تاکید کرد: باید معلوم شود هدف وزارت نیرو از اجرای طرح های انتقال آب از کارون که به عقیده همه کارشناسان مشکلات عدیده زیست محیطی به دنبال دارد، چیست؟ من به نمایندگی از سایر نمایندگان خوزستان به صورت جدی این موضوع را پیگیری کنم و اگر وزیر جواب قانع کننده ای برای این موضوع نداشت یا اینکه طرح های انتقال آب متوقف نشود باید منتظر واکنش جدی نمایندگان خوزستان در مجلس باشد.

وی همچنین با اشاره به وضع اسفناک آب شرب مردم شادگان اظهار کرد: تصفیه خانه آب دارخوین شادگان بعد از گذشت سه سال هنوز به بهره برداری نرسیده و مردم این شهرستان آب خام بودن تصفیه مصرف می کنند که این امر باعث وارد شده صدمات جبران ناپذیری به مردم این شهرستان شده است زیرا آبی که اکنون مصرف می کنند با استانداردهای معمولی بهداشت هم فاصله دارد.

نماینده شادگان عنوان کرد: واقعا این گونه برخوردها در وزارت نیرو عجیب و حیرت آور است. آنها در حالی بی پولی را عامل عدم بهره برداری از تصفیه خانه آب دارخوین عنوان می کنند و مردم را در معرض انواع آلودگی قرار داده اند که با هزینه های میلیاردی در حال ساخت چندین تونل برای انتقال آب کارون به استانهای اصفهان و مرکزی هستند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
نگاهی به طراحی موزه سرالوس اثر آلوارو سیزا (+عکس) ادعای اسرائیل: ۶ عضو حزب الله را هدف قرار دادیم محاکمه روحانی حامی بشار اسد / اتهام: حمایت از سرکوب مخالفان بشار اسد / شیخ حسون در لباس زندان و قفس متهم (+عکس) نمایش هلیکوپتر کبری با دندان های تیز در داکسفورد (+عکس) اعتراف دبیرکل ناتو؛ پای اروپا به جنگ علیه ایران باز شد نگین معماری مدرن کپنهاگ (+عکس) سازمان بین‌المللی دریانوردی عملیات تخلیه کشتی‌ ها از تنگه هرمز را متوقف کرد هشدار ایران درباره استفاده از مسیرهای دیگر در تنگه هرمز لیبرمن: نتانیاهو اسرائیل را به سوی جنگ داخلی می‌کشاند شغل رویایی دهه 80 میلادی؛ داستان خواندنی مشاوران تلفنی نینتندو (+فیلم و عکس) هشدار نهاد مدیریت بر آبراه خلیج فارس نسبت به تبعات تردد از مسیرهای غیرمجاز  اجلاس انرژی بریکس در هند؛ فرصتی راهبردی برای بازگشت ایران به بازار جهانی نفت ایتالیا: در جنگ علیه ایران مشارکت نکردیم برنامه اعزام ارتش دانمارک به تنگه هرمز تماس تلفنی عراقچی - وزیر خارجه عمان / برنامه گفت‌وگو برای تعیین اداره آینده تنگه هرمز