فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۰۸۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۱۷-۰۹-۱۳۹۲
کد ۳۰۸۰۳۶
انتشار: ۲۱:۴۵ - ۱۷-۰۹-۱۳۹۲

حضور وزیر نیرو در مجلس برای توضیح درباره کارون

نماینده شادگان در مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر نیرو برای ارائه توضیحات در خصوص سئوال وی در مورد انتقال آب از سرشاخه های کارون به فلات مرکزی خبرداد.

عبدالله تمیمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: چندی قبل سئوالی از وزیر نیرو در خصوص علت ادامه طرح های انتقال آب از سرشاخه های کارون به فلات مرکزی در صحن علنی مطرح کردم که بعد از پیگیری های جدی، فردا دوشنبه وزیر نیرو برای ارائه توضیحات در خصوص این سئوال باید با هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ملاقات و توضیحات خود را ارائه کند.

وی افزود: در صورتی که وی نتواند من و هیئت رئیسه را در جلسه دوشنبه قانع کند، این موضوع به کمیسیون انرژی عودت داده می شود و در صورتی که در کمیسیون هم به نتیجه نرسد وزیر نیرو باید در صحن علنی پاسخگوی کل نمایندگان باشد.

تمیمی عنوان کرد: انتقال آب از سرشاخه های کاورن به سایر نقاط کشور در حالی که زمین های کشاورزی خوزستان به علت نبود و کمبود آب در حال نابودی است خیانت بزرگی به مصالح کشور، نظام و مردم خوزستان است و معلوم نیست دلیل اصرار وزارت نیرو برای این انتقال چیست.

نماینده شادگان در مجلس ادامه داد: طرح انتقال آب کارون به فلات مرکزی هم اکنون به صرف هزینه های سرسام آور و میلیاردی در حال اجرا است که در حالیکه خود خوزستان که قطب تولید محصولات کشاورزی کشور به شمار می رود بیش از هر استانی به این آب نیاز دارد.

تمیمی تاکید کرد: باید معلوم شود هدف وزارت نیرو از اجرای طرح های انتقال آب از کارون که به عقیده همه کارشناسان مشکلات عدیده زیست محیطی به دنبال دارد، چیست؟ من به نمایندگی از سایر نمایندگان خوزستان به صورت جدی این موضوع را پیگیری کنم و اگر وزیر جواب قانع کننده ای برای این موضوع نداشت یا اینکه طرح های انتقال آب متوقف نشود باید منتظر واکنش جدی نمایندگان خوزستان در مجلس باشد.

وی همچنین با اشاره به وضع اسفناک آب شرب مردم شادگان اظهار کرد: تصفیه خانه آب دارخوین شادگان بعد از گذشت سه سال هنوز به بهره برداری نرسیده و مردم این شهرستان آب خام بودن تصفیه مصرف می کنند که این امر باعث وارد شده صدمات جبران ناپذیری به مردم این شهرستان شده است زیرا آبی که اکنون مصرف می کنند با استانداردهای معمولی بهداشت هم فاصله دارد.

نماینده شادگان عنوان کرد: واقعا این گونه برخوردها در وزارت نیرو عجیب و حیرت آور است. آنها در حالی بی پولی را عامل عدم بهره برداری از تصفیه خانه آب دارخوین عنوان می کنند و مردم را در معرض انواع آلودگی قرار داده اند که با هزینه های میلیاردی در حال ساخت چندین تونل برای انتقال آب کارون به استانهای اصفهان و مرکزی هستند.

ارسال به دوستان
پیشنهاد افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی اعتبار کالابرگ برخی دهک‌ها روی میز دولت بیانیه پایانی نشست شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا؛ حمایت از مذاکرات تهران-واشنگتن ایران ۰ - ۳ آمریکا/ طلسم باخت‌های تیم ملی والیبال شکسته نشد روز عاشورا در لرستان (عکس) ادعای نتانیاهو: ما هنوز وظایفی داریم که باید در ایران انجام شود/ از جنوب لبنان عقب‌نشینی نخواهیم کرد فرانسه چند راکتور هسته‌ای را از مدار خارج کرد شیخ نعیم قاسم: صبر ما معادلات را تغییر می‌دهد انگلیس ۳۸۰ میلیون دلار برای تامین سوخت هسته‌ای و کمک به اوکراین اختصاص می‌دهد نحوه ثبت اعتراض به احکام مستمری و دریافت غیرحضوری فیش حقوقی بازنشستگان تأمین اجتماعی هدف قرار گرفتن یک کشتی در جنوب شرق عمان وزارت دفاع عراق: انفجاری در انبار مهمات الحشد الشعبی رخ داده   از اتاقی ۹ متری تا باشگاهی برای رویاها؛ روایتی از 16 سالگی « کتابخانه روستایی فاطمه‌ها» معاون ترامپ: یادداشت تفاهم با ایران جلوی افزایش اختلاف ها را می گیرد رهبر انصارالله: حضور اسرائیل در سومالی‌لند را تحمل نمی‌کنیم پیام تسلیت و ابراز همدردی پزشکیان با دولت و ملت ونزوئلا در پی زلزله اخیر