فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۹۶۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۹ - ۲۷-۰۶-۱۳۹۲
کد ۲۹۶۳۶۲
انتشار: ۱۹:۲۹ - ۲۷-۰۶-۱۳۹۲

بیرون آمدن عقرب زنده از گوش یک بیمار

پزشک اورژانس بیمارستان قائم اسدآباد گفت: پس از ریختن چند سی‌سی آب داخل مجرای گوش بیمار، یک عقرب 3.5 سانتیمتری با پای خود از گوش بیمار بیرون آمد و بیمار پس از انجام معاینات تکمیلی با حال عمومی مناسب از بیمارستان مرخص شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان بابک برزویی اظهار داشت: چند ماهی است که به عنوان پزشک اورژانس بیمارستان قائم اسدآباد مشغول فعالیت هستم و در این مدت با موارد متعدد عقرب گزیدگی برخورد داشته‌ام.

وی ادامه داد: عجیب‌ترین آنها بیمار میانسالی بود که ساعت 2 بامداد نیمه دوم تابستان 92 با شکایت احساس وجود یک جسم خارجی در گوش به اورژانس مراجعه کرد.

پزشک اورژانس بیمارستان قائم اسدآباد افزود: به گفته بیمار یک حشره که احتمالاً پروانه کوچکی است بیش از نیم ساعت قبل هنگامی که بیمار در طبقه همکف منزل مسکونی خود خوابیده بود وارد گوش او شده و حرکت جانور سبب بیداری وی شده است.

وی اذعان کرد: بیمار با وجود تلاش‌های مکرر و استفاده از گوش پاک‌کن برای خارج‌سازی جانور، همچنان حرکت آن را در داخل گوشش احساس می‌کرد و به ناچار و بنا به توصیه همسر خود به بیمارستان مراجعه می‌کند.

برزویی با بیان اینکه در بدو مراجعه با استفاده از اتوسکوپ اقدام به معاینه گوش بیمار کردم، گفت: در کمال تعجب یک عقرب زرد رنگ را در نزدیکی پرده صماخ مشاهده کردم، ابتدا تصمیم گرفتم تا با استفاده از گلیسیرین عقرب را خفه کرده، سپس با شست‌وشو آنرا خارج سازم. اما متأسفانه گلیسیرین و یا ماده روغنی دیگری در دسترس نبود.

وی گفت: به دلیل نداشتن درد احتمال عقرب‌گزیدگی مطرح نمی‌شد اما با توجه به غیر قابل پیش‌بینی بودن زمان قریب‌الوقوع گزش عقرب و به دنبال آن احتمال بالای مرگ بیمار به دلیل نزدیکی محل گزش به مغز، ضمن حفظ خونسردی به ناچار از آب ولرم (هم دمای بدن) برای شست‌وشوی گوش استفاده کردم.

پزشک اورژانس بیمارستان قائم اسدآباد ادامه داد: پس از ریختن چند سی سی آب داخل مجرای گوش، عقرب حدوداً 3.5 سانتیمتری با پای خود از گوش بیمار بیرون آمد و بیمار پس از انجام معاینات تکمیلی با حال عمومی مناسب از بیمارستان مرخص شد و در پیگیری های بعدی در سلامت کامل به سر می‌برد.

وی با اشاره به اینکه عقرب صید شده برای شناسایی گونه در اختیار گروه حشره‌شناسی دانشکده پزشکی همدان قرار گرفت، گزارش خارج سازی عقرب از گوش انسان را جزء موارد بسیار نادر دانست و گفت: مورد مشابهی که به صورت رسمی و مستند با عنوان مقاله علمی گزارش شده باشد در پایگاه های معتبر علمی وجود ندارد.

برزویی یادآور شد: به دلیل فراوانی ورود اجسام خارجی در گوش و بینی به ویژه در کودکان، بیماران باید به خاطر داشته باشند در هنگام ورود هر جسم خارجی اعم از جاندار یا بی‌جان به داخل مجرای گوش، قبل از هرگونه دستکاری خودسرانه، به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنند تا پس از معاینه دقیق اقدامات پزشکی لازم انجام شود.

 گفتنی است پزشک اورژانس بیمارستان قائم اسدآباد با همکاری کارکنان اورژانس شامل مهدی هادی جوان، سید مصطفی امامی و رضوان معتقد موفق به خارج‌سازی یک عقرب زنده از مجرای گوش بیمار شدند.
برچسب ها: عقرب ، گوش میانی ، بیمار
ارسال به دوستان
گران‌ترین و ارزان‌ترین اینترنت دنیا در سال ۲۰۲۶ (+اینفوگرافیک) سفیر ایران در بغداد: باید به نگرانی‌های گروه‌های مقاومت عراق پاسخ داده شود سقوط بالگرد گشت ساحلی آمریکا مسی: فقط از صعود خوشحالم، مغزم کار نمی‌کند! دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت: امضای رسمی ترامپ پای نام خلیج فارس سند ایستادگی ایرانیان است ونس: در مذاکرات با ایران پیشرفت داشته‌ایم ۵ کشته و ده‌ها زخمی در حمله موشکی اوکراین به روسیه اژه ای: عفو بیش از ۸۰ هزار محکوم اغتشاشات؛ بازگشت ۵۸ هزار میلیارد به بیت‌المال گل‌گهر سیرجان در تورنمنت سه‌جانبه تعیین سهمیه آسیایی شرکت نمی‌کند تیراندازی در کانادا؛ یک افسر پلیس هدف قرار گرفت صهیونیست‌ها بیش از 11 هزار منزل لبنانی را ویران کردند تاریکخانه ساترا به روان جامعه آسیب می‌زند! سفر قالیباف و عراقچی به عمان آرژانتین۲-۰ اتریش/حتی یک دقیقه از آخرین رقص بهترین بازیکن تاریخ را از دست ندهید چرا بازی ایران بلژیک مساوی شد؟