فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۹۳۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۱۰-۰۶-۱۳۹۲
کد ۲۹۳۶۸۹
انتشار: ۱۲:۴۸ - ۱۰-۰۶-۱۳۹۲

پرونده قدیمی‌ترین زن زندانی مختومه شد

عصر ایران
دور جدید رسیدگی به این پرونده از تیرماه امسال و بعد از گذشت 20 سال از وقوع قتل مجددا آغاز شده و فاطمه مطیع همچنان بر طبل بی‌گناهی و عدم دخالت خود در وقوع این قتل می‌کوبد.
تسنیم: در تیرماه سال 72، مرد جوانی که به علت مسمومیت شدید در آستانه مرگ قرار داشت به بیمارستانی در جنوب تهران منتقل شد و پزشکان به سرعت اقدامات لازم برای بهبود وی را به کار گرفتند اما تلاش آنها کارساز نبود و مجید به علت شدت مسمومیت فوت کرد. با انجام تحقیقات مقدماتی توسط کارآگاهان و مأموران پلیس آگاهی، نام زنی که آخرین بار با مقتول دیده شده بود، به عنوان متهم به قتل روبه‌روی مأموران قرار گرفت.
 
فاطمه مطیع، در تحقیقات اولیه و همانطور که گزارش پزشکی قانونی اعلام کرده بود، به ارتکاب قتل مجید به وسیله نوشیدنی مسموم اعتراف کرد و پرونده برای رسیدگی به دادگاه ارسال شد؛ در جریان رسیدگی به پرونده در دادگاه، فاطمه اتهام قتل را منکر شد و مدعی شد لحظاتی پیش از دستگیری، همسرش که عامل اصلی قتل بوده، از او خواسته ارتکاب قتل را گردن بگیرد تا بتواند رضایت خانواده مقتول را جلب کند؛ فاطمه هم همان کرد که شوهرش خواسته بود.
 
انکار ارتکاب قتل توسط متهم نتیجه نداشت و در حالی که اولیای‌دم خواسته خود را قصاص متهم یعنی فاطمه عنوان کرده بودند، قاضی پرونده دفاعیات او را کافی ندانست و حکم به قصاص فاطمه داد؛ حکمی که در دیوانعالی کشور نقض شد و قرار شد دوباره مورد رسیدگی قرار گیرد. این پرونده بارها بین دادگاه و دیوانعالی کشور در رفت‌وآمد بود و حتی یک بار هم قاضی پرونده حکم به تبرئه او داد اما این‌بار با اعتراض و شکایت اولیای‌دم نسبت به پرونده، پرونده به دیوانعالی ارسال شد و حکم تبرئه هم نقض شد.
 
دادگاه تاکنون 8 بار فاطمه را به اتهام قتل به قصاص محکوم کرده و یک‌بار هم او را تبرئه کرده است و این در حالی است که تمام این احکام از سوی دیوانعالی کشور نقض شده است؛ دور جدید رسیدگی به این پرونده از تیرماه امسال و بعد از گذشت 20 سال از وقوع قتل مجددا آغاز شده و فاطمه مطیع همچنان بر طبل بی‌گناهی و عدم دخالت خود در وقوع این قتل می‌کوبد.
 
آن‌طور که خرمشاهی وکیل مدافع مطیع گفته بود، قرار بود در جلسه امروز ، قاضی اگر از دفاعیات متهم و وکیل وی قانع نشود، اقدام به برگزاری مراسم قسامه کند که طی آن خانواده مقتول باید 50 نفر را به دادگاه معرفی کنند و همه آنها باید قسم بخورند که فاطمه مطیع عامل مرگ مجید بوده است. اگر خانواده مجید نتوانند 50 مرد را برای این کار به دادگاه معرفی کند، آن‌گاه نوبت فاطمه مطیع است که 50 بار قسم بخورد که بی‌گناه است.
 
اما این پایان ماجرا نبود و خرمشاهی دقایقی پیش در گفت‌وگو با تسنیم گفت: صبح امروز پیش از آغاز جلسه محاکمه و ورود دادگاه به ماهیت پرونده، به درخواست اولیای‌دم، قرار شد صلح و سازش صورت گیرد و آنها از درخواست قصاص گذشت کردند.
 
وی ادامه داد: فاطمه مطیع با وجود اینکه همچنان بر بی‌گناهی خود اعتقاد داشت اما با این موضوع موافقت کرد و به این ترتیب این پرونده مختومه شد. قرار است فاطمه مطیع دیه یک انسان کامل را به خانواده اولیای‌دم پرداخت کند.
برچسب ها: زندانی زن ، مسمومیت ، قتل
ارسال به دوستان
تویوتای دست‌ساز و کمیاب ژاپنی / ترکیب چهره کلاسیک با موتور افسانه‌ای (+عکس) گران‌ترین و ارزان‌ترین اینترنت دنیا در سال ۲۰۲۶ (+اینفوگرافیک) سفیر ایران در بغداد: باید به نگرانی‌های گروه‌های مقاومت عراق پاسخ داده شود سقوط بالگرد گشت ساحلی آمریکا مسی: فقط از صعود خوشحالم، مغزم کار نمی‌کند! دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت: امضای رسمی ترامپ پای نام خلیج فارس سند ایستادگی ایرانیان است ونس: در مذاکرات با ایران پیشرفت داشته‌ایم ۵ کشته و ده‌ها زخمی در حمله موشکی اوکراین به روسیه اژه ای: عفو بیش از ۸۰ هزار محکوم اغتشاشات؛ بازگشت ۵۸ هزار میلیارد به بیت‌المال گل‌گهر سیرجان در تورنمنت سه‌جانبه تعیین سهمیه آسیایی شرکت نمی‌کند تیراندازی در کانادا؛ یک افسر پلیس هدف قرار گرفت صهیونیست‌ها بیش از 11 هزار منزل لبنانی را ویران کردند تاریکخانه ساترا به روان جامعه آسیب می‌زند! سفر قالیباف و عراقچی به عمان آرژانتین۲-۰ اتریش/حتی یک دقیقه از آخرین رقص بهترین بازیکن تاریخ را از دست ندهید