فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۹۲۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۸ - ۰۳-۰۶-۱۳۹۲
کد ۲۹۲۷۰۷
انتشار: ۲۱:۱۸ - ۰۳-۰۶-۱۳۹۲

تأسیس مرکز ترک الکل در تهران

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از صدور مجوز تاسیس اولین مرکز ترک الکل در کشور خبر داد و گفت: مجوز این مرکز که در تهران فعالیت خود را آغاز می‌کند به صورت پایلوت صادر شده و فعلا تا زمانی که شرایط و نتایج فعالیت این مرکز بررسی شود، مجوز دیگری صادر نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، فرید براتی سده با اشاره به اینکه تا به امروز نیز تنها به درخواست وزارت کشور مجوز مراکز ترک الکل را صادر نکرده‌ایم، اظهار کرد: مجوز این مراکز به پزشکان و متخصصان واجد شرایط و آموزش دیده ارائه می‌شود.

به گفته وی بهزیستی قصد ندارد مجوز مراکز ترک الکل را به کمپ‌دارها (کمپ‌های ترک اعتیاد) ارائه کند.

وی با بیان اینکه افراد مصرف کننده برای ترک از 25 روز تا یک ماه در مراکز ترک الکل «بستری» می‌شوند، گفت: شرایط این مراکز معمولا مشابه سایر مراکز درمان ترک اعتیاد است.

به گفته مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی، پیش از این مجوز فعالیت گروه‌های AA (الکلی‌های ناشناس) صادر شده است و فعالیت این گروه‌ها به نوعی است که تنها می‌توانند جلساتی را برگزار کنند و فردی تحت بستری قرار نمی‌گیرد.

وی افزود: متقاضیان دریافت مجوز فعالیت برای گروه‌های AA می‌توانند با مراجعه به سازمان بهزیستی و استانداری‌ها برای مجوز فعالیت دریافت کنند.

براتی سده در مورد صحبت‌های مطرح شده توسط مسئولان وزارت بهداشت در خصوص عدم نیاز به تاسیس مراکز درمان اختصاصی سوء مصرف الکل، بیان کرد: عدم نیاز به فعالیت مراکز تخصصی سوء مصرف الکل به دلیل اجرا نشدن برنامه پزشک خانواده در کشور موضوعی کاملا بی‌ربط است.

وی در مورد اینکه عنوان می‌شود که مراکز درمان موجود از جمله پزشکان عمومی و متخصصان باید آموزش‌های مربوط به این مبحث را فراگیرند و در درمان این دسته از بیماران توانمند شوند،‌ خاطر نشان کرد: این موضوع تنها در مورد کسانی است که بر اثر مصرف الکل دچار بیماریهای جسمی می‌شوند.

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی، افزود: خدمات روانشناختی برای ترک مصرف کنندگان الکل بسیار مهم است و باید بخشی از خدمات در مراکز ترک الکل پیش بینی شود، اما در بیمارستان‌های عمومی خدمات روانشناختی در این زمینه وجود ندارد.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی همچنین به نیاز کشور برای تاسیس مراکز ترک الکل اشاره کرد و گفت: با توجه به گفته‌های فرمانده نیروی انتظامی که اعلام کرد چیزی در حدود 200 هزار نفر مبتلا به الکل در کشور وجود دارد، مطمئنا باید به ایجاد مراکز ترک الکل در کشور توجه شود و آمار اعلام شده به هیچ وجه آمار کمی نیست.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
۵ نوشیدنی که فواید بیشتری نسبت به چای سبز برای فشار خون دارند پویش ملی «ققنوس» با مشارکت ۶۳۷۵ دانش‌آموز و معرفی ۱۰۰ اثر برتر یک حقوقدان: شرکت‌های اینترنتی باید در تصادفات پیک‌های موتوری شریک مسئولیت باشند این ابرخودرو حیرت‌انگیز با ۳۲۷ هزار قطعه لگو ساخته شده است!(+عکس) یکی از معروف ترین اسناد پایان جنگ جهانی دوم (+عکس) مرد جوان همسرش را درون تاکسی و در برابر فرزند16ساله اش به گلوله بست و بلافاصله خودش را هم کشت پشت حصارهای «گراند هتل» چه خبر است؟ تن آسانی، امری روان شناختی یا فلسفی؟ بقائی: پیشرفت های خوبی داشتیم اما تهدیدات ترامپ باعث شد ایران حاضر به ادامه نشست چهارجانبه نباشد معجزه چشمه آهنی در دل ویرانه‌های گیومری ارمنستان (+عکس) فرمانده روسی آتریاد تبریز و عده‌ای از سربازان روسی و ایرانی قزاقخانه در دوره قاجار(عکس) آلپاین A290؛ تلفیق میراث رالی با فناوری الکتریکی (+عکس) یکی از زیباترین صورت های مرسدس بنز از HWA EVO (+عکس) تهدید رئیس جمهور به مرگ چه پیامدهایی دارد؟ کاتیدید برگ‌مانند ؛ سخت است باور کنید که برگ نیست! (+عکس)