فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۹۰۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۲۱-۰۵-۱۳۹۲
کد ۲۹۰۳۰۸
انتشار: ۱۱:۵۸ - ۲۱-۰۵-۱۳۹۲

بخشایش/ مخالف: دولت یازدهم دولت سالمندان است

عصر ایران
بخشایش ادامه داد: این چه پیوند و سیمانی است که در آینده می‌خواهد دولت را مستحکم نگه دارد، دولتی که باید شفاف و شیشه‌ای باشد، دولتی که باید از پشت آن همه چیز را دید.

یک عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس، به عنوان یکی از منتقدین برنامه‌های کلی دولت روحانی گفت: سعی می‌کنم انتقادی که ارائه می‌کنم، خالی از حب و بغض باشد.

به گزارش ایسنا، احمد بخشایش که در مخالفت با برنامه‌های کلی حسن روحانی صحبت می‌کرد، گفت: نظام‌های دنیا به طور کلی به سه دسته تقسیم می‌شوند، نظام‌های ریاستی که فصل‌الخطاب با رییس‌جمهور است، مثل آمریکا؛ نظام‌های پارلمانی که فصل‌الخطاب با پارلمان است مثل ترکیه و نظام ایران که نظام نیمه ریاستی و نیمه پارلمانی است.

وی ادامه داد: نقد و مخالفت با کلیات کابینه به این معنی نیست که افراد شایسته‌ای در کابینه وجود ندارد، بلکه آقایان محترمند و قابل رای دادن هستند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: ما به این مساله می‌رسیم که آقای رییس‌جمهور فرمودند حقوقدان هستند، کابینه ایشان به یک شرکت سهامی عام بیشتر شبیه است، هر یک از افراد در کابینه ایشان سهمی گرفته‌اند مثلا آقای آخوندی سهم آقای ناطق نوری، آقای پورمحمدی سهم آیت‌الله آملی لاریجانی، آقای حجتی هم سهم عبدالله نوری است.

بخشایش ادامه داد: این چه پیوند و سیمانی است که در آینده می‌خواهد دولت را مستحکم نگه دارد، دولتی که باید شفاف و شیشه‌ای باشد، دولتی که باید از پشت آن همه چیز را دید.

وی خطاب به روحانی گفت: آقای روحانی دولت شما دولت کارگزار شماره دو است همان که منتج به دولت احمدی‌نژاد شد، شما در مصاحبه‌هایتان بالاترین نقد را به او وارد کردید، آیا نباید گفت کابینه شما بر مبنای گذشته و چراغ راه آینده است؟ همان راه را طی می‌کند.

نماینده مردم اردستان در مجلس خاطرنشان کرد: در دولت‌های هاشمی و خاتمی 500 نخبه داشتیم، شما هم از همان نخبه‌ها استفاده کردید پس این چه استفاده‌ای از نسل‌های بعدی و چرخش نخبگان است؟ آیا جوانگرایی نباید در کابینه شما سهم داشته باشد؟ سهم جوانان کجاست؟

بخشایش تاکید کرد: سن این دولت به طور متوسط 62 سال است، دولت شما دولت سالمندان است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش پایانی صحبت‌های خود، گفت: شما فقط اصل 44 قانون اساسی را در نظر گرفته‌اید و آمال و آرزوهای خود را به جای مجلس گذاشتید و فکر می‌کنید باید جای مجلس را بگیرید.

ارسال به دوستان
شناسایی نخستین مورد تب کریمه کنگو در اردبیل آقای مجری ؛ مظلوم نمایی نکن، اون روز که جیک جیک مستونت بود، یاد زمستونت نبود؟ رکورد تاریخی رونالدو در جام جهانی ۲۰۲۶ وقتی نام علی دایی در جام جهانی ۲۰۲۶ دوباره می‌درخشد اینجا «کمربند نارنجی» است؛ شهری 18 هزار نفری که 90 درصد یک محصول جهانی را تولید می کند مارکو روبیو: مسئله لبنان از ایران جداست نوحه ترکی در عزای حضرت ابوالفضل(ع) با صدای ماندگار سلیم موذن زاده هشدار پلیس فتا به صاحبان کسب‌وکارها درباره کلاهبرداری‌های جدید تعطیلی سراسری سینماهای کشور برای مراسم تشییع پیکر رهبر پایان محدودیت‌های ترافیکی در محورهای شمالی شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه حمایت از صلح‌بانان را تصویب کرد توقیف ۳۰۰ پهپاد در حاشیه مسابقات جام جهانی ۲۰۲۶ پزشکیان: مذاکره درباره توان موشکی ایران خط قرمز است افشاگری نخست‌وزیر پاکستان درباره جزئیات تفاهم‌نامه ایران و آمریکا قالیباف: قوه فضائیه گام‌های‌ مؤثری برای افزایش اعتماد عمومی برداشته است