فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۸۶۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۴ - ۲۶-۰۴-۱۳۹۲
کد ۲۸۶۰۰۷
انتشار: ۱۵:۲۴ - ۲۶-۰۴-۱۳۹۲

آب شرب آلوده به نیترات و خطر تولد نوزادان نارس

نتایج یک مطالعه جدید نشان داد که آلوده شدن آب شرب به نیترات، خطر تولد نوزادان نارس را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، پزشکان با توجه به نتایج این مطالعه هشدار دادند که مصرف آب شرب آلوده به نیترات در دروان بارداری خطر تولد نوزادان مبتلا به نواقص مادرزادی نظیر «اسپینا بیفیدا» یا بیرون‌زدگی نخاع، عارضه لب‌شکری و عدم رشد طبیعی اندام‌ها را تشدید کند.

یکی از کارشناسان مرکز خدمات سلامت زیست محیطی کالیفرنیا در این رابطه گفت: برخی چاه‌های خصوصی که مستعد آلوده شدن به نیترات هستند باید دائم کنترل شوند.

به گزارش شبکه خبری ای‌بی‌سی، از آنجا که افزایش سطح نیترات به دلیل کاربرد برخی تکنیک‌های زراعی نیز می‌تواند باشد، کشاورزان هم باید به نوبه خود برای کاهش تولید این آلودگی در آب آشامیدنی تلاش کنند.

ارسال به دوستان
اروپا گرم ترین روزهای تاریخ خود را تجربه می کند تنش آبی در ۹ شهر و ۲۷ روستای خراسان جنوبی حملات هوایی دوباره اسرائیل به جنوب لبنان رجزخوانی پرسروصدای «وحید جلیلی» علیه ترامپ(فیلم) بارش های پراکنده در راه کشور قلعه‌نویی: درباره موضوعاتی که در دین ما ممنوع است، صحبت نمی‌کنیم سخنگوی وزارت دفاع: خطوط قرمز نظام همان شروطی است که رهبر معظم اعلام کردند شهردار شیعه نیویورک در عزاداری عاشورا (+عکس) هشدار مرکز زلزله‌نگاری درباره برج‌سازی در سواحل مازندران حمایت مقام دولت اوباما از توافق ترامپ و ایران : قابل مقایسه با برجام نیست/ در انبوه اشتباهات ترامپ، توافق، کار صحیح است پیام قرارگاه خاتم‌ به آمریکا در مورد پرواز هواپیماهای اسرائیل در اطراف ایران ادعای ترامپ: ایران بازار جدید برای آمریکا است هشدار قرارگاه خاتم درباره پرواز هواپیماهای اسرائیل به سمت ایران اولین حضور عمومی سردار قاآنی و سردار ذوالقدر بعد جنگ (عکس) عراقچی: شهادت آیت‌الله خامنه‌ای را نه می‌بخشیم، نه فراموش می‌کنیم