فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۸۴۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۱۷-۰۴-۱۳۹۲
کد ۲۸۴۳۳۵
انتشار: ۱۳:۵۳ - ۱۷-۰۴-۱۳۹۲

جزییات سوءاستفاده از کارت‌های سوخت

عصر ایران
وی افزود: افراد مدعی قطعا باید مستندات مربوط به ادعای خود درباره اشکالات سامانه هوشمند سوخت را به دادگاه ارائه کنند.
یک مقام مسئول در صنعت نفت وجود ایراد در سامانه هوشمند سوخت را رد کرد و در خصوص بازیابی و سوءاستفاده میلیاردی ۱۳ جایگاه از کارت‌های باطل‌شده سهمیه‌بندی گفت: اگر ایراد از سامانه بوده چرا این گروه از جایگاه‌های خاص مبالغ اضافی واردشده به حسابشان را برنگردانده‌اند؟

یک مقام مسئول در صنعت نفت در گفت‌وگو با فارس با اشاره به جزئیات بیشتری از این پرونده اظهار داشت: با توجه به اقدام مراجع قضایی در خصوص پرونده سوء استفاده میلیاردی چند جایگاه در تهران، پاسخگویی به بعضی اظهارات غیر شفاف بهتر است توسط قوه قضاییه صورت پذیرد.

وی افزود: افراد مدعی قطعا باید مستندات مربوط به ادعای خود درباره اشکالات سامانه هوشمند سوخت را به دادگاه ارائه کنند.

این مقام مسئول با اظهار شگفتی از این که اگر سامانه ایراد دارد چرا این اشکال فقط در چند جایگاه منتسب به یک گروه خاص ظاهر شده است، اضافه کرد: اگر ایراد از سامانه هوشمند سوخت بوده است چرا وقتی میلیاردها تومان نقدینگی اضافی دریافت می‌کردند هیچ عکس العملی نشان نداده اند؟

وی تصریح کرد: ضمن ضرورت ارج نهادن به زحمات شبانه روزی جایگاهداران خدوم و لزوم برخورد با معدود متخلفین، نکته مهم این است که این روش سواستفاده در حال توسعه در میان برخی جایگاه‌های کشور بود که فعلا با برخی اقدامات فنی و انضباطی از گسترش آن جلوگیری شده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: پرونده 13 جایگاه متخلف در کمیته رسیدگی به تخلفات توزیع فرآورده شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مورد رسیدگی قرار گرفته و در مرحله اول همه 13 جایگاه مورد بررسی متخلف ارزیابی شده اند که فعلا پرونده 3 جایگاه که مدیر مشترک داشته از سوی سازمان بازرسی کل کشور به دادگاه ارسال شده است.

به گزارش فارس، با انتشار خبر سوءاستفاده میلیاردی 13 جایگاه‌ سوخت از کارت‌های سوخته بنزین در خبرگزاری فارس، بیژن حاج‌محمدرضا رئیس اتحادیه جایگاه داران بنزین به این خبر واکنش نشان داد و اظهار داشت: نزدیک 50 درصد از جایگاه‌های سوخت در سرتاسر ایران جریمه شده‌اند،نه فقط جایگاه بنده و اصلا جرایم به استفاده از کارت‌های سوخته بنزین ارتباطی نداشته است.

وی مشکل ایجاد شده را ناشی از نارسایی و مشکل در سامانه هوشمند سوخت دانست.

به گزارش فارس، دیروز یک مقام آگاه در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از کشف یک شبکه سوءاستفاده از کارت‌های سوخت خبر داد و گفت: این شبکه کارت‌های سوخت باطل شده را از طریق یک عملیات پیچیده فنی بازیابی کرده و با همدستی تعدادی از جایگاه‌های سوخت تهران به صورت غیر مجاز سوخت را از شبکه توزیع سوخت خارج می‌کردند.

عباس کاظم‌پور مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی استان تهران نیز در گفت‌وگو با فارس گفته بود: بازیابی کارتهای باطل شده از عهده همه خارج است و تنها عده ای معدود توان این کار را دارند.
ارسال به دوستان
گران‌ترین و ارزان‌ترین اینترنت دنیا در سال ۲۰۲۶ (+اینفوگرافیک) سفیر ایران در بغداد: باید به نگرانی‌های گروه‌های مقاومت عراق پاسخ داده شود سقوط بالگرد گشت ساحلی آمریکا مسی: فقط از صعود خوشحالم، مغزم کار نمی‌کند! دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت: امضای رسمی ترامپ پای نام خلیج فارس سند ایستادگی ایرانیان است ونس: در مذاکرات با ایران پیشرفت داشته‌ایم ۵ کشته و ده‌ها زخمی در حمله موشکی اوکراین به روسیه اژه ای: عفو بیش از ۸۰ هزار محکوم اغتشاشات؛ بازگشت ۵۸ هزار میلیارد به بیت‌المال گل‌گهر سیرجان در تورنمنت سه‌جانبه تعیین سهمیه آسیایی شرکت نمی‌کند تیراندازی در کانادا؛ یک افسر پلیس هدف قرار گرفت صهیونیست‌ها بیش از 11 هزار منزل لبنانی را ویران کردند تاریکخانه ساترا به روان جامعه آسیب می‌زند! سفر قالیباف و عراقچی به عمان آرژانتین۲-۰ اتریش/حتی یک دقیقه از آخرین رقص بهترین بازیکن تاریخ را از دست ندهید چرا بازی ایران بلژیک مساوی شد؟