فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۸۲۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۰۶-۰۴-۱۳۹۲
کد ۲۸۲۲۴۳
انتشار: ۱۰:۴۸ - ۰۶-۰۴-۱۳۹۲

الزام به نصب دو ایربگ، بازهم مهلت گرفت

عصر ایران
وی افزود که در حال حاضر تامین برخی قطعات و سنسورها جهت نصب ایربگ روی خودرو با محدودیت روبه‌رو است که به همین دلیل از دولت خواسته‌ایم تا زمان اجبار نصب دو ایربگ روی خودروها مورد بازنگری قرار گیرد.
دنیای اقتصاد: مهلتی دوباره به خودروسازان. این بار نه برای استاندارد یورو 4 بلکه برای پروژه‌ای که همین سه ماه پیش، مهلتی دوباره گرفت.

الزام به نصب دوایربگ در خودروهای داخلی همچون استاندارد یورو 4 گرفتار آفت «مهلت‌های دوباره» شد. این در حالی است که این الزام نیز با تدبیر وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت با راه حل همیشگی یعنی ارائه جدول زمانبندی فعلا به نفع خودروسازان به خیر گذشته است.

مهلت الزام به نصب دوایربگ در خودروهای داخلی در تاریخ 18/1/92 پایان ‌یافت این در شرایطی است که مهلت در نظرگرفته شده با اعتراضات زیادی از سوی خودروسازان روبه‌رو بود، به طوري كه مسوولان شرکت‌های خودروساز با ارائه دلایلی خواستار تمدید این فرصت بودند در نهایت تاریخ 1/4/92 آخرین مهلت برای نصب دوایربگ شد، حال آنکه خودروسازان باز هم خواستار فرصتی دیگر در این زمینه شدند.

در نهایت در جلسه کارگروه حمایت از تولید كه به ریاست معاون اول رييس‌جمهور برگزار شد مقرر گرديد جدول زمان‌بندی توسط وزارت صنعت و سازمان استاندارد تهیه شود تا خودروسازان طبق آن خودروهای خود را تجهیز به دو ایربگ کنند. البته در مصوبه دولت به استناد این تبصره خودروسازان سالانه مجازند 20 درصد از حجم تولیدات خود را با یک کیسه هوای راننده به صورت اختیاری تولید كنند.

در این زمینه احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به مهلت دوباره دولت به خودروسازان برای نصب دو ایربگ تاکید می‌کند که در اجرای مصوبه دولت در الزام نصب دو ایربگ با محدودیت‌هایی در تامین قطعات مواجه هستیم، از این رو نصب دو ایربگ روی محصولات شرکت‌های خودروساز در قالب یک جدول زمان‌بندی شده خواهد بود.

در این زمینه معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در گفت‌و‌گو با «فارس» تاکید کرده که در برخی خودروها به دلیل برخی محدودیت‌ها در تامین ایربگ، با مشکل روبه‌رو هستیم و در مورد برخی خودروها نیز به دلیل تغییراتی که باید در بدنه و جلوی خودرو جهت نصب ایربگ صورت گیرد، نیازمند تمدید زمان هستیم.

وی افزود که در حال حاضر تامین برخی قطعات و سنسورها جهت نصب ایربگ روی خودرو با محدودیت روبه‌رو است که به همین دلیل از دولت خواسته‌ایم تا زمان اجبار نصب دو ایربگ روی خودروها مورد بازنگری قرار گیرد.

وی با اشاره به موضوع مهلت‌دهی به خودروسازان برای نصب دو کیسه هوا در جلسه کارگروه حمایت از تولید اضافه کرد که بر این اساس قرار شد 20 درصد خودروها مجوز داشته باشند تا بدون نصب دو ایربگ و فقط با یک ایربگ تولید شوند.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
اژه ای: عفو بیش از ۸۰ هزار محکوم اغتشاشات؛ بازگشت ۵۸ هزار میلیارد به بیت‌المال گل‌گهر سیرجان در تورنمنت سه‌جانبه تعیین سهمیه آسیایی شرکت نمی‌کند تیراندازی در کانادا؛ یک افسر پلیس هدف قرار گرفت صهیونیست‌ها بیش از 11 هزار منزل لبنانی را ویران کردند تاریکخانه ساترا به روان جامعه آسیب می‌زند! سفر قالیباف و عراقچی به عمان آرژانتین۲-۰ اتریش/حتی یک دقیقه از آخرین رقص بهترین بازیکن تاریخ را از دست ندهید چرا بازی ایران بلژیک مساوی شد؟ فریب ظاهرشان را نخورید! پشت پرده تفاوت های شگفت انگیز سه غول دنیای خزندگان (+اینفوگرافیک) وزارت بهداشت لبنان: شمار قربانیان حملات اسرائیل از ۴ هزار نفر فراتر رفت اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای شمالی کشور استقبال پرسپولیس از تصمیم فدراسیون فوتبال برای تعیین نمایندگان آسیا رکوردشکنی افسانه ای؛ گران ترین جام های جهانی تاریخ کدامند؟ آناتولی: ایران از زمان اعلام توافق با آمریکا ۳۶ میلیون بشکه نفت صادر کرده توکلی‌زاده: تشییع امام شهید، بزرگ‌ترین رستاخیز ملی و نماد وحدت امت اسلامی خواهد بود