فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۷۶۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۳ - ۰۶-۰۳-۱۳۹۲
کد ۲۷۶۱۸۸
انتشار: ۱۱:۵۳ - ۰۶-۰۳-۱۳۹۲

بخشنامه مهم گمرک درباره واردات دارو

عصر ایران
بانک مرکزی چندی پیش با صدور بخشنامه‌ای از حذف ارز مرجع واردات دارو خبر داد. با این حال مجلس مصوب کرد که ارز مرجع تا پایان خرداد ماه امسال به واردات دارو داده شود. در بخشنامه جدید گمرک می‌توان این طور استنباط کرد که ثبت سفارش واردات دارو براساس ارز مرجع واردات تمدید شده است.
ایسنا: ثبت سفارش واردات دارو و تجهیزات پزشکی در قالب گروه دوم کالاهای وارداتی تا پایان خرداد سال جاری تمدید شد.

در تازه‌ترین بخشنامه گمرک ایران آمده است: "براساس نامه مورخ شانزدهم اردیبهشت 1392 سازمان توسعه تجارت مبنی بر تمدید کلیه ثبت سفارش‌های گروه دوم کالایی شامل (مواد اولیه موردنیاز کارخانه‌های دارویی، داروهای ساخته شده و برخی از تجهیزات پزشکی) در سیستم ثبتارش و پورتال بانک مرکزی تا مورخ سی‌ام اردیبهشت 1392 بنا به درخواست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت اطلاع و اقدام لازم با رعایت کامل مقررات ارسال می‌شود. ضمن اینکه با توجه به موافقت وزارت مزبور و وزارت صنعت، معدن و تجارت در صورت تمدید مجوز ثبت سفارش به صورت سیستمی و صحت مراتب در سامانه فوق‌الاشاره نیازی به تمدید اوراق دستی ثبت سفارش نیست."
 
بانک مرکزی چندی پیش با صدور بخشنامه‌ای از حذف ارز مرجع واردات دارو خبر داد. با این حال مجلس مصوب کرد که ارز مرجع تا پایان خرداد ماه امسال به واردات دارو داده شود. در بخشنامه جدید گمرک می‌توان این طور استنباط کرد که ثبت سفارش واردات دارو براساس ارز مرجع واردات تمدید شده است.
 
واردات محصولات دارویی به کشور در سال 1391 از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب 0.04 و 2.75 درصد نسبت به سال 1390 افزایش یافته و به 16 هزار تن و یک میلیارد و 468 میلیون دلار رسید. آمار گمرک ایران حاکی از آن است که کشورمان در سال گذشته از 56 کشور انواع محصولات دارویی وارد کرده است.
 
بانک مرکزی چند روز پیش در حالی از اختصاص 196 میلیون دلار ارز برای واردات دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی در 53 روز نخستین سال جاری خبر داد که به نظر می‌رسد این میزان ارز اختصاص یافته جوابگوی نیاز کشور به واردات دارو و تجهیزات پزشکی نیست.
 
از سوی دیگر براساس گزارش‌های منتشر شده مقادیر زیادی دارو و مواد اولیه دارویی به دلیل مشکلات ارزی به وجود آمده در گمرک‌های کشور انباشت شده و گمرک به آنها اجازه ترخیص نمی‌دهد. اگرچه معاون گمرک موضوع دپوی دارو در گمرک‌های کشور را رد کرده اما رئیس کل گمرک به صورت تلویحی این خبر را تائید کرده است.
 
با وجود اینکه آمار دقیقی از میزان انباشت دارو در گمرک‌های کشور در دست نیست اما این نگرانی وجود دارد که انباشت بیش از حد دارو در گمرک‌ها به فاسد شدن و از بین رفتن این داروها منجر شود.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت: امضای رسمی ترامپ پای نام خلیج فارس سند ایستادگی ایرانیان است ونس: در مذاکرات با ایران پیشرفت داشته‌ایم ۵ کشته و ده‌ها زخمی در حمله موشکی اوکراین به روسیه اژه ای: عفو بیش از ۸۰ هزار محکوم اغتشاشات؛ بازگشت ۵۸ هزار میلیارد به بیت‌المال گل‌گهر سیرجان در تورنمنت سه‌جانبه تعیین سهمیه آسیایی شرکت نمی‌کند تیراندازی در کانادا؛ یک افسر پلیس هدف قرار گرفت صهیونیست‌ها بیش از 11 هزار منزل لبنانی را ویران کردند تاریکخانه ساترا به روان جامعه آسیب می‌زند! سفر قالیباف و عراقچی به عمان آرژانتین۲-۰ اتریش/حتی یک دقیقه از آخرین رقص بهترین بازیکن تاریخ را از دست ندهید چرا بازی ایران بلژیک مساوی شد؟ فریب ظاهرشان را نخورید! پشت پرده تفاوت های شگفت انگیز سه غول دنیای خزندگان (+اینفوگرافیک) وزارت بهداشت لبنان: شمار قربانیان حملات اسرائیل از ۴ هزار نفر فراتر رفت اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای شمالی کشور استقبال پرسپولیس از تصمیم فدراسیون فوتبال برای تعیین نمایندگان آسیا