فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۶۶۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۸ - ۲۰-۰۱-۱۳۹۲
کد ۲۶۶۰۳۲
انتشار: ۲۰:۵۸ - ۲۰-۰۱-۱۳۹۲

هشدار سردار جزايری به کره جنوبی و ژاپن

عصر ایران
جزایری با تبیین پیامدهای بحران اخیر در این منطقه اظهار امیدواری کرد: کره شمالی با مدیریت هوشمندانه از فرصت‌سازی برای تحکیم حضور امریکا و تقویت مواضع نظامی و دفاعی واشنگتن در منطقه راهبردی شرق آسیا جلوگیری کند.
معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: کره جنوبی و ژاپن در صورت عدم تغییر در سیاست‌های خود در قبال آمریکا ممکن است دچار تبعات منفی ناشی از بی‌ثبات‌سازی منطقه و بر هم خوردن توازن و ثبات اقتصادی خود بشوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سردار "سید مسعود جزایری" معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، در واکنش به آنچه در روزهای جاری در شبه جزیره کره می‌گذرد، اظهار داشت: ملت و دولت کره شمالی که همواره هدف تهدید، زورگویی و زیاده‌خواهی‌های آمریکا و نظام سلطه قرار دارند، تلاش برای ارتقای توان بازدارندگی و نمایش قدرت دفاعی خود در برابر دشمن را حق طبیعی خود می‌دانند.

وی افزود: آمریکایی‌ها با اقدامات نظامی فرامنطقه‌ای خود باعث بروز تنش در شبه جزیره کره شده‌اند و اگر علاقه‌مند به صلح و آرامش هستند نقطه آغاز و تعیین‌کننده برای اثبات این علاقه‌مندی در واقع پایان بخشیدن به حضور تنش‌زای خود در سایر نقاط جهان از جمله در منطقه آسیا و شبه جزیره کره است.

جزایری با تبیین پیامدهای بحران اخیر در این منطقه اظهار امیدواری کرد: کره شمالی با مدیریت هوشمندانه از فرصت‌سازی برای تحکیم حضور امریکا و تقویت مواضع نظامی و دفاعی واشنگتن در منطقه راهبردی شرق آسیا جلوگیری کند.

رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور با اشاره به چرخش استراتژی نظامی آمریکا به سمت آسیا افزود: آمریکایی‌ها با ده‌ها هزار نیروی نظامی و تفنگدار دریایی در کره جنوبی و ژاپن در پی سوء استفاده از وضعیت جدید بوجود آمده هستند تا تجهیزات و نظامیان بیشتری را به منطقه گسیل دارند.

جزایری در عین حال با حساس برشمردن نوع برخورد با تنش بوجود آمده به متحدان منطقه‌ای آمریکا هشدار داد: کره جنوبی و ژاپن در صورت عدم تغییر در سیاست‌های خود در قبال آمریکا ممکن است دچار تبعات منفی ناشی از بی‌ثبات‌سازی منطقه و بر هم خوردن توازن و ثبات اقتصادی خود بشوند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه جنگ‌طلبی و زیاده‌خواهی کاخ سفید مانع صلح و آرامش جهانی است، گفت: اگر نهادهای بین‌المللی و سازمان‌های جهانی از جمله سازمان ملل متحد به وظایف ذاتی و رسالت خطیر خود در قبال بشریت عمل می‌کردند امروز شاهد گسترش تنش‌ها و بحران‌آفرینی‌ها در عرصه‌های گوناگون سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، نظامی، اقتصادی و به مخاطره افتادن روح و جسم انسان‌ها توسط رژیم‌های سلطه و ابرسرمایه‌داری جهانی نبودیم.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
کارخانه‌ای که ثروت تولید می‌کند برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه‌ ممنوع شد آیا فیل‌ها می‌توانند زیر آب نفس بکشند و غواصی کنند؟ چرا گوگل نامگذاری نسخه‌های اندروید بر اساس دسرها را متوقف کرد؟ ۶۸درصد ایرانی‌ها به اینستاگرام بازنگشتند؟ قیمت طلا جهانی امروز دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵ جلسه رئیس آلمانی بانک ملی ایران با اعضای اتاق تجارت؛ اوایل دهه ۱۳۱۰(عکس) سنگ تمام مکزیکی‌ها برای فوتبال ایران یافته جدید جیمز وب: تفاوت کابوس‌وار هوای صبح و عصر در غول گازی معروف تصویر لگویی از علیرضا بیرانوند با اشاره به بسته بودن تنگه هرمز چرا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی واریز نشده است؟ ۰.۹ درصد معتادان ایران «زن» هستند/ وجود بیش از ۳۳۰ میلیون معتاد در دنیا «علی الاصول» در پیام رهبری یعنی چه؟ راه‌اندازی سامانه «بینا» برای ثبت‌نام دانش‌آموزان/ برپایی کلاس‌های تقویتی برای ابتدایی‌ها روابط زن و شوهر و تناقض‌ های پنهان: چرا هم زمان هم خوشبخت‌ ایم و هم سردرگم؟