کد خبر ۲۶۵۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۹ - ۱۸-۰۱-۱۳۹۲
کد ۲۶۵۵۰۴
انتشار: ۱۸:۲۹ - ۱۸-۰۱-۱۳۹۲

افزایش 25 درصدی حقوق کارمندان/ حداقل حقوق 490 هزار تومان

 در مصوبه جدید هیات وزیران ضریب حقوق کارمندان 1006 ریال و حداقل حقوق آنها در سال 1392، 490 هزار تومان در ماه تعیین شده است.

به گزارش ایسنا، دولت با اصلاح مصوبه 29 اسفند 1391 که بر اساس آن میزان افزایش حقوق 20 درصد تعیین شده بود، افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال جدید را 25 درصد تعیین کرد.

جزییات این مصوبه که با امضای ˈمحمدرضا رحیمیˈ معاون اول رئیس جمهوری، رو 17 فروردین ماه 1392 ، به کلیه دستگاههای اجرایی کشور ، وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و موسسات دولتی ابلاغ شده است به شرح زیر است:

هیات وزیران در جلسه مورخ 11 فروردین 1391 به استناد ماده (50) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب 1389 و ماده (76) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 1386 تصویب کرد:

بندهای (2) ،(3)،(4)، (5)، (6)، (7)، (8) تصویب نامه شماره 262757/ ت 49040 مورخ 29 اسفند 1391 به شرح زیر اصلاح می شود.

2 ضریب حقوق شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری برای سال 1392 به میزان یک هزار و شش (1006) تعیین می‌شود.

3 ضریب حقوق کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت (از جمله کارمندان وزارت اطلاعات و شاغلان پست‌های سیاسی وزارت امور خارجه) برای سال 1392 به میزان یک هزار و شش ( 1006) ریال تعیین می‌شود.

4 ضریب حقوق بازنشستگان موضوع بند (ج) ماده (50) قانون برنامه پنجم توسعه برای سال 1392 به میزان یک هزار و شش (1006) ریال تعیین می‌شود.

5 حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی در سال 1392 به میزان 25 درصد (25%) نسبت به سال 1391 افزایش می‌یابد.

6 حداقل حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر (شاغلان) موضوع تبصره ماده (76) قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارمندان دستگاه‌های اجرایی مشمول این قانون و سایر مشمولان ماده مذکور به استثنای مشمولان بند (8) این تصویب‌نامه در سال 1392 به میزان چهار میلیون و 900 هزار ریال ( 490000) و حداکثر حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر این قبیل کارمندان هفت برابر حداقل حقوق مذکور در این بند تعیین می‌شود.

7 حداقل حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی به میزان چهارمیلیون و 900 هزار ریال تعیین می‌شود.

8 حداقل حقوق کارمندان مشمول بند (3) این تصویب‌نامه در سال 1392 به میزان سه میلیون و320 هزار ریال و حداکثر حقوق این قبیل کارمندان هفت برابر حداقل حقوق مذکور در این بند تعیین می‌شود.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
تعریق و تغییر بوی بدن بعد از زایمان؛ طبیعی است یا نشانه عفونت؟ چطور کنترل کنیم؟ عکس یادگاری مردان قاجاری در یک خانۀ اعیانی در اصفهان گونه‌ای زنبور آمریکایی پلاستیک زیست‌تخریب‌پذیر تولید می‌کند اگر بعد از خوردن قرص آهن دل‌درد می‌گیرید، این مطلب را بخوانید طولانی‌ترین اسامی مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری در جهان (+ اینفوگرافیک) طولانی‌ترین تونل غوطه‌ور جهان چگونه روی خشکی ساخته می‌شود؟(+عکس) عکس یادگاری «نورالسلطنه، دختر مظفرالدین شاه» در کنار اعضای خانواده‌اش علت لرزش خودرو در حالت درجا چیست؟ بررسی ۹ دلیل رایج و راه‌حل‌ها کدام کشورها بیشترین اوقات فراغت را دارند؟ (+اینفوگرافیک) ۲ فوتی با گاز مونوکسیدکربن در خمینی‌شهر اصفهان انتقاد ایران از رویکرد دوگانه گروسی در محکوم کردن حمله به تاسیسات هسته ای نجات دختر نوجوان از خودکشی در آذربایجان شرقی سفر کمیته امنیتی مشترک ایران و عراق به اربیل و سلیمانیه وزیر جنگ ترامپ: ایران در حال ساخت سپر موشکی بود که جهان مشابه آن را ندیده است وزیر خارجه لتونی: روسیه همه اصول امنیت اروپا را نقض کرده است