فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۶۴۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۱۲-۰۱-۱۳۹۲
کد ۲۶۴۶۳۸
انتشار: ۱۵:۱۴ - ۱۲-۰۱-۱۳۹۲

هشت لنج در بندرعباس طعمه حریق شد

عصر ایران
معاون عملیات آتش نشانی بندرعباس با اشاره به وجود شناورهای آتش خوار در اداره کل بنادر استان، گفت: متاسفانه مدت زمان رسیدن آتش‌خوار به مکان موردنظر طولانی شد و شناورهای مذکور حدود یک ساعت و نیم پس از اعلام ما به مکان آتش سوزی رسیدند.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی بندرعباس، با اشاره به حادثه آتش‌سوزی در اسکله صیادی، گفت: متاسفانه دستگاه‌های مرتبط در اینگونه عملیات‌ها، همکاری لازم را ندارند و به وعده‌هایشان عمل نکرده‌اند.

علی جنگی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آتش‌سوزی صبح امروز در اسکله صیادی پشت‌شهر بندرعباس، با بیان اینکه این حادثه ساعت 7 و 43 ثانیه به مرکز اطلاع‌رسانی شد، افزود: با دریافت این خبر بلافاصله از ایستگاه شش و هفت خودروهای آتش‌نشانی همراه با نیرو به محل اعزام شدند.

جنگی با اشاره به اینکه حدود هفت، هشت لنج در کنار هم قرار داشتند و هنگام رسیدن نیروهای آتش‌نشانی دو فروند از آنها آتش گرفته بود، خاطرنشان کرد: همزمان با ورود نیروهای آتش‌نشانی شهری به بنادر نیز اعلام شد تا در انجام هرچه بهتر عملیات ما را همراهی کنند.

معاون عملیات آتش نشانی بندرعباس با اشاره به وجود شناورهای آتش خوار در اداره کل بنادر استان، گفت: متاسفانه مدت زمان رسیدن آتش‌خوار به مکان موردنظر طولانی شد و شناورهای مذکور حدود یک ساعت و نیم پس از اعلام ما به مکان آتش سوزی رسیدند.

جنگی با اشاره به استفاده از شناورهای محلی و همچنین شناورهای سازمان آتش نشانی برای خاموش کردن لنج‌ها، تصریح کرد: پس از رسیدن شناورهای آتش خوار به مکان حادثه، اعلام شد که آبخور حوضچه کم است و نهایتا آنها شرایط استفاده از آتش خوار نیز فراهم نشد.

وی با بیان اینکه علاوه بر استفاده از شناور، از روی موج شکن نیز با استفاده از ماشین‌های آتش نشانی کار اطفاء حریق را دنبال کردیم، افزود: تعدادی دیگر از لنج‌ها نیز نجات داده شدند، اما علت حادثه هنوز مشخص نیست و این مسئله در دست بررسی است.

جنگی با بیان اینکه خوشبختانه این حادثه خسارت جانی نداشته، اضافه کرد: در این حادثه یک لنج چوبی به علت سوراخ شدن ناشی از آتش سوزی به گل نشست و همچنین آتش به شش یا هفت لنج دیگر نیز سرایت کرد.

جنگی با بیان اینکه قرار بوده طبق اعلام بنادر استان در بندر شهیدحقانی ایستگاه آتش نشانی مستقر باشد، اما این اتفاق نیفتاده است، تصریح کرد: وقتی اعلام می‌شود شناور موردنیاز در فلان نقطه مستقر است، باید در همان مکان باشد تا در مواقع اینچنینی از آن استفاده شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ادارات مرتبط باید همکاری لازم با آتش‌نشانی را داشته باشند، تصریح کرد: در جلسات اعلام می‌کنند که اگر مشکلی باشد، با آتش نشانی تعامل خواهیم داشت اما در عمل اینگونه نیست.

برچسب ها: لنج ، بندرعباس ، حریق
ارسال به دوستان
خواب‌گردی؛ نقصی در مغز یا یادگاری از گذشته؟ نمایی از کاخ «ابیض ناصرالدین شاه» در سال 1290 «رویاهای بستر مرگ»؛ پدیده مرموزی که در روزهای پایانی عمر به سراغ انسان می‌آید موشک کروز هسته‌ای Burevestnik روسیه مواد رادیواکتیو را حین پرواز آزاد می‌کند!(+عکس) توضیح کانال تلگرامی رسانه رهبر انقلاب درباره پیام ۲۸ خرداد ایشان تخلیه استادیوم در میانه بازی عراق و فرانسه به دلیل طوفان و رعد و برق تویوتای دست‌ساز و کمیاب ژاپنی / ترکیب چهره کلاسیک با موتور افسانه‌ای (+عکس) گران‌ترین و ارزان‌ترین اینترنت دنیا در سال ۲۰۲۶ (+اینفوگرافیک) سفیر ایران در بغداد: باید به نگرانی‌های گروه‌های مقاومت عراق پاسخ داده شود سقوط بالگرد گشت ساحلی آمریکا مسی: فقط از صعود خوشحالم، مغزم کار نمی‌کند! دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت: امضای رسمی ترامپ پای نام خلیج فارس سند ایستادگی ایرانیان است ونس: در مذاکرات با ایران پیشرفت داشته‌ایم ۵ کشته و ده‌ها زخمی در حمله موشکی اوکراین به روسیه اژه ای: عفو بیش از ۸۰ هزار محکوم اغتشاشات؛ بازگشت ۵۸ هزار میلیارد به بیت‌المال