فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۶۴۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۱۰-۰۱-۱۳۹۲
کد ۲۶۴۴۷۳
انتشار: ۱۷:۱۵ - ۱۰-۰۱-۱۳۹۲

استقرار ماهواره مخابراتی ایران در ژئو

عصر ایران
فاضلی همچنین از فراهم شدن سامانه دیگر از جمله ماهواره بر ، زیر سیستم ها و محموله های مخابرات خبر داد و افزود : در نیمه اول امسال ماهواره شریف به فضا پرتاب خواهد شد .
واحد مرکزی خبر: نخستین ماهواره مخابراتی ایران تا 5 سال آینده در مدار ژئو مستقر می شود .

رئیس سازمان فضایی کشور با اعلام این خبر در تنکابن گفت : پرتاب سفینه حامل فضانورد جزء برنامه های آینده ایران است و برای عملی شدن این هدف ، پایگاه بزرگ پرتاب سفینه در دورترین منطقه جنوب شرق کشور که نزدیکترین فاصله به استوا است در دست ساخت است.
 
فاضلی همچنین از فراهم شدن سامانه دیگر از جمله ماهواره بر ، زیر سیستم ها و محموله های مخابرات خبر داد و افزود : در نیمه اول امسال ماهواره شریف به فضا پرتاب خواهد شد .
 
وی به ارسال ماهواره کاربردی به فضا نیز اشاره کرد و گفت:  این ماهواره کار تصویر برداری انجام می دهد.
 
رئیس سازمان فضایی کشور افزود :‌ با پرتاب ماهواره سیمرغ به وزن 100 کیلو تا ارتفاع 500 کیلومتری ، علاوه بر تصویربرداری در سنجش از راه دور ، امور هواشناسی ، مدیریت حوادث غیر مترقبه نظارت بر کار کشاورزی کمک زیادی خواهد شد.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
شروع به‌کار ادارات کرمان روز شنبه ۶ تیر با دو ساعت تأخیر برای تماشای بازی تیم ملی هشدار مدیریت بحران تهران درباره گرمازدگی کنایه بقائی به آمریکا با انتشار آمار گرسنگی در این کشور تصویری جدید و بی‌حجاب مریم رجوی (+عکس) ناپدید شدن کاپیتان تیم ملی والیبال ونزوئلا پس از زلزله صرافی کوینکس به دور زدن تحریم‌های ایران متهم شد امام جمعه ارومیه درباره تفاهم نامه: نه عالی است ، نه خیانت؛ مانند خوارج تندروی نکنیم وقتی برای عکس گرفتن با ایرانِ پیروز صف می‌کشند تقاضا از برخی مداحان: درباره بقیه مسائل هم راهکارهای نو بدهید! سی‌ان‌ان: اسرائیل چندین تیپ خود را از غزه و جنوب لبنان خارج می کند طرح‌های ایران برای تنگه هرمز ؛ داردانل و مالاکا استایل خاص و متفاوت لیلا بلوکات در جدیدترین تصاویر منتشر شده برنامه کره جنوبی برای تولید نسخه بومی پهپاد شاهد ۱۳۶ ایران خسارات سنگین ایران به پایگاه‌های آمریکایی در بحرین (+عکس) تصمیم درست در بن‌بست