فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۵۸۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۶ - ۰۲-۱۲-۱۳۹۱
کد ۲۵۸۸۷۲
انتشار: ۱۸:۰۶ - ۰۲-۱۲-۱۳۹۱

اختصاص 3.1 میلیارد دلار برای واردات دارو

 بانک مرکزی از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه مبلغ 3.1 میلیارد دلار برای واردات دارو اختصاص داده است.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه مبلغ 3.1 میلیارد دلار برای واردات دارو و اقلام دارویی توسط سیستم بانکی اختصاص یافت.

کریمی، سخنگوی مرکز مبادلات ارزی با بیان اینکه این نسبت به عملکرد سال 90 رشد 32 درصدی نشان می‌دهد خاطر نشان کرد از ابتدای سال 91 تا مرداد ماه حدود 900 میلیون دلار طی فروش عمومی و مبلغ 2.2 میلیارد دلار (بر اساس نامه‌هایی تاییدیه معاونت دارویی وزارت بهداشت به بانک مرکزی) از طریق بانک‌های عامل به شرکت‌های دارویی که ثبت سفارش کرده‌اند پرداخت شده است که 2.1 میلیارد دلار آن مربوط به شش ماهه اخیر بوده است.

دارو در اولویت اول گروه کالایی قرار دارد و واردکنندگان از ارز مرجع استفاده می‌کنند.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
اعترافات مردی که همسرش را با چکش کشت/ به زنم شک کرده بودم مطالعه جدید نشان داد: باکتری‌های روده و دهان میان افراد یک خانه منتقل می‌شوند برابوس؛ وقتی موتور سیکلت سفارشی معرفی می کند (+تصاویر) چگونگی یادگیری ریاضی در عصر هوش مصنوعی حقیقتی جالب درباره عطسه که سال ها اشتباه می دانستیم اسحاق دار: در نهایت پس از ۴۷ سال مذاکره مستقیم ایران و آمریکا شکل گرفت ۵ نوشیدنی که فواید بیشتری نسبت به چای سبز برای فشار خون دارند پویش ملی «ققنوس» با مشارکت ۶۳۷۵ دانش‌آموز و معرفی ۱۰۰ اثر برتر یک حقوقدان: شرکت‌های اینترنتی باید در تصادفات پیک‌های موتوری شریک مسئولیت باشند این ابرخودرو حیرت‌انگیز با ۳۲۷ هزار قطعه لگو ساخته شده است!(+عکس) یکی از معروف ترین اسناد پایان جنگ جهانی دوم (+عکس) مرد جوان همسرش را درون تاکسی و در برابر فرزند16ساله اش به گلوله بست و بلافاصله خودش را هم کشت پشت حصارهای «گراند هتل» چه خبر است؟ تن آسانی، امری روان شناختی یا فلسفی؟ بقائی: پیشرفت های خوبی داشتیم اما تهدیدات ترامپ باعث شد ایران حاضر به ادامه نشست چهارجانبه نباشد