فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۴۷۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۷ - ۳۰-۰۹-۱۳۹۱
کد ۲۴۷۰۹۴
انتشار: ۱۸:۳۷ - ۳۰-۰۹-۱۳۹۱

توکلی: سوء‌تدبیرها بیکاران را "بیکار بدهکار" کرد

عصر ایران
توکلی با بیان اینکه اگر دولت باج نمی‌داد مجلس هم این طور نمی‌شد، ادامه داد: دولت باج داد و مجبور است که باج بگیرد.
فارس: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از سیاست‌های بنگاه‌های اقتصادی زودبازده گفت: برخی سوء‌مدیریت‌ها و سوء تدبیرها در راستای ایجاد بنگاه‌های زودبازده بیکاران را بیکار بدهکار کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه آزاد بیرجند اظهار کرد: فساد و سوء مدیریت از آفات اقتصاد است و این عوامل ضد تولید و بهره‌وری هستند.

وی ادامه داد: برای دستیابی به اقتصاد پویا و تحقق اقتصاد مقاومتی باید برنامه‌محوری را در دستور کار قرار دهیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه با وجود مجلس و نمایندگان چرا راهکارها و اقدامات پیشگیرانه در باب نوسانات ارز، نرخ تورم و بیکاری انجام نمی‌شود و چرا باید همه مشکلات را به حساب دولت بگذاریم، تصریح کرد: گرایش‌های نفسانی و گروهی انسان را از مسیر درست منحرف و در رسیدن به آرمان‌هایش ناموفق می‌کند.

*نگاه ملی در مجلس ضعیف و گرایش‌های منطقه‌ای نمایندگان قوی

توکلی یادآور شد: نگاه ملی در مجلس ضعیف است و از طرفی گرایش‌های منطقه‌ای و قومیتی فراوانی در بین نمایندگان مجلس یافت می‌شود.

وی افزود: برخی نمایندگان با رای خود به طرح‌های مختلف دولت اخذ اعتباراتی را برای حوزه نمایندگی خود طلب می‌کنند و نوعی معامله به راه می‌اندازند و با دولت کنار می‌آیند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کسانی که در برابر خودشیفتگی‌های رئیس دولت سکوت کردند در اعمال وی شریک هستند.

*باج‌دهی، دولت را مجبور به باج‌گیری می‌کند

توکلی با بیان اینکه اگر دولت باج نمی‌داد مجلس هم این طور نمی‌شد، ادامه داد: دولت باج داد و مجبور است که باج بگیرد.

وی با اشاره به اینکه ما مشکل ساختاری داریم، گفت: رئیس جمهور و مجلس باید مردمی و مردم‌سالار باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وقتی باند و باندبازی وجود داشته باشد کارها به پیش نمی‌رود و اما در کشورهای خارجی وجدان کاری، نظم  و مدیریت وجود دارد.

توکلی در پاسخ به سئوال یکی دیگر از دانشجویان مبنی بر میزان اشتغال و تولید بنگاه‌های اقتصادی زودبازده افزود: وجود بنگاه‌های زودبازده و حمایت از آنها توسط دولت‌ها در دنیا مرسوم است که سبب ساماندهی گروه‌های کم‌توان برای اشتغال‌زایی و تولید می‌شود.

وی یادآور شد: اما در کشورمان رئیس دولت می‌خواست مشکل اشتغال و معضل بیکاری را ظرف مدت کوتاهی کاهش و از بین ببرد که با سوء مدیریت و سوء تدبیر وی افراد بیکار نیز بیکار بدهکار شدند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بازده و خروجی بنگاه‌های زودبازده در خوش‌بینانه‌ترین وضع حدود 40 درصد است.
برچسب ها: توکلی ، بیکاران ، بدهکار
ارسال به دوستان
نتانیاهو: نیروهای ما در جنوب لبنان باقی می‌مانند و آزادی عمل کامل دارند سرویس و تمام‌کنندگی بلای جان والیبال ایران تهران/ حضور مهران غفوریان در مراسم عزاداری ظهر عاشورا پیشنهاد افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی اعتبار کالابرگ برخی دهک‌ها روی میز دولت بیانیه پایانی نشست شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا؛ حمایت از مذاکرات تهران-واشنگتن ایران ۰ - ۳ آمریکا/ طلسم باخت‌های تیم ملی والیبال شکسته نشد روز عاشورا در لرستان (عکس) ادعای نتانیاهو: ما هنوز وظایفی داریم که باید در ایران انجام شود/ از جنوب لبنان عقب‌نشینی نخواهیم کرد فرانسه چند راکتور هسته‌ای را از مدار خارج کرد شیخ نعیم قاسم: صبر ما معادلات را تغییر می‌دهد انگلیس ۳۸۰ میلیون دلار برای تامین سوخت هسته‌ای و کمک به اوکراین اختصاص می‌دهد نحوه ثبت اعتراض به احکام مستمری و دریافت غیرحضوری فیش حقوقی بازنشستگان تأمین اجتماعی هدف قرار گرفتن یک کشتی در جنوب شرق عمان وزارت دفاع عراق: انفجاری در انبار مهمات الحشد الشعبی رخ داده   از اتاقی ۹ متری تا باشگاهی برای رویاها؛ روایتی از 16 سالگی « کتابخانه روستایی فاطمه‌ها»