فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۴۱۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۲۳-۰۸-۱۳۹۱
کد ۲۴۱۲۶۳
انتشار: ۱۴:۰۸ - ۲۳-۰۸-۱۳۹۱

رئیس اتحادیه طلا: طلای 14 عیار سیاه می‌شود

عصر ایران
وفادار گفت: علاوه بر از بین رفتن اعتبار طلای ایران در بین مردم کشور، این اعتبار در خاورمیانه هم از بین می‌رود و صادرات مصنوعات تولیدی در حوزه خلیج فارس متوقف خواهد شد.
فارس: رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: با توجه به عیار پایین، طلای 14 عیار پس از مدتی رنگ می‌بازد و سیاه می‌شود.

احمد وفادار در مورد پیشنهاد عرضه طلای 14 عیار اظهار داشت: طلای ایران قبل از انقلاب اسلامی 17 و 18 عیار بود و کسانی که طلای 18 عیار می‌فروختند، مشتری بیشتری داشتند، یا اغلب مردم طلا با عیار بالاتر را ترجیح می‌دهند.

وی با اشاره به عرضه طلای 18، 20 و 21 عیار در منطقه خاورمیانه، افزود: در آن زمان با مشورت پیش‌کسوتان صنف تصمیم گرفته شد، تنها سه نوع طلای 18، 20 و 21 برای مناطق مرکزی، یزد، و کرمان و مناطق جنوبی عرضه شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: این روش ادامه یافت، تا جایی که طلای 17 عیار بدون مشتری ماند و دیگر تولید نشد و جای خود را به طلای 18 عیار داد.

وی با اشاره به علت پیشنهاد برخی افراد برای عرضه طلای 14 عیار گفت: استدلال پیشنهاد دهندگان این است که چون با افزایش قیمت طلا، قدرت خرید طلای مردم کاهش یافته، برای کاهش قیمت، عیار طلا را به 14 کاهش دهیم، اما اگر طلای 14 عیار ساخته شود، اعتبار طلا از بین می‌رود.

وفادار گفت: علاوه بر از بین رفتن اعتبار طلای ایران در بین مردم کشور، این اعتبار در خاورمیانه هم از بین می‌رود و صادرات مصنوعات تولیدی در حوزه خلیج فارس متوقف خواهد شد.

وی گفت: تنها کشورهای روسیه، آلمان، انگلیس و برخی مناطق امریکا در دنیا طلای 14 عیار تولید می‌کنند و در سایر کشورها، عیار طلا 18 است.

وفادار ادامه داد: کشور ایتالیا که مرکز تولید طلا در جهان است، طلای 18 عیار تولید می‌کند.

*مخالفت فعال ۵۰ساله در بازار طلا با عیار ۱۴


رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: در این باره با سازمان استاندارد مذاکراتی صورت گرفته و با توجه به تجربه ۵۰ ساله فعالیت بنده در این صنف، ما در برابر پیشنهاد طلای ۱۴عیار مخالفت می‌کنیم و مانع از این اقدام می‌شویم.

به گفته وفادار، عده‌ای می‌خواهند با عرضه طلای 14 عیار بتوانند طلای 12 و 10 عیار عرضه کنند.

وفادار تصریح کرد: طلای 14 عیار با توجه به عیار پایین طلا، پس از مدتی سیاه می‌شود و حالت طلایی خود را از دست می‌دهد.

وی با بیان اینکه این پیشنهاد انجمن سازندگان طلا ارائه شده، افزود: عباد محمدولی و عده‌ای از همکاران او این پیشنهاد را مطرح کرده‌اند، در حالی که اغلب هم‌صنفان وی با این کار مخالف هستند.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
چرا عینک‌های دید در شب سبز هستند؟ رازی که در چشم انسان نهفته است صعود برزیل و مراکش/ اسکاتلند در انتظار نتایج دیگر گروه ها نوشیدنی معجزه‌آسایی که از معده تا مغز را آرام می‌کند + روش تهیه خانۀ اشرافی یک فرانسوی در تهران در دوران قاجار (عکس) در این روستای ایران استفاده از تلویزیون و نوشیدن چای ممنوع بوده!(+عکس) تانک جدید با برجک متفاوت و قابلیت همکاری با پهپاد(+عکس) داروهایی که موجب سفتی صبحگاهی دست‌ها می‌شوند «آلبر کامو» و راز دهان‌هایی که می‌خندند ایران شجاعانه جنگید، اما فرانسه در لحظات حساس برنده شد خنک ترین روستای یزد کجاست؟؛ ۹ جای خنک‌ و دیدنی یزد برای سفرهای تابستانی + آدرس صعود دراماتیک سوئیس و کانادا و احتمالا بوسنی ۷ کشته در ۲ تصادف در هرمزگان ادعای ترامپ: ایران امتیازهای بسیار بزرگی می دهد؛ خواهیم دید چه اتفاقی می‌افتد! فیزیکدانان در آستانه حل بزرگ‌ترین معمای کیهان/ شکار نیروی پنجم طبیعت پزشکیان: ایران امروز در منطقه به عنوان یک قدرت دیده می شود