فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۳۸۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۵ - ۰۲-۰۸-۱۳۹۱
کد ۲۳۸۰۴۴
انتشار: ۱۷:۵۵ - ۰۲-۰۸-۱۳۹۱

کشف کروکودیل و عقاب در شمال تهران (+عکس)

عصر ایران
در یک گلخانه فردی اقدام به نگهداری تعدادی از حیوانات شامل یک بهله عقاب تالابی خالدار بزرگ ، یک بهله شابوف و یک کروکدیل نابالغ کرده است . این حیوانات پس از کشف و ضبط به منظور پیگیری سایر اقدامات قانونی شبانه به اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران منتقل شدند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از کشف چند حیوان وحشی از جمله کروکودیل در شمال پایتخت خبر داد.

به گزارش مهر، اسماعیل میران زاده ، فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان تهران در خصوص کشف این حیوانات وحشی گفت: عصر روز گذشته با خبر شدیم تعدادی جانور وحشی در یک گلخانه واقع در شمال شهر تهران نگهداری می شود. پس از بررسی موضوع و حصول اطمینان به همراه مأموران اجرائی یگان حفاظت محیط زیست استان تهران که ضابطین دادگستری هم هستند به محل مربوط مراجعه و مشاهده کردیم متاسفانه همان طور که اطلاع داده شده بود در این گلخانه فردی اقدام به نگهداری تعدادی از حیوانات شامل یک بهله عقاب تالابی خالدار بزرگ ، یک بهله شابوف و یک کروکدیل نابالغ  کرده است . این حیوانات پس از کشف و ضبط به منظور پیگیری سایر اقدامات قانونی شبانه به اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران منتقل شدند.

میران زاده افزود: برای اطلاع بیشتر شهروندان و علاقه مندان به حیوانات باید عرض کنم، بر اساس قانون، نگهداری جانوران ،  بومی و غیر بومی بدون اخذ مجوز لازم و مقتضی ممنوع است.برای مثال در ماده 7 قانون شکار و صید آمده است : خرید ، فروش، تکثیر ، پرورش ، صدور و ورود حیوانات وحشی و اجزای آنها که غیر بومی بوده و از خارج به کشور وارد شده و یا از قبل در کشور تکثیر شده و پرورش یافته اند فقط با کسب پروانه یا اجازه از سازمان حفاظت محیط زیست مجاز می باشد.



وی تاکید کرد: همچنین ورود و صدور آن دسته از جانوران وحشی و اجزای آنها که در فهرست کنوانسیون تجارت بین المللی گونه های در معرض خطر انقراض ثبت شده اند، تنها با رعایت مقررات کنوانسیون مذکور صورت می گیرد. بر این اساس سازمان حفاظت محیط زیست می تواند گونه هایی که بر خلاف مقررات کنوانسیون مذکور ، به کشور وارد شده اند را ضبط و در صورت لزوم با هزینه وارد کننده به کشور مبدا عودت دهد.



فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران ادامه داد:این حیوانات پس از ضبط برای نگهداری موقت به پارک پردیسان سازمان حفاظت محیط زیست منتقل می شوند.بعد از رسیدگی به پرونده آنها از نظر قضایی چنانچه قابلیت رهاسازی و زندگی در طبیعت را داشته باشند و از طرفی اگر غیر از گونه های بومی کشور باشد بر اساس نظر کارشناسان مربوطه در زیستگاههای طبیعی کشور رها سازی می شوند وآن تعدادی که امکان زیست در طبیعت را نداشته باشند  یا غیر بومی باشند به مراکز نگهداری مجاز در کشور تحویل داده می شوند.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
ایران‌شناس فرانسوی و مترجم حافظ و مولانا درگذشت تغییر مدیریت در هلدینگ صبا انرژی/ پناهی عزل و غفوری سرپرست شد نان؛ سلاحی که هرگز بازنشسته نشد شروع به‌کار ادارات کرمان روز شنبه ۶ تیر با دو ساعت تأخیر برای تماشای بازی تیم ملی هشدار مدیریت بحران تهران درباره گرمازدگی کنایه بقائی به آمریکا با انتشار آمار گرسنگی در این کشور تصویری جدید و بی‌حجاب مریم رجوی (+عکس) ناپدید شدن کاپیتان تیم ملی والیبال ونزوئلا پس از زلزله صرافی کوینکس به دور زدن تحریم‌های ایران متهم شد امام جمعه ارومیه درباره تفاهم نامه: نه عالی است ، نه خیانت؛ مانند خوارج تندروی نکنیم وقتی برای عکس گرفتن با ایرانِ پیروز صف می‌کشند تقاضا از برخی مداحان: درباره بقیه مسائل هم راهکارهای نو بدهید! سی‌ان‌ان: اسرائیل چندین تیپ خود را از غزه و جنوب لبنان خارج می کند طرح‌های ایران برای تنگه هرمز ؛ داردانل و مالاکا استایل خاص و متفاوت لیلا بلوکات در جدیدترین تصاویر منتشر شده