فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۳۵۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۱۸-۰۷-۱۳۹۱
کد ۲۳۵۶۲۲
انتشار: ۱۱:۲۴ - ۱۸-۰۷-۱۳۹۱

دریافت مالیات از خانه‌های خالی بر اساس اجاره ملک

عصر ایران
همتی ادامه داد: سیاست بازدارنده مالیاتی هم باید به صورت بسته دیده شود و تنها اخذ مالیات از خانه‌های خالی نمی‌تواند گره‌گشا باشد.

فارس: مشاور وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۱۵۰ هزار خانه خالی از سکنه در تهران وجود دارد گفت:پیشنهاد دولت برای وضع مالیات از خانه های خالی از سکنه بر اساس ارزش اجاره ای ملک برای تصویب به مجلس رفته است.

مقداد همتی افزود: نظرات اخذ مالیات بر خانه‌‌های خالی از سکنه همراه با نظرات کارشناسی از سوی وزارت راه و شهرسازی که بیشتر بحث کلیات بود به مجلس ارائه شده است.

وی ادامه داد: بحث کنترل سوداگری در بازار مسکن در کنار افزایش عرضه مسکن باید وجود داشته باشد و باید اذعان کرد که کنترل سوداگری را باید به صورت بسته دید تا شفافیت اطلاعات و جلوگیری از سوداگری با سیاست‌های بازدارنده در اولویت باشد.

همتی ادامه داد: سیاست بازدارنده مالیاتی هم باید به صورت بسته دیده شود و تنها اخذ مالیات از خانه‌های خالی نمی‌تواند گره‌گشا باشد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اخذ مالیات از خانه‌های خالی از سکنه سیاستی‌ است که در دنیا تجربه شده است و باید قانون شود تا ضمانت اجرایی پیدا کند، گفت: پیشنهاد ارائه شده به مجلس در خصوص مالیات بر خانه های خالی از سکنه حدود ارزش اجاره‌ای ملک است، چرا که وضع مالیات برای این خانه ها از نگهداشتن خانه خالی از سکنه هزینه به مراتب بیشتری برای مالک می‌تواند داشته باشد.

وی گفت: به عنوان مثال اگر ارزش ملک 200 میلیون و رهن آن ملک 35 میلیون تومان است و ارزش اجاره‌ای ملک یک میلیون تومان است، برای جلوگیری از خالی ماندن آن باید مالیاتی معادل یک میلیون تومان وضع کرد.

وی افزود: در صورت تصویب نظرات ارائه شده به مجلس، ریزه‌کاریهای آئین‌نامه‌ای آن ظرف یک ماه تدوین و اجرایی می‌شود.

همتی با اشاره به اینکه دولت پیشنهادات کارشناسی خود را ارائه کرده است و حال که مجلس تصویب نمی‌کند با خود مجلس خواهد بود، ادامه داد: برای مقابله با این موضوع نمی‌توان با آئین‌نامه کاری از پیش برد بلکه برای آن باید قانون محکمی نوشته شود.

*150 هزار خانه خالی از سکنه در تهران/۳۵۰ هزار واحد در سال ۹۲

همتی در پاسخ به این سؤال که آیا وجود 300 هزار خانه خالی از سکنه در تهران صحت دارد، گفت: از نیمه دوم سال آینده با توجه به صدور پروانه ساخت از سوی شهرداری،افزایش عرضه 200 هزار واحد مسکونی در تهران را شاهد خواهیم بود و مبحث خانه‌های خالی از سکنه بسیار تشدید می‌شود.

وی ادامه داد: با 150 هزار خانه خالی از سکنه در تهران و عرضه شدن 200 هزار واحد مسکونی احداث شده در نیمه دوم سال 92 بالغ بر 350 هزار واحد مسکونی خانه خالی از سکنه خواهیم داشت.
ارسال به دوستان
رکوردشکنی گرما در اروپا با حدود ۳۰۰ فوتی چرا یک عفونت ساده در برخی افراد التهاب خطرناک ایجاد می‌کند تغییر ساعت کاری ادارات البرز به دلیل بازی تیم ملی فوتبال  نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران تبادل ۱۶۰ اسیر جنگی میان روسیه و اوکراین محمدرضا باهنر: در جنگ نقل و نبات پخش نمی‌کنند/ با جنگ، حداقل ۲۰۰ میلیارد دلار عقب افتادیم اطلاعیه مهم بانک ملی درباره قطعی موقت سامانه‌های کارتی  هشدار حمله موشکی در دبی صادر شد شمار کشته‌های زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ نفر رسید بقائی: ایران بیشتر از هر طرف دیگری دغدغه امنیت جمعی منطقه را دارد پزشکیان: دامنه اختیارات استانداران به گونه‌ای افزایش یافته که آنان در عمل «رییس ‌جمهور استان» محسوب می‌شوند امام جمعه اهواز: در استان خوزستان همچنان انتقال مواد مخدر به‌راحتی انجام می‌شود امام جمعه تهران: اجتماعات شبانه نباید زمینه حضور وحدت‌شکنان باشد بارش باران در ۱۳ استان کشور ۲ طوفان شدید در ژاپن/ ۲ میلیون نفر دستور تخلیه گرفتند