فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۳۵۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۳ - ۱۷-۰۷-۱۳۹۱
کد ۲۳۵۴۸۱
انتشار: ۱۴:۱۳ - ۱۷-۰۷-۱۳۹۱

تهرانی ها به چشم پزشک مراجعه نمی کنند!

عصر ایران
وی افزود: برخی از شهروندان نیز که مشکلات بینایی دارند، به دلیل عدم اطلاع از عارضه چشمی خودشان به چشم پزشک مراجعه نمی کنند و همین مسئله موجب تشدید بیماریهای چشمی در شهروندان می شود.
مهر: دبیرکل انجمن چشم پزشکی ایران، شایعترین علت کم بینایی در شهر تهران را عدم استفاده از عینک طبی و همچنین مراجعه نکردن به چشم پزشک عنوان کرد.
 
دکتر حسن هاشمی روز دوشنبه در نشست خبری بیست و دومین کنگره چشم پزشکی ایران که قرار است از 8 تا 11 آبان ماه امسال در مرکز همایشهای رازی برگزار شود، اظهارداشت: نتایج یک بررسی در شهر تهران نشان می دهد که 6 درصد افراد کم بینا از عینک استفاده نمی کنند و همین مسئله موجب تشدید بیماری آنها می شود.
 
وی افزود: برخی از شهروندان نیز که مشکلات بینایی دارند، به دلیل عدم اطلاع از عارضه چشمی خودشان به چشم پزشک مراجعه نمی کنند و همین مسئله موجب تشدید بیماریهای چشمی در شهروندان می شود.
 
این متخصص قرنیه در ادامه با عنوان این مطلب که روزانه بیش از صدها نفر برای انجام عمل لیزیک به کلینیکهای چشم پزشکی در کشور مراجعه می کنند، گفت: یکی از مهمترین عارضه های لیزر چشم، بروز عفونت است. به طوریکه از یک در 3 هزار تا یک در 10 هزار مورد عفونت چشمی در افرادی که لیزیک می کنند، گزارش می شود.
 
هاشمی در خصوص اینکه چند درصد افراد متقاضی لیزیک چشم می توانند لیزر کنند، افزود: بررسیها نشان می دهد که 70 تا 80 درصد کاندیداها برای عمل لیزیک چشم مناسب نیستند، ادامه داد: شایعترین عمل چشم، آب مروارید است که با لیزر انجام می شود.
 
دبیرکل انجمن چشم پزشکی ایران با عنوان این مطلب که نمره چشم 5 درصد افراد مدام در حال پیشرفت است، گفت: حداقل سن افراد برای اصلاح عیوب انکساری 18 سال است ولی هیچ محدودیتی برای جراحی در سنین بالا وجود ندارد.
 
هاشمی در ادامه به وضعیت تجهیزات پزشکی در رشته چشم پزشکی اشاره کرد و افزود: مشکل در چشم پزشکی فقط تحریمها نیست، بلکه خود تحریمی در وزارت بهداشت ما را اذیت می کند.
 
وی با انتقاد از پروسه طولانی موافقت با واردات تجهیزات پزشکی، اظهارداشت: درخواست چشم پزشک در ابتدا باید به دانشگاه علوم پزشکی مربوطه ارسال شود و بعد از تایید آن، در کمیسیون ماده 20 و سپس دفتر تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت بررسی می شود.
 
هاشمی ادامه داد: چنانچه با درخواست مربوطه موافقت شد، می بایست در لیست معاونت غذا و دارو بماند. در حالی که سلامت یک موضوع خدماتی نیست بلکه امنیتی است.
ارسال به دوستان
تبادل ۱۶۰ اسیر جنگی میان روسیه و اوکراین محمدرضا باهنر: در جنگ نقل و نبات پخش نمی‌کنند/ با جنگ، حداقل ۲۰۰ میلیارد دلار عقب افتادیم اطلاعیه مهم بانک ملی درباره قطعی موقت سامانه‌های کارتی  هشدار حمله موشکی در دبی صادر شد شمار کشته‌های زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ نفر رسید بقائی: ایران بیشتر از هر طرف دیگری دغدغه امنیت جمعی منطقه را دارد پزشکیان: دامنه اختیارات استانداران به گونه‌ای افزایش یافته که آنان در عمل «رییس ‌جمهور استان» محسوب می‌شوند امام جمعه اهواز: در استان خوزستان همچنان انتقال مواد مخدر به‌راحتی انجام می‌شود امام جمعه تهران: اجتماعات شبانه نباید زمینه حضور وحدت‌شکنان باشد بارش باران در ۱۳ استان کشور ۲ طوفان شدید در ژاپن/ ۲ میلیون نفر دستور تخلیه گرفتند قصه تلخ جوانان ترکیه و شعر "گاهی نمی شود، که نمی شود، که نمی شود" روایت بلانشو از «فوکو»؛ معرفی کتابی نادر از دو غول فلسفه فرانسه ایران‌شناس فرانسوی و مترجم حافظ و مولانا درگذشت تغییر مدیریت در هلدینگ صبا انرژی/ پناهی عزل و غفوری سرپرست شد