فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۳۴۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۱۰-۰۷-۱۳۹۱
کد ۲۳۴۳۹۶
انتشار: ۱۴:۳۹ - ۱۰-۰۷-۱۳۹۱

مرگ خاموش با مصرف بي‌رويه كود شيميايي!

عصر ایران
وي با اشاره به اين‌كه استراليا بزرگ‌ترين توليد‌كننده محصول سالم و ارگانيك در جهان است، گفت: طبق اعلام سازمان ملل متحد ايران دومين دارنده‌ پتانسيل توليد محصول سالم و ارگانيك در جهان است.
مجري طرح مديريت تلفيقي مبارزه با آفات، مصرف بي‌رويه كود شيميايي در محصولات كشاورزي را مرگ خاموش خواند و گفت: با توجه به وابستگي عجيب مصرف كشاورزان به كودهاي شيميايي، مصرف بي‌رويه اين كود‌ها معضل بخش كشاورزي است.

به گزارش ایسنا، محمد شريفي‌مقدم امروز در جمع خبرنگاران اظهار كرد: ميانگين مصرف آفت‌كش‌ها در كشور يك سوم ميانگين جهاني است اما مصرف بي‌رويه كودهاي شيميايي معضل بخش كشاورزي بوده، چرا كه كشاورزان وابستگي عجيبي به كود‌هاي شيميايي دارند.
 
وي گفت: در مصرف سموم و آفت‌كش‌ها در 5_6 محصول از جمله محصولات گلخانه‌اي و صيفي‌جات بيشتر بوده و در ديگر محصولات مشكل زياده‌روي در مصرف سموم را نداريم.
 
مجري طرح مديريت تلفيقي مبارزه با آفات گفت: 35 درصد از خاك كشاورزي جهان به خاطر حجم مصرف كود‌هاي شيميايي از بين رفته است كه ميزان اين آمار در كشاورزي ايران در دست نيست.
 
شريفي‌مقدم با تاكيد بر بهينه‌سازي مصرف كود گفت: در برخي موارد خاك كمبود‌هايي دارد كه با استفاده از كود جبران مي‌شود اما مشكل مصرف زياد از حد در برخي از موارد است.
 
وي با اشاره به اين‌كه استراليا بزرگ‌ترين توليد‌كننده محصول سالم و ارگانيك در جهان است، گفت: طبق اعلام سازمان ملل متحد ايران دومين دارنده‌ پتانسيل توليد محصول سالم و ارگانيك در جهان است.
 
مجري طرح مديريت تلفيقي مبارزه با آفات افزود: تا سال گذشته در 355 منطقه و 35 محصول بحث مدرسه در مزرعه پيگيري شد و امسال چهار هزار سايت براي 35 محصول با تاكيد بر صيفي‌جات و محصولات استراتژيك و خاص اجرا خواهد شد.
 
شريفي‌مقدم با بيان اين‌كه ايران در 23 محصول رتبه‌ اول تا دهم توليد را دارد، گفت: نظام گواهي در باز‌كردن مرزهاي صادراتي بسيار موثر است كه سعي شده استاندارد پايه بين‌المللي براي محصولات كشاورزي تعريف شود كه در 10 محصول صادراتي قوي‌ترين استاندارد‌ها را گرفته‌ايم.
 
مجري طرح مديريت تلفيقي مبارزه با آفات با اشاره به اين‌كه 50 هزار هكتار سطح زيركشت توليد محصول ارگانيك است، گفت: پياز و سيب‌زميني خراسان رضوي، خرما و گل‌محمدي كرمان، پسته و انار استان مركزي، محصولات باغي آذربايجان شرقي جزو اين محصولات هستند.
 
شريفي‌مقدم تصريح كرد: مصرف محصول سالم حق مردم است اما در برخي موارد نمي‌توانيم بر توليد‌كننده نظارت داشته باشيم.
 
وي افزود: با توجه به اين‌كه كاهش مصرف و كود ميزان توليد محصول كاهش مي‌يابد، 25 درصد افزايش قيمت خريد محصول از كشاورز در نظر گرفته شده است تا كشاورزان به توليد اين محصولات و كاهش مصرف سم و كود تشويق شوند.
 
مجري طرح مديريت تلفيقي مبارزه با آفات خاطر نشان كرد: محصول سالم يعني محصولي كه باقيمانده سموم و كود‌هاي شيميايي و فلزات سمي در آن نباشد.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
خطر محرومیت دو ستاره تیم ملی در آستانه بازی حساس با مصر ترافیک تراکنش‌ها عامل کندی خدمات در برخی بانک‌های کشور اطلاعیه بانک مرکزی درباره رفع اختلال در سامانه‌های بانکی ناترازی ۶۰ هزار میلیارد تومانی در سازمان تأمین اجتماعی شروع فروش آریا اتوماتیک -تیر۱۴۰۵ (+زمان، شرایط ثبت نام) برنامه تعطیلی فرودگاه‌های تهران و مشهد برای مراسم تشییع رهبر شهید صدور مجوز اولیه پرواز فرودگاه کیش / بازگشت فعالیت‌های هوایی جزیره طی چند روز آینده سپند امیرسلیمانی و همسرش مونا کرمی هم مجری تلویزیون شدند پیشرفته‌ترین ناو هواپیمابر چین از تنگه تایوان عبور کرد شنیده شدن صدای انفجار در سلیمانیه عراق تسهیل خدمات قضایی برای دانش‌آموختگان حقوق بهینه‌سازی مسیرهای پروازی ایران و عراق؛ کاهش زمان سفر به نجف و بغداد آغاز دور پنجم مذاکرات لبنان و اسرائیل در واشنگتن تحقق ۱۰۰ درصد برنامه تولید ایران‌خودرو در فصل بهار وزیر خارجه عمان دریافت «عوارض» عبور از تنگه هرمز را تایید نکرد