فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۳۴۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۷ - ۱۰-۰۷-۱۳۹۱
کد ۲۳۴۳۰۴
انتشار: ۰۸:۲۷ - ۱۰-۰۷-۱۳۹۱
هشدار بیادی:

تلاش برای تبدیل شهر ری به واتیکان

عصر ایران
شهر ری بخشی از هویت تهران است و نمی توان به دلیل هویتی که دارد از پایتخت جدا شود. شاید بخش های دیگر تهران نیز به قدمت ری باشد مانند کن و سرآسیاب دولاب. اما مگر می توان به این دلیل ری را از پایتخت جدا کرد.

نایب رئیس شورا ی شهر تهران گفت: گروهی با تفکرات واتیکانی گمان می‌کنند می‌توانند شهر ری را به صورت واتیکان در بیاورند و برخی ویژه خواران نیز به دنبال ارزش افزوده زمین درشهر ری هستند.

حسن بیادی در گفتگو با مهربا بیان اینکه شهر ری از سه سو مورد هجمه قرار گرفته است گفت: یک جبهه ویژه خواران هستند، زمینهای  کشاورزی شان در اطراف تهران قرار داشته و ارزش مسکونی نداشته است و به دلیل ارزش افزوده زمین، بخشی از فشارها را برای جدایی ری از پایتخت می آورند.

وی ادامه داد: گروهی با تفکرات واتیکانی قصد دارند شهر ری را به صورت واتیکان در بیاورند و تصور می کنند شهر ری می تواند در کنار شهر تهران به واتیکان تبدیل شود.

بیادی با بیان اینکه دولت با مقاصد خاص خود و با طرح موضوعاتی که پایه واساس کارشناسی ندارد قصد جدایی ری از پایتخت را دارد گفت: شهر ری بخشی از هویت تهران است و نمی توان به دلیل هویتی که دارد از پایتخت جدا شود. شاید بخش های دیگر تهران نیز به قدمت ری باشد مانند کن و سرآسیاب دولاب. اما مگر می توان به این دلیل ری را از پایتخت جدا کرد.

بیادی با اشاره به اینکه برخی ادعا می کنند با وجود در آمدهای شهر ری به این بخش از تهران ظلم شده است گفت: چرا به شهرهای صنعتی دیگر رسیدگی نمی شود .شهر قدس به همین بهانه از تهران جدا شد اما حالا نماینده مجلس این شهر به دنبال بازگشت آن به تهران است . این موضوع در خصوص شهرهای چهاردانگه ،کهریزک و باقر شهر نیز تکرار شده است .

وی افزود: میزان کمک هایی که استانداری به این شهرها کرده است کفاف اداره آن را نمی دهد و دراین میان مردم قربانی این گونه تصمیم گیری ها شدند.

بیادی تاکید کرد: تنها درآمدی که پس از جدای ری از تهران می توان متصور بود ارایه تراکم است که ویژه خواران به دنبال آن هستند و تبعات امنیتی ، اقتصادی و اجتماعی در پی دارد.

وی با بیان اینکه حوزه اداره سیاسی شهر ری از ابتدا نیز از پایتخت جدا بوده است گفت: ری از نظر شهری به تهران متصل است که سود جویان به دنبال جدایی بخش شهرداری ری هستند که امکان پذیر نیست.

بیادی با اشاره به اعتبارات هزینه شده در شهر ری گفت: چندین برابر آنچه که شهر ری در آمد دارد برای توسعه عمرانی فرهنگی و اجتماعی آن هزینه شده است.هر چند این سخنان منتی بر سر شهروندان آن نیست و کاری است  که برای مناطق کم درآمد هزینه می شود.

نایب رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: در صورت جدایی ری از پایتخت مشکلاتی در ارایه خدمات عمومی مانند خدمات مترو و اتوبوسرانی، دفن زباله، دفن اموات در بهشت زهرا و...  برای مردم ری وپایتخت بوجود می آید که باید در تصمیم گیری ها این نکات پیش بینی شود.
برچسب ها: بیادی ، شهر ری ، واتیکان
ارسال به دوستان
تصادف زنجیره‌ای در جاده آرادان به سرخه/ ۱۲ مصدوم چگونه یک دانشمند مسلمان نظریه پزشکی اروپا را قرن‌ها پیش به چالش کشید؟ تقویت استخوان‌ها با یک خوراکی ساده و شیرین حسین شریعتمداری خطاب به تیم مذاکره: واقعا می خواهید تنگه هرمز را باز کنید و بازرسان آژانس را بپذیرید؟ راز قتل زن جوان در خیانت شوهرش نهفته بود استراتژی جدید پورشه: فروش خودرو کمتر و درآمدزایی بیشتر ارزش واقعی دارایی های بلوکه شده ایران چقدر است؟/ پول‌ها کجاست؟ سوریه وارد جنگ با حزب الله می شود؟ قاب دونفره رزیتا غفاری و رضا کیانیان در حاشیه جنجالی‌ترین سریال سال (+عکس) یکی از مشهورترین تصاویر تانک واژگون در تاریخ جنگ‌ ها «ماری‌جوآنا» در ایران قانونی می‌شود؟ یک گروه موسیقی در ایران دوران قاجار (عکس) جاده چالوس از ساعت ۹ صبح یک‌طرفه شد/ممنوعیت تردد از شمال به جنوب تا تخلیه بار ترافیکی عرق‌ریزی کلافه‌تان کرده؟ این راهکارها را امتحان کنید آقای پلیس! مرا به خاطر قتل هووی مادرم دستگیر کنید؛ دارم از عذاب وجدان می میرم